2020-12-27, 14:19
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag sover med pyjamas. Har man fyra barn så sover du inte naken. Du springer inte runt utan kläder. Dessutom är det bekvämt och värmer gott särskilt på morgonen. Sova naken är för barnlösa. Sova i kalsonger låter bara sunkigt. Mer klass med sovkläder.

Detta.

Dessutom: Sängkläderna - och då pratar jag om både överlakan och underlakan - håller sig fräscha till helgtvätten.

Stil och klass är underskattat.

Och har man som jag ett antal hotellnätter per år i tjänsten så kommer man förr eller senare att vakna till ett - falskt, förhoppningsvis - brandlarm mitt i natten.

Och då djävlar är en stilfull pyjamas guld värd.
Citera
2020-12-27, 14:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har aldrig varit med en kvinna som tagit på sig ett nattlinne, inte ens efter ett längre förhållande.

Inte ens trosor eller tischa, det har nog aldrig hänt.

Vad fan ska man vara klädd när man ska sova för?
Jag vet faktiskt inte. Kanske försöker dom vara tuffa?

Citera
2020-12-27, 14:20
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Sov med pyjamas när jag var liten. Sover i kallingar nu och blir nästan alltid för varm ändå. Fattar inte hur jag kunde sova i pyjamas
Citera
2020-12-27, 14:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Är det inte förövrigt amerikaniserat att bära pyjamas och nattlinnen? Man kan ju tänka att det blir alldeles för varmt med extra plagg, då jag själv anser att det med täcke redan blir varmt.
Citera
2020-12-27, 14:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll

Bra engagemang
Och pyjamser säljs... Fan så sexigt det måste vara med ett förhållande där han tar på sig en pyjamas. Eller att hon tar på sig ett nattlinne med tecknade katter...
Citera
2020-12-27, 14:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Är det inte förövrigt amerikaniserat att bära pyjamas och nattlinnen? Man kan ju tänka att det blir alldeles för varmt med extra plagg, då jag själv anser att det med täcke redan blir varmt.
Jo det känns väldigt amerikanskt. Precis som fenomenet att masturbera och ejakulera i en strumpa.
Citera
2020-12-27, 14:24
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Och pyjamser säljs... Fan så sexigt det måste vara med ett förhållande där han tar på sig en pyjamas. Eller att hon tar på sig ett nattlinne med tecknade katter...

Jag förstår din frustration. Tänk vad mycket fri naken sömn människor går miste om, bara för att de försöker vara coola med en pyjamas när ändå ingen ser.
Citera
2020-12-27, 14:24
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jo det känns väldigt amerikanskt. Precis som fenomenet att masturbera och ejakulera i en strumpa.
Precis! Vilken bra liknelse.
Citera
2020-12-27, 14:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
För att få sova ifred.

Edit:trosor och t-tröja funkar.
Lite så tänker jag. En kvinna med tecknade katter på sitt nattlinne vill inte att han ska ta på henne.

En form av skydd? Hur mycket älskar man den man sover med då? Antagligen inte alls, men han kanske ger ekonomisk trygghet?

Kvinnor med nattlinne vill inte? Män med pyjamas vill inte?
Senast redigerad av constant 2020-12-27 kl. 14:39.
Citera
2020-12-27, 14:42
Medlem
Citat:
Men då handlar det mer om värmande underställ, inte om en pyjamas eller om ett nattlinne.

Man säljer än i dag sådana plagg, och vem fan har i dag på sig en pyjamas?

Barn och vissa pensionärer kanske.

Förresten så finns det sexiga nattlinnen, skaffade mig själv ett sånt ganska nyligen. Och ett sånt kan vara trevligt att ta på sig ibland för att känna sig extra fin. Fick annars ett silkigt nattlinne en gång av ett ex men jag gillade inte linnet så mycket och sov sällan i det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-27 kl. 14:45.
Citera
2020-12-27, 14:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ja, i min värld är det också väldigt konstigt om man kryper ner under madrassen.
Då behöver du inte fundera om pyjamas eller inte.
Citera
2020-12-27, 14:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Barn och vissa pensionärer kanske.
Här i tråden verkar det dock vara ganska normalt med pyjamas. Kanske många här är pensionärer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in