2020-12-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du behöver akut sluta tro att det som står på Trumps Twitterfeed är sant.
Nej du, jag följer en hel del kanaler, bla Steve Bannon, War Room Pabdemic och Charlie Kirk, dom intervjuar en hel del intressanta personer med långt mer insyn och delaktighet i vad som händer bakom kulisserna, Ni å andra sidan, som bara följer MSM, ni ser inte skogen för alla träd.
2020-12-22, 20:42
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Hur tänkte du nu? Har du något tips på hur artikeln på wikipedia skulle ha uppdaterats INNAN valet med tanke på att Texas caset med tomten Cicchiettis fånstatistik beräknades efter valet?

Och du, till skillnad från newsmax och de flesta tomtekällor som Trumpister använder så anges källor på wikipedia. Du har väl förstått vad de små nuffrorna inom hakparanteser betyder? [1]. Testa att klicka på dem vetja.

När sa jag att det uppdaterats INNAN valet?

Råkade tyvärr stängt av mitt filter så får väl slå på det så jag slipper se IQ befriade inlägg som det här igen.
2020-12-22, 20:43
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nej. Just nu pratar vi om folk som skriver att en uträkning är fel

så har du den rätta uträkningen då ?
2020-12-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Då ställer jag motsatta fråga. Hur kan vi veta att 74 miljoner verkligen röstade på Trump?

A priori kan vi inte veta ifall någon kandidat har fuskat.

Vad vi vet om Trump är att han har pratat om diverse fusk, tjuv- och rackarspel åtminstone sedan 2012.

Det är i själva verket det som är hela grunden till det vi ser idag. Den heliga ledaren har sagt att det var fusk, och det är bra nog för kultmedlemmarna.

Det kan vi inte veta, men det är mer troligt att Trump fick 74 miljoner röster än att Biden fick 80. Hur som så hade en riktig utredning varit på sin plats.

Du försöker förminska människor som stödjer honom genom att kalla dem kultmedlemmar. Trump är ”Gud”.

Vad vi vet är att valet i allra högsta grad är tvivelaktigt.
2020-12-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Svårt att hänga med i ditt resonemang, vilka lögnar syftar du på?
Att Biden vann valet pga pandemin. När han själv gömmer sig i källaren och förespråkar nedstägning så människors liv (väljarnas) slås i spillror och väljarna (dom där 80 milj som ni påstår) förlorar jobb och inkomst, derss företag går i konkurs, deras anställda förlorar jobben, dom får gå från hem och hus, DOM väljarna gick alltså ut och valde sin BÖDEL till president.
2020-12-22, 20:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Det kan vi inte veta, men det är mer troligt att Trump fick 74 miljoner röster än att Biden fick 80. Hur som så hade en riktig utredning varit på sin plats.

Du försöker förminska människor som stödjer honom genom att kalla dem kultmedlemmar. Trump är ”Gud”.

Vad vi vet är att valet i allra högsta grad är tvivelaktigt.

Det vet vi inte - det är bara vad deras gud säger.

Och det är inte mer troligt att Trump fick 74 än att Biden fick 81. Det är bara två olika röstetal.
2020-12-22, 20:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
så har du den rätta uträkningen då ?

Jag har inte gått efter någon uträkning över huvud taget. "Hade fel på ett par biljoner" är det jag har svarat på.
2020-12-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Så ditt konstaterande baseras på valresultatet? Helt utan ifrågasättande? Det säger ganska mkt om hur lätt det är att slå i folk vad som helst. Är det på tv så är det sant
Valresultatet, alla opinionsundersökningar inför valet. Politiska strömmarna med republicans against Trump etc. Allt tydde på en trumpföröust inför valet, förutom trumps twitterkonto
2020-12-22, 21:04
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Det vet vi inte - det är bara vad deras gud säger.

Och det är inte mer troligt att Trump fick 74 än att Biden fick 81. Det är bara två olika röstetal.
Det är nästan som om senator/representanthuset siffrorna är de omvända. Vad är skillnaderna procentuellt sett? Kan du vara något på spåret här?
2020-12-22, 21:05
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Då ställer jag den motsatta frågan. Hur kan vi veta att 74 miljoner verkligen röstade på Trump?

Clinton kampanjen blev erbjudna att göra omräkningar i flera stater där det var väldigt små marginaler efter valet 2016, men de valde att tacka nej. Varför kunde de inte lägga lite resurser på det efter att ha spenderat ca 1,5 biljoner dollar på kampanjen?

Varför stödjer inte Biden och hans supportrar i media en granskning av valet i de stater där valet är ifrågasatt?
Om de är så säkra på att Biden har 80 miljoner röster så ligger det i deras intresse att de bevisas så landet förenas och alla Amerikaner anser att Biden är en legitim president.

Svaret på båda frågor är det samma.
2020-12-22, 21:06
Medlem
Citat:
Trump är inte alls den populäraste genom tiderna, bara kolla på olika opinionsundersökningar. Flera andra presidenter har vunnit sina val i totalt överlägsen stil jämfört med Trump. En som F.D. Roosevelt vann med över 10 miljoner röster 1936.

https://en.wikipedia.org/wiki/1936_United_States_presidential_election

Sedan är inte det här med hur många som kommer till festen något som direkt går att koppla till popularitet och valresultat. Biden och Trump kan vara olika typer av artister, där Trump kan vara den som drar flest till en arena, men där inte så många köper hans musik på nätet.

Inget av det du berättar om är bevis för valfusk. Det handlar bara om att en människa måste ha något att haka fast sina tankar vid. Till sist hamnar vi i en absurd situation där det är misstänkt att Biden lagar mat, för kommunister lagar mat. Verkligheten fungerar emellertid inte så, och med de vittnesmål vi har sett hittills kommer ingen domstol ens att ta i valfrågan med en tång.
Beror på vad du menar med populär. Trump fick långt fler röster i absoluta tal än vad Roosevelt någonsin fått. Dessutom så stöttade Trump fans honom med långt större enthusiasm och passion ön vad motsvarande gjorde för Rooselvelt. Med detta menar jag att det räcker med att titta på alla rallyn etc. som hållits för Trump såväl inom USA som utomlands. Detta i sig tyder på att Trump förlorat pga. falskspel eftersom Trumps supportrar varit VÄLDIGT röstbenägna, i långt större utsträckning än vad Bidens har varit, där man haft slogans som "Settle for Biden" etc. Dvs. man vet med sig själv att Biden inte varit en populär kandidat men man säger "C'mon man! Vote for 'em anyway!"
2020-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Beror på vad du menar med populär. Trump fick långt fler röster i absoluta tal än vad Roosevelt någonsin fått. Dessutom så stöttade Trump fans honom med långt större enthusiasm och passion ön vad motsvarande gjorde för Rooselvelt. Med detta menar jag att det räcker med att titta på alla rallyn etc. som hållits för Trump såväl inom USA som utomlands. Detta i sig tyder på att Trump förlorat pga. falskspel eftersom Trumps supportrar varit VÄLDIGT röstbenägna, i långt större utsträckning än vad Bidens har varit, där man haft slogans som "Settle for Biden" etc. Dvs. man vet med sig själv att Biden inte varit en populär kandidat men man säger "C'mon man! Vote for 'em anyway!"

Har du missat att det finns flera invånare i USA nu än på Roosevelttiden?
Har du missat att det inte på rallyn valet sker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in