Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Väldigt mixade signaler om hennes problem. I Östersund hette det att handskadan blivit bättre och bättre och inte påverkar åkningen. Det som inte riktigt går ihop för mig är att hon presterat bäst i klassisk sprint trots att det rimligen är bland annat stakträning som fått stryka lite på sig under hösten. Kanske har hon överkompenserat och kört för hårt med benen på träning istället och haft tunga ben i fristilen, annars blir jag inte riktigt klok på det hon presterat hittills.
Vill minnas att jag läste en artikel i VK om detta med överbelastning när rapporterna om handproblemen kom tidigt i höstas. Har för mig att Lundgren inte hade för avsikt att tappa träningstimmar i någon större utsträckning, men att man från landslagshåll (Ingesson uttalade sig tror jag) skulle följa upp det noggrant så att det inte blev någon överbelastning på benen.
Efter drägliga lopp i Bruks och en riktigt bra sprint i Ruka fick man ju ändå lite förväntningar. Med tanke på hur det såg ut i Östersund får man nog vara väldigt nöjd om hon kan genomföra hela touren och landa en bit in på topp 20 totalt samt ligga kring topp 15 på ett par etapper.