Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Även medelålders vuxna har fruktansvärt svårt att hålla avstånd. Bor på en mindre ort i VGR och går ut med hund några gånger dagligen oftast tillsammans med en och samma person och vi håller avstånd. MEN se på fan löpare, joggare och andra egon använder vårt säkerhetsavstånd för att passera oss. Blir så frustrerad. Däremot de allra flesta barnen är nog upplysta i skolan. De kan fråga om de får klappa hundarna, jag säger nej och förklarar - Barnen reagerar direkt - javisst ja och så säger dom hej då inga sura miner alls. Vuxna som man säger till reagerar med att stirra ilsket på mig.
Barnen säger -" ja visst ja" det visar att de glömmer sig hela tiden. De medelålders joggarna cyklarna och familjen i grupp har väldigt svårt att gå på led vid möte, alltid två, gärna tre i bredd. Men de vill inte heller smutsa ner sin cykel eller sina fina löparskor så är det geggigt eller en pöl på deras sida kommer de över på vår sida.
Har en kompis som burdust påpekar håll avståndet, knuffar dem gör han också. Du skulle se minen på dem

Men bara när han är ute med in fru, vill väl skydda henne som är lite extra mottaglig.
Vi får se vad som händer i dag blir nog en runda i eftermiddag. Troligen möter jag 30 personer kanske 40 det har ökar ännu mer sista tiden. De flesta har fått för sig att bara man är ute är smittorisken närmast obefintlig.