Citat:
Ursprungligen postat av
K.G.Hammar
– De har inte hittat något fall av den i Sverige än, om jag minns rätt, möjligen något enstaka fall i sådant fall, sa han till Expressen i torsdags.
Sådär sa Anders Tegnell i torsdags.
Är verbet minnas ett kodord när Anders Tegnell signalerar att han ljuger? AT hade inget minne av han raderat alla viktiga mejl från konversationer med Giesecke och andra inblandade i strategin.
Varför använda verbet minnas i sammanhanget öht? Hur kan en statsepidemiolog glömma nya fall av en betydligt farligare variant mitt i en pandemi?
Ja jag håller med, och har sagt sen mars. Anders Tegnell är livsfarlig. Främst hans
tvärsäkerhet & ögonblicksbilder som tagit oss dit vi är nu, och dessutom har han fått hjälp av eftersläpningar att kunna visa platåer och kurvor som går ner eller står still vid varje PK.
Jag är idag så glad att folk verkar förstå att Tegnell och hans 3 vise män, blivit genomlysta på så sätt att folk ifrågasätter honom och inte lyssnar på hans duktiga retorik. Han ville bli känd för sitt
Svenska experiment, och det kommer kosta Sverige mycket mycket mycket, både sorgen för de höga dödstalen, och för
varumärket Sverige. Vi har redan sett det på flyktingarna som inte längre vill fly till oss. Även om många säkert tycker det är bra, så kan man tänka på alla forskare, akademiker, programmerare som inte heller vill komma hit pga vår strategi.
För inte tala om alla som mist sina anhöriga. Jag känner en personligen som miste sin bror som inte var mer än knappt över 50, ja den personen hade underliggande sjukdom -
men varje liv är lika mycket värt.