Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Dra åt helvete! Att han var så korrupt hade jag ingen aning om.
Ahh, så var det. Det var du. Jag trodde SCOTUS var rena men om det stämmer att de är korrupta så åker de med. Finns det någon teori bakom varför Trump satte Kavanaugh och Barrett i SCOTUS om han visste de att de är korrupta?
Jag har en teori men man måste vara vän med tanken att trump administrationen inte är så korkade som vissa vill få det att låta. Schackspel + "The Art of War".
Ni vet det gamla uttrycket "Keep your friends close and your enemies even closer"?
Det är inte utdraget ur arslet bara sådär och är en gammal klysha i den mån att det inte stämmer.
Folk verkar ha glömt bort att klyschor är oftast vedertagna fakta och med det applicerat på vad som har hänt och sker i USA idag så är det inte så väldigt komplicerat likförbannat i slutändan.
Min TEORI är att man har TROLLAT alla dessa människor. Man ger sken av att man är "clueless" när man i själva verket har FULL KOLL på ALLT som sägs och görs. NSA har tillgång till all datatrafik (mail, sms, telefonsamtal etc..) och har haft det sedan tidigt 2000-tal.
Det är min teori. Kontrollerad opposition inom ens egna led.
edit: Mitt intryck är att vi bara får ta del utav istoppen och vad som egentligen sker under ytan (90%) har vi ingen aning om. Men vi kan gissa!