2020-12-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Dra åt helvete! Att han var så korrupt hade jag ingen aning om.

Ahh, så var det. Det var du. Jag trodde SCOTUS var rena men om det stämmer att de är korrupta så åker de med. Finns det någon teori bakom varför Trump satte Kavanaugh och Barrett i SCOTUS om han visste de att de är korrupta?

Jag har en teori men man måste vara vän med tanken att trump administrationen inte är så korkade som vissa vill få det att låta. Schackspel + "The Art of War".

Ni vet det gamla uttrycket "Keep your friends close and your enemies even closer"?

Det är inte utdraget ur arslet bara sådär och är en gammal klysha i den mån att det inte stämmer.

Folk verkar ha glömt bort att klyschor är oftast vedertagna fakta och med det applicerat på vad som har hänt och sker i USA idag så är det inte så väldigt komplicerat likförbannat i slutändan.

Min TEORI är att man har TROLLAT alla dessa människor. Man ger sken av att man är "clueless" när man i själva verket har FULL KOLL på ALLT som sägs och görs. NSA har tillgång till all datatrafik (mail, sms, telefonsamtal etc..) och har haft det sedan tidigt 2000-tal.

Det är min teori. Kontrollerad opposition inom ens egna led.

edit: Mitt intryck är att vi bara får ta del utav istoppen och vad som egentligen sker under ytan (90%) har vi ingen aning om. Men vi kan gissa!
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-20 kl. 12:32.
2020-12-20, 12:26
Medlem
Citat:

Ahh, så var det. Det var du. Jag trodde SCOTUS var rena men om det stämmer att de är korrupta så åker de med. Finns det någon teori bakom varför Trump satte Kavanaugh och Barrett i SCOTUS om han visste de att de är korrupta?
Framförallt blir han utpressad av Bidens folk, och en sådan person är mycket farlig.

Att Kavanaugh och Barrett är "korrupta" är jag inte helt säker på, däremot är de svaga och vågar inte gå emot chefen Roberts, särskilt inte när han får sina psykbryt och vansinnesutbrott.
2020-12-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Då kan surret om krigslagar läggas ner, liksom diktatorsmetandet.
Martial law = Fake News. Just more knowingly bad reporting!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1340523944680583169
Det är ju NI TRUMP-ANHÄNGARE som gapat om martial law och att huvuden skulle rulla ända sedan elektorerna röstade.
2020-12-20, 12:30
Medlem
Trolltestets avatar
Nu kan vi i alla fall vara säkra på att alla som pratar om Martial Law sprider fake news. Trump just said so:

Citat:
Martial law = Fake News. Just more knowingly bad reporting!
6:06 AM · Dec 20, 2020
2020-12-20, 12:32
Medlem
Sakta men säkert så kommer det ut mer och mer info som får alla ”konspirationsteorier” att bli verklighet. De senaste är de senare inläggen här om Roberts och Soros koppling.
2020-12-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nu kan vi i alla fall vara säkra på att alla som pratar om Martial Law sprider fake news. Trump just said so:

Eller så är "Martial Law = Fake News" = FAKE NEWS.

Kan mycket väl vara så att han går ut och säger detta så att man kan ta människor "på sängen".

Men det är just det som är lite grejen. Du vet inte, jag vet inte och om det är någon som vet torde det vara DJT själv.

Det tål att konstatera en sak iaf: DJT är världens mäktigaste man och det här är inte över. Att DJT skulle bara lämna ifrån sig tyglarna och acceptera en förlust som har sina rötter i fusk tror jag vi alla kan vara överens om att det finns bara inte.

Ni kallar han för narcissist eller hur? Så ni håller ju med mig om detta;

