Det är en av Europas största livsmedelskedjor. Finns i stort sett över hela Europa med undantag för några östländer.. och Sverige. I många hänseenden bättre än Lidl. Lägre pris och bättre kvalité.
Varför har Aldi inte etablerats i Sverige? Är de på ingång? De finns i det mindre landet Danmark. De finns i det fattigare landet Polen. De finns till och med i USA, Kina och Australien.
ALDI är lite som LIDL var i början. Riktigt billigt och mest egna märken.
Mycket av de egna märken är märkesvaror i egen förpackning och i stort allt är av skaplig kvalite, jag har en aldi i närheten och förutom grönsaker köper jag nästan allt där.
Svenskarna är inbitna på Ica, coop och Citygross... Se bara hur många år det tog för Willys att bli accepterat att handla på för vanliga Svenssons och synen på det i dag där det knappt är accepterat. Lika så med Lidl vilken syn det är på Lidl men dom lyckades vända o hålla sig kvar... Netto försvann ju.
Att Aldi skulle öppna i Sverige tror jag blir svårt....
Hoppas innerligt att vi får Aldi eller Carrefour eller någon av dessa med lite ekonomiska muskler! jag gillar ICA men det behövs lite fight om kunderna!