2020-12-27, 21:12
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har folk (äntligen) slutat använda sig av OANN, NewsMax och EpochTimes nu eller har jag bara missat folk som använder den propagandan?

CNN är såklart propagandafritt, eller hur?
2020-12-27, 21:23
Medlem
prominentens avatar
Jag använder trovärdiga länkar på Twitter. Sållar där och köper inte t.e.x. lösa rykten eller Qanon.

Vad läser du? Seriös fråga, för jag kan ha missat något bra

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har folk (äntligen) slutat använda sig av OANN, NewsMax och EpochTimes nu eller har jag bara missat folk som använder den propagandan?
2020-12-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så...
Du menar alltså att samtliga domare, även de Trump tillsatt och vid varje chans han getts lovordat, är genomkorrupta? Då uppstår ju den naturliga frågan hur Trump inte lyckats tillsätta en enda hederlig domare med någorlunda moral. Säger en del om hans val av domare.

Hittills har målen i domstolen enbart handlat om civilmål som inte berör brott. Det krävs en åklagare som driver mål om valfusk. Då krävs det också att Polis eller federala myndigheter utreder själva brottet.
2020-12-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Frågan är om det är förbjudet att trycka upp falska valsedlar. Är det det så är det ju det brottet tryckeriarbetaren kan dömas för.
Kopplingen till valfusk finns inte.

Mike Pence

Vem fan ödslar pengar på att trycka upp miljoner valsedlar om det inte handlar om valfusk?

Självklart är det någon som har fuskat. Det är bara att göra om valet med 20 miljoner beväpnade militärer. Innan valet så deklarerar man krigslagar och den som fuskar blir direktavrättad på plats.
2020-12-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Hittills har målen i domstolen enbart handlat om civilmål som inte berör brott. Det krävs en åklagare som driver mål om valfusk. Då krävs det också att Polis eller federala myndigheter utreder själva brottet.

Visst, om man vill få en enskild individ dömd straffrättsligt för ett brottsligt förfarande så krävs en åklagare. Men det skulle inte påverka valet, för att påverka det krävs motsvarigheten till en laglighetsprövning. Dvs ett mål av förvaltningsrättslig administrativ karaktär.

Jag har bemött detta tidigare i tråden men det tåls visst att upprepas. Nog för att juridik inte alltid är helt lätt att förstå för den oinsatte men att en åklagare skulle behöva driva ett brottmål för att ändra ett valresultat torde gemene man förstå är något galet.
2020-12-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vad synd att Trump bara haft fyra år på sig att "rensa upp i träsket" och städa bort allt det här valfusket han konstant utsätts för - med tanke på att det här är fjärde valet han klagar på valfusk kan man tycka han borde gjort något åt det när han satt som högsta ansvarig?

Att "de får inte lägga fram sina bevis" håller inte. I Pennsylvania gjorde de det och vad var det domaren svarade då?
"This Court has been presented with strained legal arguments without merit and speculative accusations, unpled in the operative complaint and unsupported by evidence, In the United States of America, this cannot justify the disenfranchisement of a single voter, let alone all the voters of its sixth most populated state. Our people, laws, and institutions demand more.”

Det är team Rudy som inte har några bevis att lägga fram så han ylar om valfusk på presshower, och i rättsalen säger han rakt ut "This is not a fraud case". Sen ylar han igen om att de inte "får" lägga fram sina bevis för att såna som ni av någon anledning fortfarande tror på honom.

Det behövs en åklagare för att driva ett brottsmål i domstolen. Många mål som har framförts har handlat om civilmål i syfte att ogiltigförklara röster. En del saker som har framförts har handlat om saker som berör enskilda personer.
2020-12-27, 22:17
Medlem
Citat:
Vem fan ödslar pengar på att trycka upp miljoner valsedlar om det inte handlar om valfusk?

Självklart är det någon som har fuskat. Det är bara att göra om valet med 20 miljoner beväpnade militärer. Innan valet så deklarerar man krigslagar och den som fuskar blir direktavrättad på plats.

Jo jo, medan du lever vidare i din våldsbejakande fantasivärld förhåller vi oss andra till verkligheten.
2020-12-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jo jo, medan du lever vidare i din våldsbejakande fantasivärld förhåller vi oss andra till verkligheten.

Oavsett vem det är som vinner, så kommer det att sluta med våld. Den enda självklara lösningen är omval.
2020-12-27, 22:36
Medlem
Citat:
Oavsett vem det är som vinner, så kommer det att sluta med våld. Den enda självklara lösningen är omval.

Omval finns inte som möjlighet enligt konstitutionen.
2020-12-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du vet att det inte är sant.
Nej, jag har läst otaliga artiklar om konstaterat valfusk och korruption i Afghanistan, där 10 tjänstemän som jobbade med valet under 2018 nyss fängslats för just detta. Från USA finns det exakt noll omständigheter som belägger ett likartat omfattande och systematiskt valfusk. Det blir ju därför rent löjligt att göra en sådan jämförelse. Det blir löjligt så till den grad att man tror att ni som säger er stå bakom dylika jämförelser i själva verket trollar.
2020-12-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Omval finns inte som möjlighet enligt konstitutionen.

Jag läste om ett fall där enstaka län har gjort ett omval när fusk har uppmärksammats. Ett omval i hela USA är väl otänkbart i och med att det rör sig om 50 stater.
2020-12-27, 23:27
Medlem
Citat:
Jag läste om ett fall där enstaka län har gjort ett omval när fusk har uppmärksammats. Ett omval i hela USA är väl otänkbart i och med att det rör sig om 50 stater.

Jag läste en intressant artikel om det gick att göra om ett presidentval: https://ballotpedia.org/Can_a_redo_be_held_for_a_presidential_election%3F_ (2020)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in