2020-12-22, 12:58
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, vet inte hur jag ska tolka detta?

https://mobile.twitter.com/TomasRamberg/status/1341283255492947969

Citat:
Gustaf Rentzhog, vd på Söderberg & Partners, finansierar Bulletin. Public Service anlitar och betalar Söderberg & Partners för pensionsrådgivning. I så oväntade banor kan pengar flöda.

Antingen en uppmaning att skada den usling som startat en icke vänsterextrem publikation ekonomiskt, jämför han som köpte Metro och skulle göra den till höger...

Eller också att låtsas vara emot publikationen för att dölja att globalisterna ligger bakom den...

Oavsett så visar inlägget att även Tomas Ramberg inte är det minsta neutral, trots att han vill göra det intrycket i radio.

Jag brukade lyssna till P1 tills för två år sedan, då den blev så äckligt överdrivet pk att man blev spyfärdig... (TV slutade jag med för 25 år sedan). Numera får jag ju betala för skiten, men behöver som sagt inte lyssna eller titta på skiten trots att jag betalar den...
Citera
2020-12-22, 13:21
Medlem
Försöker läsa Bulletin både direkt på hemsidan och på Facebook, men det kommer inte upp något. Mobilskärmen är blank.

Någon som har samma problen? Gammal mobil, men har inga problem med Facebook annars.
Citera
2020-12-22, 13:25
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Försöker läsa Bulletin både direkt på hemsidan och på Facebook, men det kommer inte upp något. Mobilskärmen är blank.

Någon som har samma problen? Gammal mobil, men har inga problem med Facebook annars.

Bulletin.nu funkar på min dator men på läsplattan är det bara vitt.

Antar att det har något med webbläsare och inställningar att göra.
Citera
2020-12-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bulletin.nu funkar på min dator men på läsplattan är det bara vitt.

Antar att det har något med webbläsare och inställningar att göra.

Måste vara något sånt, ser att det funkar på den nyare jobbmobilen.
Citera
2020-12-22, 13:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox

Inga problem på telefonen vid 10-tiden. Sen hade jag problem på laptopen vid 12. Inga problem 10 minuter senare. Jag tror att det handlar om att det är hög trafik till sidan så här i starten.
Citera
2020-12-22, 13:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Antingen en uppmaning att skada den usling som startat en icke vänsterextrem publikation ekonomiskt, jämför han som köpte Metro och skulle göra den till höger...

Eller också att låtsas vara emot publikationen för att dölja att globalisterna ligger bakom den...

Oavsett så visar inlägget att även Tomas Ramberg inte är det minsta neutral, trots att han vill göra det intrycket i radio.

Jag brukade lyssna till P1 tills för två år sedan, då den blev så äckligt överdrivet pk att man blev spyfärdig... (TV slutade jag med för 25 år sedan). Numera får jag ju betala för skiten, men behöver som sagt inte lyssna eller titta på skiten trots att jag betalar den...

Jag har samarbetat med SR och jag anses göra nazism sexigt. Stödjer SR sexig nazism?

Hoppas Arpi buntar ihop Ramberg.
Citera
2020-12-22, 14:12
Medlem
Kul att sajten är igång. Gillar att det som ligger uppe än sålänge känns som en klassisk högertidning. (Och inte bara den skrämselpropaganda och covidhysteri som gjort exempelvis svd oläsbar)

En teknikalitet bara, är det inte lite märkligt att de inte lyckats fixa domänen bulletin.se? Om inte annat kollat att domänen är ledig innan man bestämmer sig för ett namn?

Nu leder bulletin.se till någons blogg. Kan ju inte vara så dyr att förhandla med.Gissar att de allra flesta flesta testar den adressen innan man testar bulletin.nu. (Ett tips är även att försöka få tag på bullet.in, som nu verkar ägas av någon indier)
Citera
2020-12-22, 14:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Gustav Rentzhog är bror till Gretas egen PR-guru Ingemar Rentzhog. Jag skulle nog inte hoppas allt för mycket på Bulletin och icke-PK om jag var du.
Citera
2020-12-22, 14:50
Medlem
***s avatar
Citat:

Det är nog bara det humoristiska i det hela, dvs att public service indirekt är med och finansierar detta hemska nazistprojekt. Ser ingen annan större tanke i det.
Citera
2020-12-22, 14:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Precis. Det sunda förnuftet har ingen röst. I stället en massa dygdesignalering och identitetspoliotik/vänsteraktivism som inspirerats av USA. Det är fan ångestskapande att inte kunna se att andra tycker som en själv. Det som inte är bra med Bulletin är samarbetet med det här Project Initiative Syndicate eller vad det heter som är en gloibalistisk elitrörelse. Det finns en artikel inne idag av en ekonomipristagare som heter Joseph Stieglitz om en grön framtida ekonomi. Den artikeln har nog hämtats från The Project. Inte bra alls.

Instämmer. Det är tänkt att bli en suntförnuft-tidning, vilket det finns en publik för.
Citera
2020-12-22, 15:09
Medlem
Ankdammsmans avatar
Rambergs svammel är talande. Allt till höger är maximalt misstänkt och omoraliskt medan det aldrig sägs ett ord om Johan Ehrenbergs svindlerier eller LO-styrningen av Aftonbladet.

Annars känns Bulletin rätt ljummen än så länge. Men vänstern känner väl att de måste försvara sin medieturf till varje pris.
Senast redigerad av Ankdammsman 2020-12-22 kl. 15:13.
Citera
2020-12-22, 15:09
Medlem
Men vafan... Avskydde kvartals design och nu kör man på samma spår här. Är det måhända en missriktad flört med gamla tidningsformat att kötta upp upp så många artiklar som möjligt på första sidan så att läsaren blir sjösjuk och omotiverad till vidare läsning? Inga möjligheter att kommentera artiklar eller ens publicera insändare heller. Och tyngdpunkten som förväntat på krönikor. Nej, känns inte som direkt nytt och spännande detta.

Vi får se hur det utvecklas, men har svårt att se hur projektet ska konkurrera med annan alternativ media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in