2020-12-26, 21:33
Medlem
Split-eds avatar
Till TS: jag har inga egna erfarenheter, men jag tycker det är starkt att vilja hjälpa till. Lycka till!

Till er andra som svarat att ni klarat av att bli nyktra: Bra jobbat av er! Jag är stolt över att ni fixat det!

Jag själv slutade dricka när jag fick barn, innan det hade jag bara festdruckit någon gång så och då. Jag älskar öl, men jag kan inte dricka ens en endaste öl för jag blir så otroligt trött och seg dagen efter, och då har jag aldrig krökat hårt. Önskar jag kunde ta en öl till maten någon gång..
Citera
2020-12-26, 21:58
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka
Det har du rätt i. Bara se upp så att man inte blir en tolvstegstaliban.
Tolvstegstaliban eller inte är nog inte det viktigaste. Något rätt finns det ju i de 12 stegen då dom fortfarande används. Men att bli en Aa/Na taliban som sitter på mötena 5 dagar i veckan år ut och in, kanske 2-3 möten/dag. Fattar inte att de orkar och finner det givande. Det känns som att de inga kompisar kan finna utanför sin Aa/Na bubbla ibland.
Samma människor, samma berättelser.
Då hade jag nog valt att supa istället.
Även om de vart nyktra och jag onykter tror jag mitt liv vore mer givande isåfall.
Vem läser samma Hamilton bok om o om igen?
Om det inte fastnat första ggn, varför då ge det ett och hundratolv försök till.
Samtidigt finns ju dom som alltid läser Bibeln?
Citera
2020-12-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja det är han ju inte, om man bortser från hur spriten sabbar kroppen. Han blir ju inte våldsam eller elak eller liknande när han dricker.

I somras trillade han ner för trappan två gånger iofs.

Hoppas din pappa klarar det!
Det vet jag att han gör..

Här är några tips som hjälpt mig genom åren..
Nu är jag inte 72 år, men yngre.. Men har druckit hårt och hållt på med en del droger..

Rent o nykter 1,5 år nu...

Detta hjälpte mig från att må piss,ha ångest, skakningar,jobbiga tankar,ont i kroppen m.m

Sök WIM HOF PÅ YOUTUBE, HAN HAR ETT PROGRAM MAN SKA FÖLJA ... En andnings teknik som är sjukt underbar, sjukt med bra saker händer med din kropp.. Finns så mycket att skriva så jag skulle rekomendera dig att forska lite själv...
Men lite kan jag dela med mig
Bättre blodcirkulation, mer blod upp till hjärnan (25 % mer), bättre hjärt rytm, gladare,mer energi...
Mer syre i kroppen, vilket gör att du bli Alkaline... Dödar bakterier,virus mm..

Sen kollar du.. Dr joe Dispenza!!
Han har olika mediations program vilket har hjälpt otroligt många människor i världen.
Han har även skrivit böcker som jag rekomenderar du ska köpa...
På youtube finns det flera klipp på hans kanal där hans "patienter" berättar sina historier...
Deras Testimony...

Vissa har haft drog problem i massor av år och kommmit över det, vissa har haft svåra sjukdomar som cancer tex och blivit helt frisk.. Allt Pga mediation....
Och detta är ingen lögn...

Dr Joe Dispenza!
Wim Hof!

Dom 2 skulle jag rekomendera dig att forska på, och sen presentera dem till Pappsen..
Gör han dem regelbundet så lovar jag att han kommer bli frisk och glad som en kärna!

Må bäst och lycka till!
Citera
2020-12-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Hur gör man det i paktiken?
Det enda positiva som går att jämföra med alkohol, är att jag gått loss på socker och försöker ha mer sex. Där finns lite positiv njutning och nöje i det. Det har hjälpt en del
I praktiken innebär det att man bestämmer sig för att långsiktigt arbeta för att bli en bättre människa.

De inre problemen löser du med terapi i grupp eller med individualterapeut. Du ska också studera böcker om kognitiv terapi så du lär dig lite om metakognition, kanske mentaliseringsbaserad terapi är positivt.

Du ska se din kropp som en maskin som du fyller med sunt bränsle för att orka träna regelbundet och hårt på gymmet. Börja träna kampsport.

Arbeta varje dag långsiktigt för att bli den bästa människa som bara du kan vara. Det innebär att du jobbar hårt, hela tiden.

