2020-12-20, 18:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Nu börjar du verkligen fantisera över vad du tror att jag tycker.. Typiskt vänsterflum-liberalt beteende.
Det jag i första hand vill är att ha fullständig transparens vid ett val. Tycker du att de lyckades bra med det?
Om allt gått rätt till och Biden vinner så accepterar de flesta detta men med den totala avsaknaden av transparens så har det sått djupa tvivel hos många men det kan ju naturligtvis inte du förstå, bara det går "rätt väg" så struntar ju du hur det gått till.

Vidare, kan du bevisa att domstolarna avfärdat de flesta vittnena så som icke trovärdiga?

Det beror på vilka vittnen du tänker på. Men här är några
https://reason.com/2020/11/20/judges-are-not-impressed-by-rudy-giulianis-evidence-of-widespread-nationwide-voter-fraud/
2020-12-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ingen domstol har väl sett eller hört bevisen ?
Som jag förstår är samtliga mål från Team Trump avvisade främst på teknikalitet.

Vore det inte gott att alla bevis synades, hördes i en domstol ?

Är ett antal mål som prövats och underkänts.
Vissa har dock avvisats på teknikalitet, exempelvis att man inte har talerätt.

Om du frågar mig så är de avvisade målen de mest intressanta då de tydligt pekar på att Trumps juridiska team inte tycks besitta tillräcklig kompetens för att skriva en korrekt stämningsansökan.
2020-12-20, 18:34
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Noterar att du nu helt släppt ditt tidigare tjatter om brottmål, klokt val.

Vilken transparens saknas menar du? USA lever upp till samtliga villkor för transparens satta av exempelvis OSSE. Det har funnits valobservatörer från samtliga partier i samtliga lokaler där röster räknats. USAs justitiedepartement m.fl myndigheter har utrett frågan om valfusk och kommit fram till att det inte föreligger något omfattande valfusk. Saken har även prövats i domstol i ett antal olika sammansättningar där man inte kommit fram till att valfusk skett. För att frågan ska utredas vidare krävs belägg, knappast något kontroversiellt.

Jag rekommenderar att du läser domsluten, där lär du finna all information du söker.
De garderar sig med att lägga till ordet "omfattande". Något som stör mig liksom ordet "bör" i beslut.
Tidsperspektivet har omöjliggjort en större utredning i frågan, något ingen kan neka till även om de försöker.
Valobservatörer på plats....??? Ok som i Georgia när Ruby Freeman & co räknade stuffed ballots mitt i natten UTAN valobservatörer? Eller när valobservatörer inte fick komma nära räkningen vilket bevisats med både vittnen och filmer.
Är du komiker?
2020-12-20, 18:36
Medlem
Citat:
De garderar sig med att lägga till ordet "omfattande". Något som stör mig liksom ordet "bör" i beslut.
Tidsperspektivet har omöjliggjort en större utredning i frågan, något ingen kan neka till även om de försöker.
Valobservatörer på plats....??? Ok som i Georgia när Ruby Freeman & co räknade stuffed ballots mitt i natten UTAN valobservatörer? Eller när valobservatörer inte fick komma nära räkningen vilket bevisats med både vittnen och filmer.
Är du komiker?

Så, om vi tar ett steg tillbaka och tar det här från början.
Vad är din förklaring? Har hela USA:s administration valt att vara korrupta och "störta" Trump med alla tillbuds stående medel?
2020-12-20, 18:36
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Är ett antal mål som prövats och underkänts.
Vissa har dock avvisats på teknikalitet, exempelvis att man inte har talerätt.

Om du frågar mig så är de avvisade målen de mest intressanta då de tydligt pekar på att Trumps juridiska team inte tycks besitta tillräcklig kompetens för att skriva en korrekt stämningsansökan.

Som sagt, ingen domstol har sett eller bedömt några bevismaterial, du påstod det alldeles innan. Det är väl fel då ? Du skulle sagt att Team Trump blivit avvisade innan bevis fått läggas fram...
2020-12-20, 18:37
Medlem
Citat:
Som sagt, ingen domstol har sett eller bedömt några bevismaterial, du påstod det alldeles innan. Det är väl fel då ? Du skulle sagt att Team Trump blivit avvisade innan bevis fått läggas fram...

Vad pratar du om nu?
Naturligtvis har frågan prövats i ett antal mål, däremot tycker jag de är föga intressanta då det inte kommer fram någon intressant bevisning.
2020-12-20, 18:39
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Så, om vi tar ett steg tillbaka och tar det här från början.
Vad är din förklaring? Har hela USA:s administration valt att vara korrupta och "störta" Trump med alla tillbuds stående medel?
Motfrågor istället för att besvara frågor. Intressant.
Nej jag tror inte att alla varit med på fusket.
Så...hur var det nu med Ruby Freeman och de andra incidenterna?
2020-12-20, 18:40
Medlem
CapsLock99s avatar
Värt att notera kring Elektorer.
Det verkar råda vissa oklarheter kring Elektorer här på forumet, här kommer några detaljer:

6 Certifierade Biden Elektorer har skickats till Joe.

6 Ocertifierade Trump Elektorer har skickats till Donald.

BÅDA uppsättningar har transporterats till Arkivisten och Vice President Mike Pence.
2020-12-20, 18:41
Medlem
Citat:
Motfrågor istället för att besvara frågor. Intressant.
Nej jag tror inte att alla varit med på fusket.
Så...hur var det nu med Ruby Freeman och de andra incidenterna?

Nja, inte riktigt för att undvika frågor snarare för att fastställa vad det är vi diskuterar.
För att det du påstår ska vara möjligt så måste hela USA:s administration vara med på det, annars är det helt enkelt inte genomförbart.
2020-12-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Inga riktiga Ess där. Vilka har han spelat ut hittills?

Mike Pence

Vad hände med att man hade i all hemlighet vattenstämplat alla valsedlar? Det var ju stora bomben för typ 5 fredagar sedan.
2020-12-20, 18:42
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Vad pratar du om nu?
Naturligtvis har frågan prövats i ett antal mål, däremot tycker jag de är föga intressanta då det inte kommer fram någon intressant bevisning.

Intressant, vilket mål har Team Trump fått lägga fram sin bevising menar du på ?

Har du inte förstått att det är just detta som gör saken absurd. Bevisen har ej fått läggas fram.
2020-12-20, 18:43
Medlem
Citat:
Värt att notera kring Elektorer.
Det verkar råda vissa oklarheter kring Elektorer här på forumet, här kommer några detaljer:

6 Certifierade Biden Elektorer har skickats till Joe.

6 Ocertifierade Trump Elektorer har skickats till Donald.

BÅDA uppsättningar har transporterats till Arkivisten och Vice President Mike Pence.

Och bara 6 är giltiga och signerade Så var det med det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in