Citat:
Ursprungligen postat av
abiz2
Testade med bensin i tändstiftshålet och efter en stund hoppade den igång och drog runt något enstaka gång. Är felet begränsat till förgasaren då?
Jag har kört den för någon vecka sedan. Men sen slutade den fungera.
Jag har plockat isär förgasaren helt och hållet och rengjort den. Den enda jag kan göra på utsidan av förgasaren nu är väl att ställa in tomgång och luft?
Luftskruv en drog jag in helt och sedan ut ett varv.
Ja, ditt problem är förgasaren iom att den går med bensin ihällt i tändstiftshålet.
Om du redan provat att rengöra den så är nästa sak att byta ut den. Det finns en sak du kan prova innan. En del motor har problem med att det inte finns nån ventilering för tanken eller att denna är igensatt. Man får då ingen självrinning av bensin och motorn går inte igång. Men du verkar inte ha detta problemet då som du själv säger att det kommer bensin ut ur förgasaren avrinning när du öppnar denna. Detta felet är vanligast på gräsklippare där ventilationen sitter i locket. Motorcyklar brukar ha en dedikerad ventilation i tanken som sällan ställer till problem.
Jag tror inte på ventilerna då det ska väldigt mycket till för att de ska orsaka problem. Även om de är lite fel borde motorn starta. Om inte nån varit där och skruvat förstås eller om en stötstång pajat.