Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Först var det Storbritannien och Sydafrika. Nu är det Nigeria. Hela tiden mer smittsamma och, förmodligen, dödligare virus. Som om det ursprungliga inte var illa nog? Börjar det inte bli uppenbart för alla att det här är slutet? Viruset kommer mutera till allt värre varianter till hela jordens befolkning är utplånat. "This is the end".
På sätt och vis är det bra. Vår natur har försvarat sig mot vår osunda livsstil, kapitalism och miljöförstöring. När mänskligheten är utplånad kan vår jord få en reboot och återta dess naturliga förlopp. Mänskligheten var ett naturens misstag och jorden kommer lära sig av detta. Nästa försök blir bättre.
Nu skall vi inte ta i så vi får hjärtattack här. Corona är en väldigt allvarlig situation för det moderna samhället, Men i absolut värsta fall så går vi tillbaka till 1800 talet (och då tar jag ändå i nästan så jag spricker).
Seriöst, Situationen är långt ifrån bra och en hel del kommer mista livet. Kanske blir det värre med mutationerna (de var väl ändå rätt väntade, tror media bedriver skräckpropaganda här) och ekonomin kommer få sig en riktigt rejäl törn med stor arbetslöshet och viss social oro. Men mänskligheten kommer klara sig...det vågar jag nästan garantera.
Ta dig en julsnaps och se en trevlig komedi. Mänskligheten går ej under.