2020-12-25, 00:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Beklagar verkligen.

Ja, det är ett nyckfullt virus detta; En del får en rejäl infektion medan andra tyvärr avlider, tragiskt nog.

Tack, jag har ju inte träffat personen. Känns lite som livets lotteri går på högvarv just nu, har man otur drar man nitlotten.
Citera
2020-12-25, 00:40
Medlem
Samhällsspridning på låg nivå av Englands varianten i Danmark enligt SSI.
Se Text-TV sid 131.
Citera
2020-12-25, 00:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragefuel
Får vi svar imorgon klockan 14 hur många som dött? Tänker att det är röd dag imorgon.

Om inte så innebär det att 24, 25, 26, 27 och 28 december inte blir rapporterade. Lär bli en ohygglig hög dödssiffra på tisdagen. Kanske blir det 200+ döda för första gången?
Tänkte också på det där. Vettefan om 200 räcker med tanke på julhelgen har varit och hur det sett ut tidigare.
Citera
2020-12-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragefuel
Får vi svar imorgon klockan 14 hur många som dött? Tänker att det är röd dag imorgon.

Om inte så innebär det att 24, 25, 26, 27 och 28 december inte blir rapporterade. Lär bli en ohygglig hög dödssiffra på tisdagen. Kanske blir det 200+ döda för första gången?

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Tänkte också på det där. Vettefan om 200 räcker med tanke på julhelgen har varit och hur det sett ut tidigare.

Ja det lär inte rapporteras ordentligt förrän någon vecka in i januari.
Citera
2020-12-25, 01:11
Avslutad
Citat:
Beklagar verkligen.

Ja, det är ett nyckfullt virus detta; En del får en rejäl infektion medan andra tyvärr avlider, tragiskt nog.

Du som är initierad, och talar i termer ”vi inom forskningen” kanske kan delge pöbeln vilka mekanismer som gör att utfallet av sjukdomen slår så olika?
Citera
2020-12-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Du som är initierad, och talar i termer ”vi inom forskningen” kanske kan delge pöbeln vilka mekanismer som gör att utfallet av sjukdomen slår så olika?
Nja, jag refererar till forskningen men jag är inte någon forskningsproducent längre.

När det kommer till din fråga så är kanske din gissning lika bra eller bättre än min men jag tror att det dels beror på smittdos och dels på olikheter i immunförsvaret hos olika personer.
Citera
2020-12-25, 01:22
Avslutad
Citat:
Nja, jag refererar till forskningen men jag är inte någon forskningsproducent längre.

När det kommer till din fråga så är kanske din gissning lika bra eller bättre än min men jag tror att det dels beror på smittdos och dels på olikheter i immunförsvaret hos olika personer.

Och hur bedömer du hur stor smittodos man blivit utsatt för?
Citera
2020-12-25, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Och hur bedömer du hur stor smittodos man blivit utsatt för?
Jag bedömer inte det men en del artiklar beskriver "viral load" som en parameter där hög "viral load" anses ge en allvarligare infektion.
Citera
2020-12-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Intressant att Anders Tegnell tycker barnen kan ta emot julklappar på avstånd utan att tvätta händerna.
Om Tomten har covid19 och han nyser på paketet kan det inte bli smitta då?

Vi ska ju alltid annars tvätta händerna för att virus inte ska hamna på våra fingrar?!

https://www.svtplay.se/video/24909078/morgonstudion/morgonstudion-24-dec-05-00?start=auto?

39:34 in.
Mycket löjligt rentav. Har du verkligen fått för dig att rekommendationerna är att tvätta händerna?

Du för en farlig agenda att sprida lögner på det sättet. Eller vet du inte bättre? Det låter som att du bidrar till smittspridningen, oavsiktligt eller inte.
Citera
2020-12-25, 01:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ni vaccintroende,
Tror ni på allvar att den här pandemi kommer ta slut bara för att ett vaccin kommer?
För det första så är detta inget vaccin i den normala bemärkelsen. Vaccin bygger normalt sett på att det ger kroppen en dos av viruset för att bygga immunitet.
Vaccinet mot covid innehåller inget coronavirus utan är snarare olika häxblandningar av läkemedel för att motverka sjukdomssymptom, ungefär som en Ipren eller Alvedon i annan form med andra ord. Det är alltså inget vaccin över huvud taget.
Detta resulterar såklart i att alla dessa covid-test kommer fortsätta visa positiva utslag, varav man kommer skylla det på muterade varianter osv, ja ni ser ju redan i media om det muterade viruset i UK.
Så jag hoppas att ni är förberedda på att detta Aldrig kommer vara över. Den här "pandemin" är här för att stanna, och forma era liv för all framtid.
Det enda som kan stoppa den här vansinneskarusellen är inte ett "vaccin", det är att DU som medborgare säger NEJ helt enkelt och hoppas att dina vänner och grannar kommer till samma insikt, att hela den här charaden är hittepå för att fånga mänskligheten i en tyrannisk världsstat.
Kom med trovärdiga belägg.för dina befängda påståenden. Som det är nu ältar du bara samma sak.
Citera
2020-12-25, 01:36
Avslutad
Citat:
Jag bedömer inte det men en del artiklar beskriver "viral load" som en parameter där hög "viral load" anses ge en allvarligare infektion.

Fast det är ju inget nytt, detta belades i mars, när det var illa Italien (nåväl det är det fortfarande)

När det gäller mutationer och virus är det allmänt vedertaget att det sker, små mutationer sker ofta. Nu finns det mutationer som avviker, hur ser du på det? Och hur ser du på huruvida vaccinet ger antikroppar för de nya muterade varianterna?

Tycker du att det är bra att storstadsbor åker skidor i fjällen?
Senast redigerad av Assault12 2020-12-25 kl. 01:39.
Citera
2020-12-25, 01:37
Medlem
Vi har definitivt ett problem då den klickgenererande journalistiken insett att inget klickas mer är på "Muterat Virus"

Den rädslan är en så jävla klickraket så det saknar motstycke. Precis när vi medborgare ser en ljusning så är rädselpropagandan som mest effektiv. Ni kommer närmaste tiden läsa om oändligt många muteringar som sker överallt, nu senast i Nigeria !?!?

Problemet med detta är att om det skulle komma en muterad variant som är vetenskapligt bevisat betydligt värre så kommer ingen ta det på allvar.

Lycka till att närmaste veckorna inte se nyheter om "Muteras virus i xxxxx, 10 gånger farligare!!" typ dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in