2020-12-30, 06:38
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag känner folk på covidlab i Skåne som arbetar med pcr-testning, tror inte de håller med dig. Kan du presentera solida bevis för att det är så och inte bara en anonym person som påstår något så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt.

Jag har arbetat i läkemedelsindustrin och min uppfattning är att de är mycket noga med att deras produkter ska vara säkra, det blir väldigt kostsamt annars. Pandemrix var väl ett undantag, men där är ju den stora jokern Tegnell inblandad.

Det där med Fauci och HIV har jag ingen koll på.

Du måste leva under en sten. PCR testet är känt för att vara notoriskt opålitligt.

Gardasils introduktion till marknaden belönades med årets lobbypris.

Men ändå pushar du hårt för det här nya vaccinet som är än mer otestat än pandemrix och med samma joker i spetsen.

Citera
2020-12-30, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att dessa "tester" är ungefär lika värdelösa som en spade.

När ska folk få in in i sina tröga hjärntvättade skallar att man inte KAN avgöra om någon bär på den här förkylningsvarianten som kallas "Covid19" eller inte?
Varför tror du att testerna är värdelösa?
Citera
2020-12-30, 06:41
Medlem
Madagascars avatar
I, London som huserar nästan lika människor som Sverige, ligger det ca 5300 covid-patienter inskrivna varav ca 650 på IVA (CC).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9096257/Tents-used-treat-victims-terror-attacks-set-outside-hospitals-overrun-Covid.html, igår

Dvs i London är vårdbelastningen av covid-patienter dubbelt så hög som i Sverige.
Citera
2020-12-30, 06:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du tror Sverige kommer billigare undan? Jag tror inte det. Tester är relativt billigt jämfört med intensivvård. Att begränsa inströmningen av smittade är den viktigaste åtgärden för att kunna begränsa smittan. Alla andra åtgärder blir mer eller mindre meningslösa om det hela tiden kommer in nya.
Vi såg i våras hur det gick från noll smittade tills att vi hade hundratals dödsoffer per dag för att folk hade varit på semester och tog med sig smittan hem.
Om Holland kan hålla gränserna vattentäta så kan de sedan börja bekämpa smittan i landet. Då får åtgärderna en helt annan effekt. Det ser vi i länder som inte har smitta. De kräver test och karantän vid inresa.

Precis, har båten börjat har börjat läcka hjälper det inte att bara ösa man måste täta läckan också.
Problemet i Sverige är nog att vi har inga resurser eller planer, verkar inte vara någon som tar något ansvar heller.
Citera
2020-12-30, 06:47
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Precis, har båten börjat har börjat läcka hjälper det inte att bara ösa man måste täta läckan också.
Problemet i Sverige är nog att vi har inga resurser eller planer, verkar inte vara någon som tar något ansvar heller.

Varför har vi inga resurser då månntro?
Citera
2020-12-30, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Du måste leva under en sten. PCR testet är känt för att vara notoriskt opålitligt.

Gardasils introduktion till marknaden belönades med årets lobbypris.

Men ändå pushar du hårt för det här nya vaccinet som är än mer otestat än pandemrix och med samma joker i spetsen.

Nej. PCR-tester är kända för att vara pålitliga.
Citera
2020-12-30, 06:49
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför tror du att testerna är värdelösa?

PCR testet är notoriskt opålitligt. Till och med skaparen av testet har rekommenderat emot att basera en välrdspandemi på ett så pass opålitligt test.
Citera
2020-12-30, 06:51
Medlem
Citat:
PCR testet är notoriskt opålitligt. Till och med skaparen av testet har rekommenderat emot att basera en välrdspandemi på ett så pass opålitligt test.
Har du någon källa till det du påstår?
Senast redigerad av NurseRatched 2020-12-30 kl. 07:01.
Citera
2020-12-30, 06:52
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. PCR-tester är kända för att vara pålitliga.

Jisses. Vad baserar du det på? Till och med Elon musk gjorde en ploj med 4 pcr test där 2 var positiva och 2 negativa.
Citera
2020-12-30, 06:54
Medlem
Citat:
Tja. Gå och lägg dig. Givetvis vet dom att plandemin är ofarliga för dom. Om detta vore en sån jvla fruktansvärd pandemi då skulle våra ministrar sitta i bunkern och kura.

TÄNK
Som Merwinna skriver: av propagandaskäl...
Våra regeringsmedlemmar saknar konsekvenstänkande både i stort och smått.
I de enskilda fallen: avtrubbade omdömen i specifika situationer. Frågan är, av vad? 😎
Citera
2020-12-30, 06:56
Medlem
Stig-Helmer66s avatar
Vaccin nu
Citera
2020-12-30, 06:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jahapp. Vad vill du dra för slutsats av det?
Bra fråga, jag borde inte bara dunka in fakta i ett diskussionsforum.

Jag minns att UK:s överdödlighetssiffror var mycket stora i våras. Med tanke på den extrema belastning som nu råder så lär detta bli resultatet även denna gång. Eventuellt kan de fördela patienter över landet bättre.

Det är intressant och tråkigt de inte klarar av att öppna sina nybyggda Nightingale-sjukhus. Jag förmodar att det är pga personalbrist.

Jag hoppas den svenska vårdapparaten på något vis hinner/kan ta höjd för att den utvecklingen de haft i London (och UK) snart kan vara här om den brittiska snabbsmittande virus-varianten får fäste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in