2020-12-26, 11:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag ser bara att 6 stycken fått anafylaktisk chock, vilka är de andra allvarliga biverkningarna?

De har antagligen fått klåda på armen efter injektionen...

De som varit för flockimmunitetsstrategin gör sitt bästa för att desinformera om det "farliga" vaccinets biverkningar.
Citera
2020-12-26, 11:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tycker inte det verkar vara en galen strategi att rekommendera hemarbete bara för att det är ojämlikt. Jag tror att det är bra att folk arbetar hemma trots att alla inte kan.

Nä det är bra, det vara bara det att FHM avrådde från det från början, pga av jämlikhetsargumentet. Det är det vi stör oss på. Nu är det samma sak med munskydd, det stör vi oss också på.
Citera
2020-12-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu börjas det. Nu får vi följa biverkningar i realtid och varje biverkning värre än rodnad kommer slås upp i stora rubriker.

5000 är ca 2% av de som vaccinerats. Allvarlig biverkningar är sådan som gör personen oförmögen att göra vardagliga saker, som att t.ex arbeta. Med den definitionen är ju feber och illamående en allvarlig biverkning.

Anti-vaxxarna kommer få mycket vatten på kvarnen med denna realtidsrapportering. Av 1 miljard kommer säkert någon att dö pga vaccinet också. Så då är det bäst vi inte vaccinerar någon...

Illamående räknas som Typ A-biverkning och det räknas inte som en allvarlig biverkning.
Citera
2020-12-26, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läs artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpAlkl/spotify-ber-medarbetare-jobba-hemifran

Artikeln är daterad 10 mars.
Spotify uppmanar samtliga medarbetare att arbeta hemifrån på grund av smittspridningen av coronaviruset, enligt ett Twitterinlägg från vd:n Daniel Ek.

Sedan att din husgud - regeringens förlängda arm - Anders Tegnell blundar i det längsta för det alla andra redan konstaterat är en annan sak. Stockholm hade sportlov 24 feb 1 mars. Det var väl egentligen redan 1 mars som de första fallen av konstaterad samhällssmitta började dyka upp. Tidigare trodde man att det rörde sig om enskilda fall som gick att isolera. Det var när stockholmarnas sportlov tog slut som allt rämnade. Det gick m.a.o. cirka 2 veckor från konstaterad samhällssmitta till dessa FHM fattade beslut om att rekommendera folk att jobba hemma.
Men nej din dumma fan. 15 mars konstaterades samhällssmitta. Då dök de första fallen upp som inte kunde härröras till utlandsresenärer.

Då lade man ner den tidigare strategin med att testa och smittspåra alpresenärer och gick in för att begränsa samhällssmittan. De första åtgärderna blev begränsade sammankomster och att rekommendera hemarbete. Precis som man sagt.
Citera
2020-12-26, 11:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, och faktum är att det då förekommit konstaterad samhällssmitta redan sedan början av mars. Förstår liksom inte vad Ipsi får ut av att sitta och ljuga om detta. Det är ju så uppenbart att denne skribent har helt fel. Datumen är ju officiella och det tar bara 10 sekunders googlande för att slå hål på historieförfalskningen eller the damage control som du säger....

Sen ska vi inte glömma att Tegnell fullt medvetet skickade ner alpresenärerna när vi hade ett megautbrott i Lombardiet. Nu sitter vi riktigt i skiten pga det. Den mannen är farlig.
Citera
2020-12-26, 11:47
Avslutad
Citat:
Nä det är bra, det vara bara det att FHM avrådde från det från början, pga av jämlikhetsargumentet. Det är det vi stör oss på. Nu är det samma sak med munskydd, det stör vi oss också på.
Det var bara ni vänstermuppar som tror att man inte får göra nåt om det är ojämlikt.
Citera
2020-12-26, 11:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
De har antagligen fått klåda på armen efter injektionen...

De som varit för flockimmunitetsstrategin gör sitt bästa för att desinformera om det "farliga" vaccinets biverkningar.

Ja det brukar man få när man sprutar in något i en muskel som förflyttar cellerna med mekaniskt våld. Blir exakt samma om man sprutar in en saltlösning, det svider och spänner.
Citera
2020-12-26, 11:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det var bara ni vänstermuppar som tror att man inte får göra nåt om det är ojämlikt.

Jag noterar att du inte läste min tidigare post. Det är inte vi högermänniskor som fattar beslut baserat på jämställdhet, det är FHM.
Citera
2020-12-26, 11:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Sen ska vi inte glömma att Tegnell fullt medvetet skickade ner alpresenärerna när vi hade ett megautbrott i Lombardiet. Nu sitter vi riktigt i skiten pga det. Den mannen är farlig.

Det är riktigt. Jag känner personligen till en familj som valde att inte resa till Alperna under den här perioden, pga smittspridningen. De fick visserligen inte tillbaka sina pengar, då UD vid denna tid inte hade någon reseavrådan. De hade uppenbarligen koll på smittspridningen, men UD och Folkhälsomyndigheten hade det inte. Ska erkänna att jag inte heller hade koll på europas smittspridning i slutet av feb, men jag har det å andra sidan inte som jobb. Det intressanta är hur påläst allmänhet kan ha bättre koll på situationen än vad UD och den myndighet har, som faktiskt har till uppgift att hålla sig informerade. Jag tycker det är otroligt dåligt skött. Man kan inte säga något annat. Vet inte om hela FHM möjligen hade semester under sportlovsveckan...
Citera
2020-12-26, 11:52
Avslutad
Citat:
Jag noterar att du inte läste min tidigare post. Det är inte vi högermänniskor som fattar beslut baserat på jämställdhet, det är FHM.
Så vad är ditt problem med att FHM rekommenderar ojämlika åtgärder?
Citera
2020-12-26, 11:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ja det brukar man få när man sprutar in något i en muskel som förflyttar cellerna med mekaniskt våld. Blir exakt samma om man sprutar in en saltlösning, det svider och spänner.

Biverkningar från sticket var ju nästan exakt lika för båda grupperna under fas 3.
Stick och sveda på stickstället oavsett vaccin eller placebo..
Citera
2020-12-26, 11:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Det är intressant att du använder ordet "vänstermuppar" när du försvarar regeringen och Folkhälsomyndigheten vars GD hålls under armarna av den rödgröna vänsterliberal-regeringen....

Ja, det är ju väldigt vänster att värna befolkningens hälsa. Det är inte kritikerna till FHM och regeringen som tagit liv av 8000 svenska medborgare, flertalet svenska pensionärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in