2020-12-28, 22:07
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
TH kommer att få stugan på Biri medan AH en tomt bredvid den, båda ägs faktiskt av AEHs styvfar, eller helt rätt hans dødsbo...

Tomta eies av AEH, hytta av dødsboet til AEHs stefar.

Salgsverdi neppe over 600.000.
Citera
2020-12-28, 22:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jo, men det var noe annet også i de papirene. Hun eide, han eier nå.

ja SV4 A, B och strandtomten har han också tagit över, men också huset efter hennes mamma i Gjovik...
Citera
2020-12-28, 22:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tomta eies av AEH, hytta av dødsboet til AEHs stefar.

Salgsverdi neppe over 600.000.

ja, det ägs av styvfarns dødsbo, men i det äktenskapsavtalet är det listat som TH`s egendom...
värde är du förmodligen nära där
Citera
2020-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Har du inntrykk av at TH er typen som ville «pleie sin kone litt ekstra»?
Jag tror absolut att TH till och från kan ha uppmuntrat AEH och velat göra det trivsammare för henne att vara hemma.
Jag tror han är medveten om att han är speciell på så sätt att han har stort ansvar i arbetet.
Kanske hade han varit litet mer hemma med AEH om denna otrohetskonflikt inte fått ev följder?
Han kanske inte var säker på att den var ur världen. Det säkraste är att gå till jobbet och
uppmuntra AEH från den utgångspunkten.
Citera
2020-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Det kan hende at hun ble truet, og så turde hun ikke å si noe annet enn det TH ville at hun skulle si.
At AE var utro med svogeren er noe som Hellsculls har plantet her. Hellsculls sier at hun
kjenner masse folk som sier at svogeren er forhatt, men samtidig spørres det etter navn på denne svogeren.

Jeg har sagt at det kan være at AEH var utro med eks-svogeren, og ikke broren til TH. Ingen har foreløpig kunnet komme med en troverdig forklaring på at min antakelse er feil. Hvis eks-svogeren har opplevd ubehagelig episoder med trusler, kan det indikere at eks-svogeren er identisk med beileren, og at det var denne situasjonen som førte til anmeldelse

Hvis min antakelse er riktig, er det logisk at eks-svogeren ikke veldig populær i familien. Dette er ikke oppspinn fra min side, uttalelsen om eks-svogerens stilling i familien, er også kommentert i et annet nettforum.
Eks-svogeren har i så fall med åpne øyne gått inn i et forhold hvor den ene parten er gift. Overhengende fare for å ødelegge en hel familie. Men pytt, pytt. Det stopper selvsagt ikke en egosentrisk beiler.
Citera
2020-12-28, 22:24
Medlem
Citat:
Han har nødvendigvis kontakt med folk som skaffer ulovlige våpen. Det slippes ut historier om trusler og om å få folk fjernet. Han virker etter hvert farlig synes jeg og kapabel. Fra å være en stakkars enkemann. Personligheten hans, hva han har fått seg til å gjøre. Ramme AE så rått, omtalen av AE. Ensporet, ser sitt behov. Han vil ikke betale AE, papirene en her fant. Tinglyst eller hva det var. Hun sto som eier - var det hytten. Hun skulle få ifølge ektepakten. Men papirene viste at hun eide det først. Og så tok han det. Han ga det ikke til henne for han eide det ikke. Sikkert noen som har de dokumentene på lur. Han står som eier, utettmesdig. Hva med de 200.000. Hvor er den kontoen, og skulle ikke summen vært regulert i tritt med årene. Det er mer penger i dag. Alt i alt viser han at han både vil og gjennomfører grufulle transaksjoner mot henne. Han har sinnelag til å ødelegge eksistensgrunnlaget for henne. Han viser et grufullt sinnelag, og han synes ikke bli mildere med årene. Han tenker han vil bli ruinert. Og det er fryktelig for han. Hva snakker han om, han som har tatt fra henne verdiene hun skulle ha, og det hun hadde. Er en så j*@@$"?' gjennom et langt liv, så mener jeg det er stor grunn til å undersøke et sånt menneske nøye. Det går an å mistenke at en sånn kan drepe. For verdiene, pengene er av så stor verdi for han at han beskytter dem med nebb og klør. Og så i tillegg ha våpen, som virker, ved sengen. Politiet fant ulovlig pistol i nov sa de. Da hadde han bodd på hotell og ikke vært hjemme. Jeg er frekk nok til å anta at han ikke tok pistolen ut av våpenskapet i gangen og la det i andre etg mens han lette etter en syk AE med mulig hjerteinfarkt. Så da lå det ved sengen mens AE var i huset.

