2020-12-27, 06:06
Medlem
constants avatar
Har aldrig förstått vitsen. Sover jag själv har jag på mig en tischa och kalsonger. Varför ett speciellt sovplagg?
Citera
2020-12-27, 06:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Min flickvän använde en nattklänning när vi blev tillsammans. Skrattade först. Sedan fick hon snällt sluta med den, och endast sova i trosor. Detta accepterade hon.
Citera
2020-12-27, 06:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Min flickvän använde en nattklänning när vi blev tillsammans. Skrattade först. Sedan fick hon snällt sluta med den, och endast sova i trosor. Detta accepterade hon.
Sover man inte naken när man sover med någon annan?

Första träffen i sängen är väl alltid så, och när ska man plötsligt börja att ta på sig? När man tröttnat på sin partner? Man kanske kan ana något när hon eller han önskar sig ett nattplagg?

Jag förstår inte konceptet med nattkläder när man sover tillsammans. Vad är vitsen? Lite som med skilda sovrum.

Har aldrig varit med om att någon kvinna tagit på sig nattlinne, men t-shirt och trosor. Dock aldrig problem när jag föreslagit att hon ska ligga naken i sängen.

Fortfarande: Vem sover i pyjamas eller nattlinne?
Senast redigerad av constant 2020-12-27 kl. 07:08.
Citera
2020-12-27, 07:08
Medlem
Sova naken är det enda riktiga.
Citera
2020-12-27, 07:08
Medlem
Var nog vanligare förr i tiden när bostäderna var kallare. Testa att sova i nån gammal kall stuga, då är det jävligt nice med någon typ av pyjamas.
Citera
2020-12-27, 07:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elboi
Var nog vanligare förr i tiden när bostäderna var kallare. Testa att sova i nån gammal kall stuga, då är det jävligt nice med någon typ av pyjamas.
Men då handlar det mer om värmande underställ, inte om en pyjamas eller om ett nattlinne.

Man säljer än i dag sådana plagg, och vem fan har i dag på sig en pyjamas?
Citera
2020-12-27, 07:14
Medlem
De flesta sover bättre i svala rum. För att man inte ska frysa om man går upp på natten eller när man går upp på morgonen är en pyjamas bekväm. Dessutom kan man ha på sig pyjamasen på morgonen och sen byta om senare när man vaknar till.
Citera
2020-12-27, 07:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clickclackbang
Sova naken är det enda riktiga.
Sover jag själv hänger dagens underkläder och en tischa på, men pyjamas?!
Citera
2020-12-27, 07:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
De flesta sover bättre i svala rum. För att man inte ska frysa om man går upp på natten eller när man går upp på morgonen är en pyjamas bekväm. Dessutom kan man ha på sig pyjamasen på morgonen och sen byta om senare när man vaknar till.
Så du är en av de som använder pyjamas när du sover med din man/kvinna som också är klädd?

Testat att ha en morgonrock vid sängen när du ska upp och kissa?
Senast redigerad av constant 2020-12-27 kl. 07:19.
Citera
2020-12-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så du är en av de som använder pyjamas när du sover med din man/kvinna som också är klädd?
Ja. Anledningen till att jag inte använder T-shirt och underställ är att jag har en sidenpyjamas. Siden är ett material som är väldigt lämpligt för ändamålet.
Citera
2020-12-27, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Testat att ha en morgonrock vid sängen när du ska upp och kissa?
Just jag går aldrig upp och kissar på natten (än), men visst morgonrock funkar väl bra för det ändamålet. Det blir lite kallt för benen dock och är ett lite mer otympligt plagg.
Citera
2020-12-27, 07:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Ja. Anledningen till att jag inte använder T-shirt och underställ är att jag har en sidenpyjamas. Siden är ett material som är väldigt lämpligt för ändamålet.
Antar att du sover själv.

Varför har någon ett plagg när man sover med någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in