Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Rekommenderar också Kraken. De stödjer Företagskonto och kan hantera stora volymer.
Din bank borde rimligtvis tillåta dig göra dessa helt vanliga SEPA-utlandsöverföringar. Många banker har spärrat privatkunder för att det sker så mycket bedrägerier men om man pratar med dem personligen så kan de låsa upp.
Här kommer lite av en fortsättning på min kortare tackkommentar ovan.
Har sett dig mycket under min research här på Flashback. Uppskattar verkligen att du tar dig tid till att lära små kryptoamatörer som mig själv hur saker och ting funkar. Så tack igen!
Baserat på den research jag har gjort verkar ju Kraken och Coinbase PRO mest förmånliga avgiftsmässigt, men tiden att sätta upp ett Business-konto där är minst en vecka och jag misstänker att det skulle kunna ta flera veckor i och med att företagsdokumenten är på svenska. Processen på Kraken påbörjades nu idag, så vi får väl se hur lång tid det tar. Det känns dock som att Bitcoin-priserna kommer hinna skjuta iväg ytterligare några $1000 om man behöver vänta några veckor.
Därmed grubblar jag över om det inte är mer värt att försöka köra på SEB > Revolut > Trijo.se (med Revolut i mixen pga. att de inte längre supportar transaktioner från SEB). Eller om det kanske finns ett annat sätt som är snabbare?
Vad skulle en kryptoveteran som du själv göra i ett sånt här läge?
PS. Grattis till dig som gått in i detta för flera år sedan. Hoppas kunna vara med på en relativt trevlig uppgång jag också!