Jeg tenker på hvem hadde mulighet. Det kunne vært flere. Hvem hadde motiv, tja ikke mange vil jeg tro. Hvem hadde sinnelag. Jeg tenker TH hadde sinnelag, han har oppført seg som en mot henne. Jeg vet ikke om flere som kunne fått seg til å ramme henne så. Vi har ikke hørt om noen fiende av henne. Han står ut fra de andre

Jeg stilte spørsmålet: Hva har styrket mistanken mot TH etter VG- artikkelen, og etter at politiet måtte innrømme at de feilaktig hadde beskyldt TH for å ljuge?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-28 kl. 22:27.
Citera
2020-12-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi vet ikke hva han har av lovlige våpen, om han har noen i det hele tatt.

SH sier at patronene hørte til pistolen. og hagla.

https://www.nrk.no/norge/ny-siktelse_-tom-hagen-hadde-skarpladd-hagle-pa-soverommet-1.15297574

Det er ett våpen som er interessant. Og han hadde ikke våpenkort. Hva betyr det.
Politiet antydef at våpnene og halga ble funnet på soverommet. Da høres det ut som at hagla var der også i nov, og skarpladd. At de faktisk sto på soverommet dag 1 lm morgenen. Mens TH var på hotell. Han kan ikke ha flyttet de fra våpenskapet fordi han var redd i desember, fordi politiet fant de der dag 1. AE må jo da ha sovet med en ladd hagle og en uregistrert S&W i huset. Var de 9 mm til den? Politiet vil ikke si alt her.

Holden snakker ikke i klartekst heller. Det er han flink til. Men her er det uklart

"Han er også siktet for å ha oppbevart fire pistoler. To av pistolene var plomberte Astra-pistoler. Én var en rusten Husqvarna-pistol fra andre verdenskrig, og den fjerde var en Smith & Wesson-pistol."
Citera
2020-12-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
drepe sakte men sikkert. Her skal det strøs salt i såret. Hyggelig.

Vad vet du om vad den personen har gjort mot TH, som gör att han uttrycker sig spontant på ett sådan sätt?
Har du aldrig, aldrig sagt till någon "Dra dit pepparn växer?" eller "Far åt helvete"?
Det är knappt jag själv har sagt så. Jag minns inte.Men hårda ord kan yttras som ett slags
svar till mångårig intrig.
Citera
2020-12-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja SV4 A, B och strandtomten har han också tagit över, men också huset efter hennes mamma i Gjovik...

Ja der var det. Han har ribbet henne. For min del er det klart at han har vilje til å gjøre henne ille. I årevis. For meg er det ondskap. Jeg vet ikke om noen andre som har hatt et sånt sinnelag mot henne. Det skal litt til å ta fra henne alt sammen.

Ja SV4 A, B och strandtomten har han också tagit över, men också huset efter hennes mamma i Gjovik.
Citera
2020-12-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ja der var det. Han har ribbet henne. For min del er det klart at han har vilje til å gjøre henne ille. I årevis. For meg er det ondskap. Jeg vet ikke om noen andre som har hatt et sånt sinnelag mot henne. Det skal litt til å ta fra henne alt sammen.

Ja SV4 A, B och strandtomten har han också tagit över, men också huset efter hennes mamma i Gjovik.

TH sier at han ikke er redd for å dele noe med noen, men det var AE som måtte dele alt av arvegods med TH.
Perverst.
Citera
2020-12-28, 22:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

en man med hög alkoholkonsumtion, laddade vapen tillgängliga och visade en potential för våld + att han uppenbarligen vill äga allt, trevlig man det här...
Citera
2020-12-28, 22:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
TH sier at han ikke er redd for å dele noe med noen, men det var AE som måtte dele alt av arvegods med TH.
Perverst.

ja det är perverst att försvara en sådan man genom att försköna och ignorera sanningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in