2020-12-14, 21:35
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyf
Nån som har koll på i vilken grad tjuvarna kan vägra följa med på förhör? Tänker att det ju inte är någon riktig polis och att tjuvarna därför skulle kunna påstå att de inte har någonting med programmet att göra och vägra följa med på förhör. Omvänt kan ju polisen veta vilka som åtminstone har någonting med spelet att göra i och med att ingen från allmänheten skulle följa med på ett förhör som inte är på riktigt?

Jag gissar att de har vissa regler att följa om de inte vill bli diskade.

Edit: Ser nu när jag läser att det är oklart vad jag menar.
Jag menar att det förmodligen finns någon regel att om man blir hämtad till förhör måste man följa med, eftersom låtsaspoliserna inte har samma befogenheter som riktiga poliser och därför inte kan fysiskt plocka in dig i bilen.
Senast redigerad av Johan-Palm 2020-12-14 kl. 21:45.
Citera
2020-12-14, 21:42
Medlem
Johan-Palms avatar
Det är tråkigt att de har röstförvrängare på golarna så de inte kan få den stryk de förtjänar.
Om det nu inte är produktionen själva.

Jag håller med om att hela grejen med skottkärran verkar sjukt skum, men det är svårt att avgöra när det är så himla mycket man inte får veta.

Vissa avsnitt har de tyvärr klippt alldeles för mycket i, så man börjar undra om man ser på en snabbrepris eller det faktiska programmet. Känns som de har alldeles för mycket content för 8 program. Jag hade gärna sett att de drog ut på det mer.

...tänkte jag ända tills jag kom på att staten stjäl mina pengar för att kasta på spel med värdelösa regler.

Aja, nu hoppas jag på att de som är kvar klarar det, men jag tror tyvärr bara Johan vinner.
Senast redigerad av Johan-Palm 2020-12-14 kl. 21:46.
Citera
2020-12-14, 23:32
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Det är tråkigt att de har röstförvrängare på golarna så de inte kan få den stryk de förtjänar.
Om det nu inte är produktionen själva.

Jag håller med om att hela grejen med skottkärran verkar sjukt skum, men det är svårt att avgöra när det är så himla mycket man inte får veta.

Vissa avsnitt har de tyvärr klippt alldeles för mycket i, så man börjar undra om man ser på en snabbrepris eller det faktiska programmet. Känns som de har alldeles för mycket content för 8 program. Jag hade gärna sett att de drog ut på det mer.

...tänkte jag ända tills jag kom på att staten stjäl mina pengar för att kasta på spel med värdelösa regler.

Aja, nu hoppas jag på att de som är kvar klarar det, men jag tror tyvärr bara Johan vinner.

Ja för inte tala om vad BS finalen var förra året minns att en kille var först och hoppar på Båten och då inser poliserna att man kan stå på båten och bara plocka dem.

Jag tror det kan vara så att "grannen" kan veta om det är med i program och vara en jävligt tråkig människa och bara gola ner dem. Samma Sak med den som golade ner Rickard. även fall Sebastian var jävligt dum så var de bra på gå under radarn.
Citera
2020-12-17, 12:41
Medlem
MrSokratess avatar
Det mest fascinerande är ändå att det fortfarande finns folk i tråden som på fullt allvar trott att SVT plockat ut 60 miljoner i kontanter och delat ut till folk.
Citera
2020-12-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Det mest fascinerande är ändå att det fortfarande finns folk i tråden som på fullt allvar trott att SVT plockat ut 60 miljoner i kontanter och delat ut till folk.

Hahaha det är säkerligen tv-licenspengarna. SVT delar oförsiktigt ut dem i lekprogrammet för att reta upp alla oss som måste betala haha
skoja bara :-p
Citera
2020-12-18, 22:15
Moderator
skunkensunes avatar
Pengarna de snor kan väl knappast vara äkta? Har svårt att se att någon skulle försäkra en så stor summa sedlar som ligger lösa och lättillgängliga. Annars hade de där uppgifterna där de måste spendera x antal kronor varit mycket enklare. Bara att använda dem i en självbetjäningskassa i vilken matbutik som helst.
Citera
2020-12-19, 01:20
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Pengarna de snor kan väl knappast vara äkta? Har svårt att se att någon skulle försäkra en så stor summa sedlar som ligger lösa och lättillgängliga. Annars hade de där uppgifterna där de måste spendera x antal kronor varit mycket enklare. Bara att använda dem i en självbetjäningskassa i vilken matbutik som helst.

Läs tråden. Förmodligen är bara de lösa pengarna (10 000?) äkta.
Citera
2020-12-19, 15:43
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är ju så att man undrar om den som tipsade om Sebastians pengasäck i skottkärran inte var någon granne eller liknande utan någon polare till någon av de andra deltagarna som ville bli av med en konkurrent om segern.

Det skulle vara riktigt iskallt i så fall. Att en granne skulle misstänka att det låg pengar i en sopsäck i en skottkärra känns otroligt långsökt.

Känns ju dock inte helt otroligt att man kan misstänka det om man ser sin granne, som vanligtvis är ointresserad av trädgårdsarbete, springa runt i grannskapet med skottkärra förföljd av en kameraman. Vad skulle det annars vara liksom?
Citera
2020-12-19, 16:09
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Känns ju dock inte helt otroligt att man kan misstänka det om man ser sin granne, som vanligtvis är ointresserad av trädgårdsarbete, springa runt i grannskapet med skottkärra förföljd av en kameraman. Vad skulle det annars vara liksom?
Jo du har en poäng där. Kameramännen bidrar ju till att man blir betydligt mindre anonym och förstör en del av ”spelet”. Givetvis känner lokalbefolkningen till att inspelning av Tjuv och Polis pågår i Lysekil och om man då ofta ser bilar från produktionsbolag med kameramän m.m. parkera utanför grannen är det inte så svårt att lägga ihop ett och ett.
Citera
2020-12-20, 02:54
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Hur lätt är det när...

Citera
2020-12-20, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Hur lätt är det när...

Å andra sidan så var det ju en av tjuvarna som ledde poliserna dit. Hade det varit på riktigt hade polisen förmodligen också följt efter. Och polisen hade ju också DNA och liknande på tjuvarna de sökte efter, så det var ju i princip bara att hitta dem som återstod för polisen.
Citera
2020-12-20, 04:57
Medlem
Tyvärr känns det lite väl riggat, finns regler som inte vi blir upplysta om. Gissningsvis får deltagarna inte göra flyttar av pengar etc under nattetid, utan bara under inspelningstiden.

Och "att nån anonym" ringer in och anger grabben med skottkärran, jodå väldigt troligt.

I Call Rigged @svt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in