Citat:
Ursprungligen postat av
Vespasianus
Jag sover med pyjamas. Har man fyra barn så sover du inte naken. Du springer inte runt utan kläder. Dessutom är det bekvämt och värmer gott särskilt på morgonen. Sova naken är för barnlösa. Sova i kalsonger låter bara sunkigt. Mer klass med sovkläder.
Detta.
Dessutom: Sängkläderna - och då pratar jag om både överlakan och underlakan - håller sig fräscha till helgtvätten.
Stil och klass är underskattat.
Och har man som jag ett antal hotellnätter per år i tjänsten så kommer man förr eller senare att vakna till ett - falskt, förhoppningsvis - brandlarm mitt i natten.
Och då djävlar är en stilfull pyjamas guld värd.