2020-12-20, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Förstår du vilka som står bakom dessa studier och uttalanden?

Att likställa Ivermektin med homeopati visar hur lite koll du har och jag skulle inte bemött ditt trams om det inte vore för att någon annan kan råka ta dig på allvar.

Nobelpriset i medicin 2015!!
Har du en länk till någon studie som styrker att Ivermektin skulle vara verksamt mot covid-19?
Citera
2020-12-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Nobelpriset i medicin 2015!!

Vilka tre personer vann för att ha upptäckt Avermectin (och Ivermectin), och för dess användning för att döda parasiter och insekter, inte virus.
Citera
2020-12-20, 01:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Spanien gjorde i slutet av november en studie på 50.000 personer och kom fram till att 10% var smittade där. Det är inte troligt att Sverige ligger högre än Spanien så jag håller med, gissar på 7-8%.

https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN28P23M

Jag får ont i magen av att tänka på det, så jag dricker whiskey istället. Din gissning känns rätt, faktiskt helrätt.
Citera
2020-12-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Spanien gjorde i slutet av november en studie på 50.000 personer och kom fram till att 10% var smittade där. Det är inte troligt att Sverige ligger högre än Spanien så jag håller med, gissar på 7-8%.

https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN28P23M

Inte mycket högre, men inte heller lägre. Så kanske 10-12% av befolkningen som helhet. Av befolkningen under 60 år, sannolikt över 15%.
Citera
2020-12-20, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Naturligtvis finns mutationer i Sverige. Eftersom vi tillåter folk att resa in och ut från landet utan kontroll är det omöjligt att mutationer inte förts in utifrån.

Ja det är ju inte raketforskning direkt av att dra en slutsats från idioti!

Edit:
Helt ärligt, jag orkar snart inte längre.
Senast redigerad av revodneb 2020-12-20 kl. 01:51.
Citera
2020-12-20, 01:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag får ont i magen av att tänka på det, så jag dricker whiskey istället. Din gissning känns rätt, faktiskt helrätt.

Om sholm har ~ 40 % antikroppar , känns då den siffran rimlig som det rusat i övriga Sverige i höst/vinter? Alltså ni alarmister är ju fanimig helt verklighetsfrånvända..
Citera
2020-12-20, 02:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är ju inte raketforskning direkt av att dra en slutsats från idioti!

Edit:
Helt ärligt, jag orkar snart inte längre.

Ta tre djupa andetag och förstå en gång för alla att vi alla förr eller senare kommer att bli smittade, mutation eller inte, vaccination eller inte. Vissa länder lyckas bara gömma sig lite längre ifrån det ofrånkomliga. Inse det bara, men inse också att viruset i princip är ofarligt. Så du kan de facto lugna ner dig
Citera
2020-12-20, 02:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ta tre djupa andetag och förstå en gång för alla att vi alla förr eller senare kommer att bli smittade, mutation eller inte, vaccination eller inte. Vissa länder lyckas bara gömma sig lite längre ifrån det ofrånkomliga. Inse det bara, men inse också att viruset i princip är ofarligt. Så du kan de facto lugna ner dig

3 gånger dödligare än influensa om det är det du menar med "i prinip ofarligt":

https://www.dn.se/varlden/ny-studie-covid-19-ar-tre-ganger-dodligare-an-influensa/
Citera
2020-12-20, 02:15
Medlem
Patetiskt med alla dom är restriktionerna nu, man kunde ha gjort det för 2 månader sen och tänka lite förebyggande, att göra det nu är helt poänglöst.
Citera
2020-12-20, 02:33
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/siffrorna-visar-kraftig-okning-av-spridningen/

Den brittiska versionen finns nog som sagt redan här, och det lär vara mer än enstaka fall. Också i Spanien, Italien och Frankrike börjar kurvan luta svagt uppåt de senaste veckorna, från att ha haft en tydlig nedåtgårende trend.
Citera
2020-12-20, 02:43
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ivermektin är på samma nivå som homeopati. Några slafsiga undersökningar som visar ingenting och sen hänvisar man till in-vitro som har samma effekt som Absolut Vodka. Används i full skala i Brasilien ändå stiger både smitta och dödsfall trots att man är mitt i sommaren. Om det fanns en väg med vanliga mediciner så hade läkare upptäckt det för länge sen och det hade aldrig kunnat stoppats av "big pharma" som ni påstår. Glöm det där, det är på samma nivå som högtalarsladdar med rätt riktning på elektronerna.

Källa för dina påståenden....
Citera
2020-12-20, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa för dina påståenden....
Bevisbördan bör ligga på den som påstår att ett preparat är verksamt och visa på studier som bevisar det man påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in