2020-12-22, 08:33
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Svårt att tro att Ivermectin funkar sämre än Remdesivir tex.

Läste en spansk pilot om Ivermectin som diskuterade om Ivermectin fungerade på ett alternativt sätt än vad man trott

"One alternative explanation might be a positive allosteric modulation of the nicotinic acetylcholine receptor caused by ivermectin and leading to a downregulation of the ACE-2 receptor and viral entry into the cells of the respiratory epithelium and olfactory bulb.19"

Hoppas fler större trials genomförs nu

https://www.researchsquare.com/article/rs-116547/v1

https://ivmmeta.com/

Jag hoppas regeringen slutar mörka och att MSM slutar att bidra till folkmordet som pågår.

Den här plandemin skulle med lätthet kunna begränsas kraftigt med : Vitamin D3, Vitamin C i så kallade mega doses samt med Ivermectin.

Det är big tech och kapitalet som koordinerat jobbar med big pharma för att prångla ut ett helt obeprövat vaccin mot ett virus skapat i ett labb.
Citera
2020-12-22, 08:33
Avslutad
Inte först gå emot pöbeln härinne, men jag kan ärligt säga att mycket tyder på positiva siffror idag. Vi har fått indikationer

Det är också 2-3 veckor sedan som fhm och regering skärpte restriktionerna, det bör ge effekt nu
Citera
2020-12-22, 08:34
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag skulle nog snarare gissa på att folk gärna testar sig innan jul, så de vet om de kan fira med släkt och vänner. Därav de långa köerna och många testerna.

Huvudet på spiken!
Vet flera i min omgivning som resonerat så.
Citera
2020-12-22, 08:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Merwinna har gått ”livets hårda skola”. Han vet såklart mer om virus än Sveriges samlade expertis.
I

Vi var flera som förstod vart det var på väg och att det naturligtvis inte stannande i Kina eller i Italien när det brakade loss där.
Ingen har utgett sig för att vara expert på virus i tråden men det krävs inte mycket för att kunna se troliga scenarier.
Det var inte Sveriges samlade expertis som utsatte oss för allt lidande många experter varnade för utvecklingen i Sverige
Citera
2020-12-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Har svårt att hänga med alla pressträffar, nya regler/rekommendationer samtidigt som jag sitter och spela. Har det hänt något nytt idag eller. Vart kan jag bästa hålla mig uppdaterat om allt nytt?

Speciellt om det handlar om Skåne.

Och varför skriver Skånetrafiken att det är krav på munskydd? Det var väl bara en rekommendation FHM kom ut med eller har dom ändrat det till ett krav nu?

Butiker och bussar/tåg är inte allmän plats och där kan näringsidkare ställa krav på munskydd. I det här fallet det privata bussåkeriet eller tågoperatören.
Citera
2020-12-22, 08:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Huvudet på spiken!
Vet flera i min omgivning som resonerat så.

Du menar att det är många som påstår sig ha symtom för att få testat sig?
Citera
2020-12-22, 08:41
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är ganska lätt att göra, så jag håller det för troligt.
Citera
2020-12-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Inte först gå emot pöbeln härinne, men jag kan ärligt säga att mycket tyder på positiva siffror idag. Vi har fått indikationer

Det är också 2-3 veckor sedan som fhm och regering skärpte restriktionerna, det bör ge effekt nu

Jag tror inte just restriktionerna minskar smittspridningen så mycket - det är allt prat och när det börjar bli obehagligt som gemene man ändrar sitt beteende som står för den största minskningen av smittspridningen.

De "riktiga" restriktionerna - t ex att sällskap på restauranger går från 8 till 4 osv påverkar nog inte särskilt mycket.
Citera
2020-12-22, 08:46
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Misstänker att den finns i tex Skåne o Göteborg.

Kommer ni ihåg larmet om ökningen i avloppsvattnet i Göteborg nyligen? Den nya mutationen ökar antagligen mängden virus som utsöndras o kan förklara den brutala ökningen de såg i avloppsvattnet.
Eller, så har inte mängden virus i avföring i avlopp ett direkt samband med antalet smittade individer.
Citera
2020-12-22, 08:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Det är ganska lätt att göra, så jag håller det för troligt.

Verkligen egoistiskt när vi inte har kapacitet att testa hur många som helst.
Citera
2020-12-22, 08:48
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Ja eller inbillar sig, det är rätt skönt att vara testad när man besöker gamla mamma.
Och det är väl bra i smittskyddssynpunkt att dom som tänker träffas testas.
Citera
2020-12-22, 08:50
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag tror inte just restriktionerna minskar smittspridningen så mycket - det är allt prat och när det börjar bli obehagligt som gemene man ändrar sitt beteende som står för den största minskningen av smittspridningen.

De "riktiga" restriktionerna - t ex att sällskap på restauranger går från 8 till 4 osv påverkar nog inte särskilt mycket.
Vad är det då för mening med ökade restriktioner? Ifall man "vet" att dessa inte påverkar smittspridningen så är det rentav oansvarigt att begränsa människors liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in