2020-12-20, 16:13
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En matematisk uträkning visar att Biden fått 13 miljoner FLER röster än vad det funnits invånare med rösträtt som faktiskt röstat!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-huge-simple-math-shows-biden-claims-13-million-votes-eligible-voters-voted-2020-election

Denna bild illustrerar ganska väl hur absurd hela situationen är:

https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1340180468239503361

En matematisk uträkning som utgår från att 100% av avvikelsen skulle tillfalla Biden? Ok. 100% av Trumps röster är legitima givetvis.
2020-12-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
En matematisk uträkning som utgår från att 100% av avvikelsen skulle tillfalla Biden? Ok. 100% av Trumps röster är legitima givetvis.

Det är ju det folk vill reda ut men ena sidan jobbar desperat för att det inte ska ske.
Själv vill jag bara se resultatet då jag misstänker att ena partiet "råkat" få lite väl många röster.
Ditt argument faller ganska så platt om du bara lutar dig tillbaka och försöker se det från andra sidan.
Om det vore demokraterna som förlorade och folk strömmade fram med orsaker att misstro att det hade gått rätt till så vet vi ju alla att hela USA hade stått i brand.
I fyra år försökte de göra allt i sin makt för att avsätta Trump med rena skära lögner och nu är ni arga för att ni får samma mynt tillbaka.
Sorgligt med folk utan självinsikt och logiskt tänkande.
2020-12-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Kina vill ha Biden som president, dom vet att han är svag.

Vad Kina vill eller inte vill är inte relevant för amerikanska väljare. Man valde Biden av helt andra anledningar.
Senast redigerad av noreplies 2020-12-20 kl. 16:28.
2020-12-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns inget som biter på Trumphatarna/Globalisterna i tråden, de har en agenda och bara kör på. Tragiskt att ett så viktigt ämne ska tillåtas kapas av ett tiotal och göra att relevant information drunknar i flödet.

Och då kommer vi åter till den brinnande punkten. Hur kommer det sig att Trumps juridiska team inte drar detta inför domstol, alternativt hur kommer det sig att de ständigt förlorar?

Antingen så är samtliga domstolar i USA djupt korrupta (även de domare Trump tillsatt), Trumps team är fullständigt inkompetenta eller så är uppgifterna inte så säkra som man påstår.
2020-12-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och då kommer vi åter till den brinnande punkten. Hur kommer det sig att Trumps juridiska team inte drar detta inför domstol, alternativt hur kommer det sig att de ständigt förlorar?

Antingen så är samtliga domstolar i USA djupt korrupta (även de domare Trump tillsatt), Trumps team är fullständigt inkompetenta eller så är uppgifterna inte så säkra som man påstår.

Kan kanske vara att det tar lång tid att förbereda alla vittnesmål och undersökningar mitt i pandemin samt motverkan från ena parten?
Det kommer nog fram så småningom 😊
2020-12-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Kan kanske vara att det tar lång tid att förbereda alla vittnesmål och undersökningar mitt i pandemin samt motverkan från ena parten?
Det kommer nog fram så småningom 😊

Tänker då mest att detta är långt från första gången man påstår sig ha säkra bevis.

Lite osökt minns man ju när Guiliani stod i media och sa ”we have solid evidence of fraud” för att dagen efter i domstol säga ”we are not arguing fraud”.

Det är en sak att säga dumheter i media, men så fort det föreligger risk för konsekvenser blir historien en helt annan.
2020-12-20, 16:34
Medlem
darksecrets avatar
Jag har inte följt denna tråd så jag har inte en susning vad ni tomtar har spånat om, men en sak är iallafall säker.
DJ Trump kommer att sitta kvar som president den 21 Januari. Sanna mina ord.

Edit: Skriv till mig den 21 Januari så donerar jag en röding till er om jag har fel.
Senast redigerad av darksecret 2020-12-20 kl. 16:42.
2020-12-20, 16:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Jag har inte följt denna tråd så jag har inte en susning vad ni tomtar har spånat om, men en sak är iallafall säker.
DJ Trump kommer att sitta kvar som president den 20 Januari. Sanna mina ord.

Ja, det är vi nog överens om. Vem som sitter som president den 21 januari är mer ovisst.

Mike Pence
2020-12-20, 16:38
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ja, det är vi nog överens om. Vem som sitter som president den 21 januari är mer ovisst.

Mike Pence

Ja, det är lagen och Amerikanska folket som bestämmer vem som ska sitta kvar som president.
2020-12-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Kina vill ha Biden som president, dom vet att han är svag.

Gud vad bra, då kanske någon äntligen kan få ordning på kommunispartiet och se till så att Kina blir ett fritt land med en demokrati av västerländsk karaktär och lär sig omfamna mångkultur, massinvandring, HBTQ-rättigheter, feminism samt lär kineserna att äta med bestick.
2020-12-20, 16:40
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ja, det är lagen och Amerikanska folket som bestämmer vem som ska sitta kvar som president.

Isåfall är det ju Biden. Det som diskuteras är ju om det finns möjligheter att kringgå detta.

Mike Pence
2020-12-20, 16:40
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Det är som jag skrivit tidigare och som Ron Johnson, chairman of homeland security, m fl konstaterat att det finns ett tidsperspektiv som gör att domstolarna inte vill ta i det.
Kombinationen ont om tid-mycket som står på spel gör domstolarnas avvägning till avslag ganska klart ur det avseendet.

Domstolarna har ju inte avvisat vittnena som icke trovärdiga, eller hur? De har inte avvisat annat som framkommit heller som icke trovärdigt. Det enda är att de gjort är att de sökt den enklaste vägen och avslagit ärendena. Men det var väntat egentligen. De vill ju inte precis starta en nationell kris.

I ett brottsmål av allmän karaktär hade bevisningen varit mer än nog för fällande dom.
Ja jag vet att det kommer att börja ylas nu om att det minsann inte finns bevis men tvärtom finns det mycket bevis. Vittnen är bevis. Ungefär som ett allmänt brottsmål där vittnesutsagorna omvandlas till bevisning när domen faller. Klent av folk att inte förstå det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in