2020-12-21, 01:00
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte vad det var för coctail Trump fick, men det är värt att undersöka! Har för mig jag läste om det någonstans men minns inte vad det var.
Han fick Casirivimab/imdevimab:
https://en.wikipedia.org/wiki/Casirivimab/imdevimab
Citera
2020-12-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han berättade även själv att han var väldigt dålig när han kom till sjukhuset men att han fick medicin och han kände sig bättre ganska snabbt

Trump ljuger om precis allt. Han sade att han inte hade andningsbesvär trots att han fick syrgas.
Citera
2020-12-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Jo, nu ser jag, satan av Tegnell har koll!! Platån är ju supertydlig!

Vad glad jag blir att du såg samma sak som jag.

Kunde du se på den sista pricken huruvida den lutade en aning nedåt - eller uppåt?

Jag anser att det inte var lika tydligt som själva platån. Skulle ha varit roligt att avläsa trenden..
Citera
2020-12-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Trump ljuger om precis allt. Han sade att han inte hade andningsbesvär trots att han fick syrgas.

Han kanske menade just det att han inte hade andningsbesvär pga syrgasen. Många på IVA kunde vittna om samma sak, om de kunde prata.
Citera
2020-12-21, 01:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Han fick Casirivimab/imdevimab:
https://en.wikipedia.org/wiki/Casirivimab/imdevimab

Ja jag såg det nu. Finns det någon koppling till Ivermectin där?
Citera
2020-12-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Är det bara pfizers vaccin som har dessa egenskaper? Hur är det med astras? Mordernas?
Jag vet inte men egentligen borde det inte vara någon principell skillnad.

Men det är alltså inget jag vet.
Citera
2020-12-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men det är väldigt bråttom. Man måste få ner smittan till i princip noll inom några månader. Så som detta virus muterar så kommer det att komma mutationer som vaccinet inte biter på. Ju fler som är smittade desto mer mutationer. Genom det naturliga urvalet kommer mutationer som klarar av vacciner och immunitet att vinna. Därför måste man nu inleda en strategi som inte går ut på att bara platta till kurvan. Vi måste få ner spridningen radikalt och för att det skall fungera måste man minska rörligheten. Öppna gränser är det största problemet om man vill få ner spridningen.

Ja, närmaste månaderna kommer bli enormt stökiga. Med den mer smittsamma mutationen vill jag åter ta upp, som jag gjort förut, att börja med att vaccinera 50-70 åringar. De ingår i flocken på ett helt annat sätt än de största riskgrupperna, och flockimmunitet är något vi verkligen måste närma oss med denna smittsamma mutation. En stor del av IVA-platserna tas också i anspråk av personer i dessa åldrar. Jag har haft denna tanke även tidigare, men den nya mutationen gör det betydligt mer angeläget.

Jag är övertygad om att personer med kopplingar till FHM och/eller regeringen läser denna tråd. Jag ber er att tänka igenom detta ett varv till. Även om er spontana reaktion på detta är en huvudskakning, så sätt er åtminstone en kvart och gå igenom för- och nackdelar med er nuvarande plan, och med denna plan.

Och, climasol, menar inte att du har kopplingar till FHM eller regeringen, detta var bara tankar som behövde komma ut, sorry att det blev i ett inlägg som citerar dig.
Citera
2020-12-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kanske menade just det att han inte hade andningsbesvär pga syrgasen. Många på IVA kunde vittna om samma sak, om de kunde prata.

Han sade att det aldrig påverkade andningen.
Citera
2020-12-21, 01:07
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det kommer en jul nästa år också. Det finns inget som hindrar oss att fira en jul mitt i sommaren heller. Det blev bara lite annorlunda den här gången. Jag firar gärna jul med mina barn i 30 gradig värme i trädgården om det besparar dem från att se mig ligga och flämta mig till döds, eller gud förbjude att jag ska få se dem ligga och flämta. Ibland får man inte som man vill helt enkelt, inget konstigt med det. Jag har firat jul med mina barn i Australien, det var ett helvete att sova den natten, 35 grader varmt och svetten sprutade. Men mysigt hade vi.

Nu handlar det här bara om England, inte att stänga gränserna helt. Sen att vi inte kan åka till Danmark eller Norge eller Finland, vad är din åsikt där?

Tja snabbtester på Arlanda vore kanske en idé? Men som du vet bor hundratusentals svenskar i London, dessa vill säkerligen hem å fira. Jag vet ärligt talat för lite om detta nya supervirus men att bara stänga är för extremt såtillvida inte viruset blivit mycket farligare.
Citera
2020-12-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
När det finns en grundimmunitet hos befolkningen kommer viruset att möta motstånd och försöka ändra sig. Det finns då en risk att viruset ska mutera så pass mycket att vaccinet inte kan försvara sig mot det.

Mutationer som sker efter vaccineringen kommer att vara riktade mot vaccinet. säger Ali Mirazimi.

Mm, det är den återstående risken. Borde dock vilja mycket till för att vaccinet ska bli helt verkningslöst, och vacciner går ju att modifierna. Finns dessutom väldigt många vacciner.
Citera
2020-12-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ja, närmaste månaderna kommer bli enormt stökiga. Med den mer smittsamma mutationen vill jag åter ta upp, som jag gjort förut, att börja med att vaccinera 50-70 åringar. De ingår i flocken på ett helt annat sätt än de största riskgrupperna, och flockimmunitet är något vi verkligen måste närma oss med denna smittsamma mutation. En stor del av IVA-platserna tas också i anspråk av personer i dessa åldrar. Jag har haft denna tanke även tidigare, men den nya mutationen gör det betydligt mer angeläget.

Jag är övertygad om att personer med kopplingar till FHM och/eller regeringen läser denna tråd. Jag ber er att tänka igenom detta ett varv till. Även om er spontana reaktion på detta är en huvudskakning, så sätt er åtminstone en kvart och gå igenom för- och nackdelar med er nuvarande plan, och med denna plan.

Och, climasol, menar inte att du har kopplingar till FHM eller regeringen, detta var bara tankar som behövde komma ut, sorry att det blev i ett inlägg som citerar dig.

Det är ju inte någon galen tanke. Dels är ju 50-70åringar rörligare än de äldre. Dels upptar de ändå en del av IVA-platserna. Plus att många av dem är fortfarande i arbetslivet.

Sjukvårdspersonalen borde dock erbjudas vaccin först.
Citera
2020-12-21, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tja snabbtester på Arlanda vore kanske en idé? Men som du vet bor hundratusentals svenskar i London, dessa vill säkerligen hem å fira. Jag vet ärligt talat för lite om detta nya supervirus men att bara stänga är för extremt såtillvida inte viruset blivit mycket farligare.

Snabbtester på Arlanda är en utmärkt idé. Synd att ingen kom på det tidigare. Jag tro faktiskt alla vet för lite om den nya varianten, det är därför vi måste köpa oss lite tid, att utvärdera. FHM är som en dinosaure, för långsam, för sent ute, hela tiden. Sen dog den ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in