Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Nä men du vill ju förvägra tusentals familjer att återförenas till julen. Du tycks inte riktigt greppa psykologisk folkhälsa alls. Stäng gränserna bara, så enkelt på pappret, inga konsekvenser förutom det du ser. Dina skygglappar med coronan ger dig ett extremt tunnelseende tyvärr. Alltså jag förstår ändå att du menar väl måste jag tillägga
Det kommer en jul nästa år också. Det finns inget som hindrar oss att fira en jul mitt i sommaren heller. Det blev bara lite annorlunda den här gången. Jag firar gärna jul med mina barn i 30 gradig värme i trädgården om det besparar dem från att se mig ligga och flämta mig till döds, eller gud förbjude att jag ska få se dem ligga och flämta. Ibland får man inte som man vill helt enkelt, inget konstigt med det. Jag har firat jul med mina barn i Australien, det var ett helvete att sova den natten, 35 grader varmt och svetten sprutade. Men mysigt hade vi.
Nu handlar det här bara om England, inte att stänga gränserna helt. Sen att vi inte kan åka till Danmark eller Norge eller Finland, vad är din åsikt där?