2020-12-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Säg det till den här kvinnan:

https://z3news.com/w/nashville-nurses-face-paralyzed-covid-vaccine/

Det där känns väl inte riktigt som fakta? SD som helst kan ju ha hänt kvinnan, en lättare stroke till exempel eller så tar hon droger eller bara hittar på.
Citera
2020-12-29, 20:34
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det är klart som fan att jag vaccinerar mina barn när det är uttestat och klart.
Precis som alla andra vaccinationer dom får. Mässlingen mfl.
Men du skulle väl aldrig ge dina barn dessa livsfarliga vaccin? Behövs väl inte när alla andra gör det..

Till frågan om varför friska 18-50 åringar skall vaccineras...
För att uppnå skydd i befolkningen, om du inte förstått det..
Om det ger 95% skydd, så är ju 5% i risk för att bli svårt sjuka ändå. Om alla vi andra vaccineras oss så blir risken nära noll..
Men du fattar väl inte det...

Varför är du så jävla arg?

Med ditt resonemang så antar jag att du och din familj tar influensavaccinet varje år eller?

Det skyddet kan vara betydligt sämre vissa år än 95%och då är det ändå viktigare enligt dig att vaccinera sig eller?

Influensan är en väldigt vanlig dödsorsak bland våra äldre och vi kan spara mellan 500 till 3000 liv per år.
Citera
2020-12-29, 20:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De har gjort en studie på just det du nämner och resultatet visar att människor pillade sig mindre i ansiktet med mask på än om de var utan mask.
Möjligt. De studierna förändrar inte vad jag ser varje dag i jobbet och utanför. Folk pillar i nyllet ändå. Tar av masken för att babbla med folk f2f eller i mobilen. Om alla pillar i nyllet 15 ggr eller 23 ggr/timme (med eller utan mask) gör ingen märkvärdig skillnad när de ändå väljer att tomta runt på stan när de har förkylningssymtom.

Ett annat påtalat problem är att munskydd invaggar folk i en falsk säkerhet. Många slarvar med handhygienen eftersom "munskyddet skyddar". Med munskyddet tror en hel del att de kan skippa att hålla avstånd. Det är inte längre så att folk springer undan så fort det dyker upp en munskyddsbärare. De slappnar av och tar på kontaminerade ytor. Sen pillas det likförbannat i ansiktet och så sprids smittan trots att de inte blivit hostade rakt i ansiktet.

Satt på t-banan för en stund sen. I sätessektionen bredvid satt två äldre personer. Uppenbarligen vänner eller grannar. Gubben hostade rakt ut utan minsta skam, kärringen harklade sig. Gubben frågade sen "hur är det med förkylningen?" Jag hade god lust att skälla ut dem men avstod för att inte ställa till en scen strax innan jag skulle gå av. Jag är ju en sån jobbig jävel som lägger mig i annars men orkade bara inte trots att jag höll på att gå upp i limningen. Jävla idioter!!
Senast redigerad av Cineasten 2020-12-29 kl. 20:50.
Citera
2020-12-29, 20:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Irrelevant fråga.

Befolkningen växer kraftigt, tyvärr. Då dör flera också.

Man kan knappast bortse från att benägenheten att avlida skiljer sig mycket kraftigt mellan olika åldersgrupper. Är det huvudsakligen Sveriges egna befolkning som befinner sig i dom döende åldersgrupperna, medan utlänningarna har fler år kvar att leva?
Citera
2020-12-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Säg det till den här kvinnan:

https://z3news.com/w/nashville-nurses-face-paralyzed-covid-vaccine/

Fake news
https://www.google.se/amp/s/fox40.com/news/national-and-world-news/debunking-vaccine-conspiracy-theories-alabama-nurse-did-not-die-after-getting-it-needles-arent-disap pearing/amp/

”“People got Bell’s palsy after taking the vaccine”

While seven trial users did develop Bell’s palsy — which weakens or paralyzes facial muscles — after being vaccinated, the FDA says there’s no reason to believe the vaccine was the cause as it’s a common, and likely temporary, condition.

Four patients in the Pfizer vaccine trials also experienced Bell’s palsy at various times afterward, with the longest time period being over a month and a half.

The National Organization for Rare Disorders says about 25 to 35 people per 100,000 are expected to get Bell’s palsy each year. The seven who developed the condition is well below that average.”
Citera
2020-12-29, 20:38
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
STEFAN LÖFVET går i malls

VÅR FADER

HAHA SICKEN SOPA!
Va ska han göra då, sitta inlåst i ett rum dagarna i ända? Han är människa och rör sig ute som oss andra.
Citera
2020-12-29, 20:41
Medlem
.Dostoj.s avatar
53135 nya fall i UK idag.
Den nya mutationen tycks spridas blixtsnabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
är det sant att man riskerar att få bell's palsy om man tar vaccinet?

Jag har läst det någonstans ja, som en sällsynt biverkning. Dock vad jag minns så var det övergående. Du får ursäkta att jag inte minns var jag läste det. Men såsom jag minns det var det en ytterst sällsynt, och övergående, biverkning. Hoppas det var till hjälp.
Citera
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Va ska han göra då, sitta inlåst i ett rum dagarna i ända? Han är människa och rör sig ute som oss andra.
Fast han säger åt alla andra att skärpa sig och ta ansvar...Hur jävla viktig kan den där armbandsklockan vara som han hämtade ut?

Gubbjäveln lever inte som han lär.
Citera
2020-12-29, 20:45
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmest365
Ni som gnäller på vaccinet ..berätta för mig hur vi ska lösa pandemin annars?

Jag hoppas på ett ofarligt fungerande vaccin. Det sagt.

Ivermectin är den bästa lösningen för tillfället.
100% profylax har hävdats. Vi skulle kunna producera och distribuera 3 tabletter
till varje invånare. därigenom skapa en immunitet under 30 dagar.

Det skulle slå ned antalet Sars-2 infekterade till en lägre nivå än
vad nuvarande vaccin kan.

Totala kostnaden? Ej högre än vad två till dagar med sars-2 just nu kostar Sverige!
Citera
2020-12-29, 20:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag har läst det någonstans ja, som en sällsynt biverkning. Dock vad jag minns så var det övergående. Du får ursäkta att jag inte minns var jag läste det. Men såsom jag minns det var det en ytterst sällsynt, och övergående, biverkning. Hoppas det var till hjälp.

Det var 4 stycken som fick det under fas3 studierna. I värsta fallet gick det över på 1,5 månad, så övergående men säkert skitläskigt för den som råkar ut för det. Sen är det även förekommande utan vaccin, så det är inte säkert att det berodde på vaccinet.
Citera
2020-12-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Suck, varför ens kommentera något om du inte bedömar dig att läsa vad du kommenterar på?
Därför att du et al drar felaktiga slutsatser av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in