2020-12-23, 10:08
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jole7720
Men fortfarande bättre än DN med Greta som chefredaktör 😉

Bättre? Det tvivlar jag på. Med en jude och en transa vid rodret så blir det automatiskt destination pipsvängen.
Citera
2020-12-23, 10:08
Medlem
Utopia.s avatar
Tycker texterna håller bra nivå. Designen behöver jobb. Jag hade önskat ett mer innovativt format, det känns inte så annorlunda än vilken tidning som helst (i jämförelse med tex. Kvartal, som har en tydligare publicistisk idé imo)

Jag förväntade mig givetvis ingen populistisk smörja, utan smarta, framgångsrika skribenter som inte skriver under på den egalitära medialogiken. Där har jag faktiskt tilltro till att Bulletin kan leverera. Men formatet och uppdraget måste vara tydligare för att genomsyra hela produkten.
Citera
2020-12-23, 10:09
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, och det är då det blir trångt om utrymme när de ska konkurera om SvD:s läsare iställer för Aftonbladets.

1200 kr per prenumerant för 1 års normalprenumeration på Bulletin just nu. 10000 digitala prenumeranter blir tolv miljoner.

3000 kronor för premiumprenumeration som inkluderar podden.

Vad kan ett projekt som Bulletin kosta att dra runt?

Svårt att säga. Eftersom dem har tunga journalister som säkert har höga löner,

Typ 50 lön * 1,5 soc och friskv osv *7 anställda * 12 mån = 6.3 milj.

Så visst kan man driva in 12 miljoner så har man en chans. Frågan är hur lätt det är att skaffa 10.000 digitala prenumeranter?

Jag prenumererade på SvD en sväng men la ner då jag inte hade tid. Gillar inte att ha tickande abonnemang som ligger bara, för sånt man knappt använder.

Men folk kanske gärna signar upp sig på sånt?

Har en magkänsla att folk är lite för snåla men är ingen marknadsanalytiker heller.
Citera
2020-12-23, 10:11
Medlem
Tjyvass avatar
Wolodarski verkar positiv. Hans stamfrände Neuding tackar. https://twitter.com/pwolodarski/status/1341317221801484290
Citera
2020-12-23, 10:14
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Wolodarski verkar positiv. Hans stamfrände Neuding tackar. https://twitter.com/pwolodarski/status/1341317221801484290
Om juden Wolodarski är nöjd då ska man vara skeptisk.
Citera
2020-12-23, 10:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Jag tror att Gürs fru och barn skulle bli förvånade om han skulle vara en gift inbiten ungkarl med barn.

Mysteriet tätnar uppenbarligen.
Citera
2020-12-23, 10:16
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Lyssnade precis på första avsnittet av ”Radio Bulletin” - helt okej. Kommer att fortsätta lyssna. Hade kanske hoppats på något spetsigare men det kanske tar sig över tid...

Om tidningen artar sig som en seriös nyhetssida som är mindre vinklad än övrig massmedia och utgör en seriös publikation så är det bra. Sverige saknar det. De har en nykter och objektivare syn på den svenska Corona-strategin än gammelmedia, vilket framgår i pod-avsnittet. Sidan ser även professionell ut.

Risken är dock att man kommer kanalisera in missnöje på allt för "beskedliga" banor. Dessa skribenter är trots allt en skock individualister och liberaler som är missnöjda med woke och de specifika uttryck som progressivismen 2020 tar sig; inte helt olikt intellectual dark web i Nordamerika. Vår samhällsmodell är liberal enligt årsmodell 2020. Man kan kalla det liberalism 3.0, medans Bulletin-gänget gärna hade önskat se en regression till liberalism 2.0 eller 1.0. En annan variant av liberalismen hade dock inte löst något och jag håller mig mycket skeptisk till att det ens hade gått att återskapa.

Nej, pendeln måste svänga rätt långt åt det reaktionära hållet för en fungerande lösning och ett hållbart skydd mot dagens galenskaper. Det måste man acceptera. Liberalismens inneboende likgiltighet i värderingsfrågor gör att antingen högern eller en vänstern vänster om liberalismen kommer att dominera detta område. Liberalismens "neutrala" spelplan är inte hållbar. Vi ser att den post-marxistiska vänstern, tillfälligt åtminstone, har vunnit här. Detta till den gräns att det idag ej går att skilja liberalism från kulturmarxism.
Citera
2020-12-23, 10:19
Medlem
Vilken besvikelse, noll nyhetsvärde och en massa vagt tyckande, inga direkta ställningstaganden heller. Sämst av allt var Ivar Arpis krönikör om sina stackars barn. Det var så pk och fjamsigt så jag läste inte ens klart hela krönikan.
Det luktar sionistisk liberalism, inte alls vad jag hade väntat mig. Blir ingen prenumeration från min sida, bara massa tyckande och noll nyhetsvärde. Klick X.
Citera
2020-12-23, 10:27
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Det ante mig

Om storjuden är nöjd så måste det vara extremt illa.
Citera
2020-12-23, 10:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Men det finns ju inget att glädjas åt eftersom det är en globalistisk, HBTQ-vänlig sajt.

Tro mig, min sort blir väldigt glada för det lilla idag.

Den har väl knappt kommit igång? Tycker du dömer ut den lite väl fort. Men det är såklart möjligt att du får rätt.
Citera
2020-12-23, 10:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad ska vi vara glada över?

Vad är det för skillnad på skit och bajs? Det är samma globalistiska lögnare som på DN, Expressen, Aftonbladet etc.
Du är demoraliserad och vill gnälla. Du vill uttrycka din barnsliga besvikelse på de vuxna. Men vad har det med Bulletin att göra? Publikationen är ett drygt dygn gammal. Det räcker inte att krydda håglösheten med ord som "globalism" för att den ska få bäring till ämnet.
Citera
2020-12-23, 11:01
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är demoraliserad och vill gnälla. Du vill uttrycka din barnsliga besvikelse på de vuxna. Men vad har det med Bulletin att göra? Publikationen är ett drygt dygn gammal. Det räcker inte att krydda håglösheten med ord som "globalism" för att den ska få bäring till ämnet.

Mitt gnäll är befogat. Globalism och HBTQ är skit och Bulletin är en globalistisk, HBTQ-vänlig sajt som styrs av en jude och en tramsa.

Om ärkejuden Wolodarski är positiv så vet man att det är illavarslande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in