Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Men det är väldigt bråttom. Man måste få ner smittan till i princip noll inom några månader. Så som detta virus muterar så kommer det att komma mutationer som vaccinet inte biter på. Ju fler som är smittade desto mer mutationer. Genom det naturliga urvalet kommer mutationer som klarar av vacciner och immunitet att vinna. Därför måste man nu inleda en strategi som inte går ut på att bara platta till kurvan. Vi måste få ner spridningen radikalt och för att det skall fungera måste man minska rörligheten. Öppna gränser är det största problemet om man vill få ner spridningen.
Ja, närmaste månaderna kommer bli enormt stökiga. Med den mer smittsamma mutationen vill jag åter ta upp, som jag gjort förut, att börja med att vaccinera 50-70 åringar. De ingår i flocken på ett helt annat sätt än de största riskgrupperna, och flockimmunitet är något vi verkligen måste närma oss med denna smittsamma mutation. En stor del av IVA-platserna tas också i anspråk av personer i dessa åldrar. Jag har haft denna tanke även tidigare, men den nya mutationen gör det betydligt mer angeläget.
Jag är övertygad om att personer med kopplingar till FHM och/eller regeringen läser denna tråd. Jag ber er att tänka igenom detta ett varv till. Även om er spontana reaktion på detta är en huvudskakning, så sätt er åtminstone en kvart och gå igenom för- och nackdelar med er nuvarande plan, och med denna plan.
Och, climasol, menar inte att du har kopplingar till FHM eller regeringen, detta var bara tankar som behövde komma ut, sorry att det blev i ett inlägg som citerar dig.