Många alkisar ryggar inför detta, men det är möjligt för det värsta rusvraket att helt vända på sitt liv.

Det du gör idag kommer du tacka dig själv att du gjorde om 1 år och 5 år. Fråga dig själv när du står inför något vanskligt: blir det bättre om ett år ifall jag gör detta, eller blir det sämre?

Jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag kunde få det så här bra för bara några år sedan. Jag hade aldrig klarat av att sluta knarka och supa om jag inte helt bytte liv. Det hade varit alldeles för svårt.

Det var ju det förfärliga livet som fick mig att vilja fly från verkligheten, det försvinner inte bara för att jag slutar fly.

Lycka till med allt, börja ditt hårda arbete idag.
Citera
2020-12-26, 23:12
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Du ska se din kropp som en maskin som du fyller med sunt bränsle för att orka träna regelbundet och hårt på gymmet. Börja träna kampsport.

Arbeta varje dag långsiktigt för att bli den bästa människa som bara du kan vara. Det innebär att du jobbar hårt, hela tiden

Mindfulness med en sexig ledare i mummel byxor som stillsamt smekte min kind när övning var slut var mitt alternativ. Det funkade för mig. Oerhört avslappnande och riktade fokus på annat än flaskan.
Men visst mat är viktigt, det dödar sug, efter alkohol.
Citera
2020-12-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Mindfulness med en sexig ledare i mummel byxor som stillsamt smekte min kind när övning var slut var mitt alternativ. Det funkade för mig. Oerhört avslappnande och riktade fokus på annat än flaskan.
Men visst mat är viktigt, det dödar sug, efter alkohol.
Det är viktigt att göra sig själv till en människa som inte behöver alkohol och droger och göra sitt liv till ett så fantastiskt att man inte behöver alkohol och droger för att göra det bättre.
Citera
2020-12-26, 23:41
Medlem
stortans avatar
Citat:
Det är viktigt att göra sig själv till en människa som inte behöver alkohol och droger och göra sitt liv till ett så fantastiskt att man inte behöver alkohol och droger för att göra det bättre.

Amen.
Med vetskap om att man som beroendeperson likväl kan fastna i spel eller att slicka mus. Inte bra det heller i längden.
Citera
2020-12-26, 23:50
Medlem
Citat:
Amen.
Med vetskap om att man som beroendeperson likväl kan fastna i spel eller att slicka mus. Inte bra det heller i längden.
Det är något annat. Allt sådant som spel kan man bara undvika. Men fitta måste man ha. Det finns inget bättre som man än att känna att andra damer slåss med varandra för att få vara med dig.

Gör dig till en sådan människa och du behöver inte alkohol och droger
Citera
2020-12-26, 23:55
Medlem
stortans avatar
Citat:
Det är något annat. Allt sådant som spel kan man bara undvika. Men fitta måste man ha. Det finns inget bättre som man än att känna att andra damer slåss med varandra för att få vara med dig.

Gör dig till en sådan människa och du behöver inte alkohol och droger

Ha ha. Drama? Jag är numer för bekväm för att se 2 damer luggas. Kan dom inte dela, får någon annan.
Citera
2020-12-27, 00:19
Medlem
Sköna ni i tråden som påstår att en kvarting och flaska prossecco om dagen i 10år inte är några större mängder

Senast redigerad av borta_med_vinde 2020-12-27 kl. 00:32.
Citera
2020-12-27, 00:26
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Sköna ni i tråden som påstår att en kvarting och flaska prossecco om dagen i 10år inte är några större mängder

3-4 liter rödtjut var min dagliga konsumtion när jag slutade. Ibland när skakningarna var som värst fick jag börja dagen med 1 öl eller 2, drickandes ur sugrör. Allt för att kunna dricka vinet ur glas. Inte så charmigt när man tänker tillbaks.

Räknade du med skottår?
Senast redigerad av stortan 2020-12-27 kl. 00:30.
Citera
2020-12-27, 00:34
Medlem
Citat:
3-4 liter rödtjut var min dagliga konsumtion när jag slutade. Ibland när skakningarna var som värst fick jag börja dagen med 1 öl eller 2, drickandes ur sugrör. Allt för att kunna dricka vinet ur glas. Inte så charmigt när man tänker tillbaks.

Räknade du med skottår?

nej men pappan är ju garanterat gravt alkoliserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in