Den där gubben kommer inte att låta Biden komma undan med Valet 2020 om det finns en minsta misstanke om fusk. Ni vill få det till att hans narcisism inte tillåter det, jag hävdar att han är en patriot med narcisistiska personlighetsdrag vilket jag tror är minimum för att lyckas i finansvärlden. Men hursom så har man muckat med fel gubbe. DJT ger ju inte direkt intrycket av att vara en sån där hjärtvänlig nallebjörn som tror gott om allt och alla. Han är en "shark".
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-20 kl. 12:47.
2020-12-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, och jag säger att det finns flera mål som ligger dockade hos SCOTUS och väntar på att behandlas och då svarar du med att det skulle vara en "kupp" och liknande...
Ange tolkningen av konstitutionen var det jag skrev till dig. Du behöver inte upprepa det som rredan skrivits.
2020-12-20, 12:46
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Finns det någon teori bakom varför Trump satte Kavanaugh och Barrett i SCOTUS om han visste de att de är korrupta?
Det har jag skrivit om väldigt många gånger. Trump vill att hela systemet, med Högsta Domstolen i topp, skall begå så många brott som möjligt för att visa för det amerikanska folket att systemet är bortom all räddning (systemet behöver nollställas samt konstitutionen, som i det stora hela är bra men inte perfekt, förbättras). Jag har argumenterat för att just valfusk är ett bra sätt att skapa opinion då valfusk tar ifrån den enskilde dess talan (röst). ALLA amerikaner är direkt lidande av valfusk; dom vars röst raderas pga valfusk (i det här fallet trumpsupportrarna) och dom vars röst urvattnas av illegala röster (bidensupportrarna). Även dom som inte röstar drabbas då dom får illegitima härskare.
2020-12-20, 12:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Det börjar höjas röster för att åtala Trump, Flynn och Power för konspiration i syfte att störta USA’s regering. Vilket kan ge 20 års fängelse.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/2384
Senast redigerad av HomoDeus 2020-12-20 kl. 12:50.
2020-12-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det har jag skrivit om väldigt många gånger. Trump vill att hela systemet, med Högsta Domstolen i topp, skall begå så många brott som möjligt för att visa för det amerikanska folket att systemet är bortom all räddning (systemet behöver nollställas samt konstitutionen, som i det stora hela är bra men inte perfekt, förbättras). Jag har argumenterat för att just valfusk är ett bra sätt att skapa opinion då valfusk tar ifrån den enskilde dess talan (röst). ALLA amerikaner är direkt lidande av valfusk; dom vars röst raderas pga valfusk (i det här fallet trumpsupportrarna) och dom vars röst urvattnas av illegala röster (bidensupportrarna). Även dom som inte röstar drabbas då dom får illegitima härskare.

Välkommen tillbaka!

Denna teori är den som förefaller vara den mest logiska av alla. Du kan inte komma åt "the swamp" om inte amerikanerna får se korruptionen och DJT gick in i Vita Huset på vallöftet att han ämnade ta tag i detta. Han lovade också att bygga "a great wall" på gränsen till Mexiko vilket alla tyckte var så omöjligt och korkat att lova:

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/09/06/fact-check-donald-trump-built-more-border-wall-than-meme-claims/3437653001/

Men det är klart! DJT håller ju INTE vad han lovar!
2020-12-20, 12:53
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:

Det är givetvis DEN Roberts som Lin Wood pratar om på Epstein Island.

https://pasteboard.co/JFNa1i6.jpg
2020-12-20, 12:58
Medlem
frank-costellos avatar
USAs president Donald Trump ska i ett annat inlägg på Twitter i natt ha gå ut i hård kritik mot sina förra nationella säkerhetsrådgivare John Bolton.

Trump skrev att Bolton är en av de mest korkade personerna i Washington, som ska ha gått ut på TV och sagt att han tycker att USA borde aktivt arbeta för att få till ett regimskifte i Nordkorea. Trump avslutar med att skriva att han kan berätta fler av Boltons idiotiska förslag.

What would Bolton, one of the dumbest people in Washington, know? Wasn’t he the person who so stupidly said, on television, “Libyan solution”, when describing what the U.S. was going to do for North Korea? I’ve got plenty of other Bolton “stupid stories”.
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1340523358551732233

Jag kollade upp efteråt och Bolton ska igår ha blivit intervjuad av CNNs Wolf Blitzer där Bolton b.l.a ska ha kommenterat en uppgift om att Trumpadministrationen ska ha diskuterat att göra om valet i de jämna delstaterna, de s.k swing states, och att det hela skulle övervakas av militären.

Blitzer ska först ha sagt att det kommit uppgifter om att en annan av Trumps tidigare nationella säkerhetsrådgivare, Michael Flynn, ska ha närvarat under möten i ovala rummet vid Vita huset, och där b.l.a ha föreslagit att man skulle införa undantagstillstånd (martial law) för att vända den demokratiska valvinsten i presidentvalet från den 3:e november.

Bolton ska ha svarat att detta inte förvånade honom då detta har karaktäriserat hela Trumps presidentskap. Han säger vidare att han anser att Trump är olämplig som president, och att han förmodligen aldrig har läst konstitutionen. Han avslutar sitt resonemang med att uppmana republikanerna i kongressen (representanthuset+senaten) att diskutera det som står i konstitutionen, då den inte nämner nått om undantagstillstånd.
https://m.youtube.com/watch?v=L2xupDTzIXo&t=1
Senast redigerad av frank-costello 2020-12-20 kl. 13:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in