Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Jag tror han fått hjälp. Antigen genom att han lånat en bil eller att någon kört iväg med kroppen. Han har inte gått och lagt sig att sova i lägenheten med Wilmas döda kropp antingen i lägenheten eller på vinden både to-fre och natten fre-lö och lö-sö och sö till måndag! Om du dödat någon vill du ha bort bevisen fortast möjligt. Du tänker att polisen kommer snart - hela tiden! Torsdag natt kan ha gått åt för att stycka henne. Men då har han tänkt hur han ska gömma kroppen. Senast torsdag eller natten till fredag har han fått ut kroppen ur lägenheten. Om den lagts på vinden kan natten därefter använts, fre - lö. Någon bil har använts för att få bort kroppen från Göteborgsvägen i Uddevalla. Den bilen kan ha kört långt eller stått kvar, parkerad i närheten för att senare bytas ut när det kunnat ske utan misstanke.
Vi svenskar ser undanskymda platser i skogen som bra gömställen. Utlänningar ser nog mer vatten och eld som det som får en kropp att försvinna. Eller en grav. Kanske på en kyrkogård. Vi tänker en plats man är bekant med, de tänker kanske mer en plats där ingen letar.
En dold/ful plats. En självklar plats som inte avslöjar mördaren. Eller en plats som gör inblandade till gisslan i en historia ingen kan dra sig ur.
Varför låg huvudet kvar tillsammans med så märkliga saker som pekade på Ts skuld? Hans kalsonger, två träbitar från slöjden mm ?
Läst tjugo gånger nu och jag kan verkligen inte avfärda dina idéer som osannolika. Att en bil varit inblandad är väl ställt utom rimligt tvivel om något fraktats därifrån, frågan är ju då bara vilken eller vems bil.
Han har ju haft någon sorts fäbless för kyrkogårdar men hade inte någon märkt om det grävts där? Vet inte hur vakna de som jobbar där är men det brukar väl finnas åtminstone en av dem som har koll och man gräver ju inte upp en tillräcklig stor "grav" sådär i förbigående. Det tar ju flera timmar att få till en grop som är tillräckligt djup att gömma något i. Har läst någonstans att han var intresserad av "true crime" och då måste han känt till effektiviteten hos polisens hundar tycker jag, så att han grävt någonstans i närområdet tror jag inte riktigt på.
Vatten är nog ett troligare scenario. Ett snabbt stopp på Uddevallabron och hiva något över räcket är tillräckligt för att saker skall försvinna. Det har ju visat sig näst intill omöjligt att återfinna något som kastats i därifrån. Sist var det väl en väska med en yxa från Natschki-fallet som de provade med men strömmarna tog med sig den så det gick väl inte att förutse var den skulle hamna. En kropp i ett nät med små maskor och något sänke i följer med en bit innan det når botten på c:a 20 meter. Väl där försvinner den väl på nolltid.
Farsan har, enligt snacket på byn, nära kopplingar till en "grupp" där åtminstone några drar till sig polisens ständiga intresse. Rör sig om, verkar det som, mindre nogräknad bilskrot, biltvätt och bilverkstäder men bilskroten blev genomsökt av polis dagarna strax efter försvinnandet enligt flera olika källor.
Innehållet i väskan, utöver kvarlevorna, kan man ju verkligen undra över. Om jag ville sätta dit någon, har jag inte varit lite väl övertydlig om jag lägger ner en sån mängd med ledtrådar? Bara det gör ju att det ser arrangerat ut. Eller arrangerat i två steg, att han själv gjort det för att han vill att polis skall tro att någon försöker sätta dit honom. Hela den delen övergår mitt förstånd fullständigt så jag undrar om det inte är ett utslag av en sjuk överbelastad hjärna, möjligtvis också påverkad av diverse droger under flera dagars tid.
En sak som jag tycker verkar ha satts mindre ljus på är vart hans jacka som han hade på resan till Ljungskile tog vägen. Den verkar bara ha försvunnit. Man kan ju undra varför man skulle slänga den om man skall ut och gå i kyla och mörker. Naturligtvis var det något han ville göra sig av med.
Om det finns inblandade som utöver detta är inblandade i andra "affärer" så kanske det finns en möjlighet att de någon gång bryter ihop och börjar berätta annars är det nog bara att vänta på att T själv finner det lämpligt att börja prata men, som sagt, tystnaden är hans livförsäkring.