2020-12-19, 22:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Barnens matcher imorgon inställda. De får inte heller träna till den 24/1 2021 verkar det som om, inte ens gå på vallen då idrottsanläggningar stängs. Samtidigt när jag var i stan idag så var det fullsatt med folk, på caféer. 70-plussare rör sig i centrum och fikar fritt. Sjukt. Jag önskar att en högre makt kunde ingripa och byta ut inkompetent regering och FHM...

Verkar som din kommun tar detta på allvar, bra gjort
Citera
2020-12-19, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Barnens matcher imorgon inställda. De får inte heller träna till den 24/1 2021 verkar det som om, inte ens gå på vallen då idrottsanläggningar stängs. Samtidigt när jag var i stan idag så var det fullsatt med folk, på caféer. 70-plussare rör sig i centrum och fikar fritt. Sjukt. Jag önskar att en högre makt kunde ingripa och byta ut inkompetent regering och FHM...

Vad är problemet? När jag var barn spelade vi fotboll själva. Eller byggde kojor.
Citera
2020-12-19, 22:41
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du missat att sjukhusen är fulla och går på knäna? Man får inte fulla sjukhus av en fejkpandemi.

Vilka påstår det? Jag tror det tillhör ryktesspridningen som massmedia brukar stå för. Bevis saknas oftast.

Fler skulle behöva VETA att de påstådda patienterna verkligen har coronaviruset i sina kroppar, och VETA att det är coronaviruset som de verkligen dött AV, inte MED.

Fler skulle behöva se med egna ögon om alla påståenden är sanna.

Ungefär 100% av svenska folket tror de vet, men vad de verkligen gör är att TRO, endast. Tro är inte att veta.

Varför är det så viktigt då? Det kan vara skillnad mellan sanning och lögn, frihet och tyranni.

Edit: Sedan kan sjukhusen gå på knä för att de är underbemannade. Kanske inte sjuksköterskorna vill ta det förfärliga coronavaccinet (och jag förstår dem verkligen)?
Senast redigerad av MAX-HIM 2020-12-19 kl. 22:49.
Citera
2020-12-19, 22:46
Medlem
kommer gym att vara öppna från och med 24:e dec?
Eller kommer man att stänga ner allt.
Citera
2020-12-19, 22:48
Medlem
https://www.svd.se/rekord-2-av-5-testade-har-antikroppar-i-stockholm

38% har antikroppar i Stockholm
Verkar som vi kommer uppnå flockiminitet innan vaccinet kommer
Citera
2020-12-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Känns ju lite tryggare, han är en av de bästa vaccin forskarna också forskat mycket på HIV.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nya-virusformen-kan-redan-finnas-i-sverige-upp-till-70-procent-mer-smittsamt/

Ja han verkar rätt kunnig. Hans team hade ju dessutom hittat något preparat mor artros som var väldigt effektivt påstods det för några veckor sedan.

Hur som helst så vill nog ingen i dagsläget gå ut och säga att vaccinet som kommer inte fungerar. Nu vill man få så många som möjligt vaccinerade och så får man hoppas att det har effekt.
Men det är ju känt sedan gammalt att det är problematiskt med vaccin mot RNA-virus eftersom de muterar.
Citera
2020-12-19, 22:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Vilka påstår det? Jag tror det tillhör ryktesspridningen som massmedia brukar stå för. Bevis saknas oftast.

Fler skulle behöva VETA att de påstådda patienterna verkligen har coronaviruset i sina kroppar, och VETA att det är coronaviruset som de verkligen dör AV, inte MED.

Fler skulle behöva se med egna ögon om alla påståenden är sanna.

Ungefär 100% av svenska folket tror de vet, men vad de verkligen gör är att TRO, endast. Tro är inte att veta.

Varför är det så viktigt då? Det kan vara skillnad mellan sanning och lögn, frihet och tyranni.

Jag känner folk som jobbar inom vården, det är som en krigszon. Spelar semantiken av/med någon roll när folk dör? Har släkting inom labb, de vet vad de pysslar med och är högutbildade akademiker på området.
Citera
2020-12-19, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

38 procent av de testade. OCh de som vet de haft corona testar....nja, snarare 15-16% totalt sett
Citera
2020-12-19, 22:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Av dem som testar sig, inte hela befolkningen.
Citera
2020-12-19, 22:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Nä, 38 procent av de som tror sig haft covid19 o tar antikroppstest är positiva.

Har inget att göra med hur stor andel Stockholmare som är immuna
Citera
2020-12-19, 22:54
Medlem
Ny Covid virus mutan sprider sig snabbare än den ordinarie i England.
Bara en tidsfråga att muterade virus dyker upp i Sverige oxå med tanke på den gigantiska och utbredda smittspridningen.

It is spreading faster than the existing strain of coronavirus and is believed to be fuelling the "very sharp, exponential rises" in cases across the South East, he said.

https://news.sky.com/story/new-variant-of-coronavirus-identified-in-uk-health-secretary-says-12161416
Citera
2020-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad är problemet? När jag var barn spelade vi fotboll själva. Eller byggde kojor.
Jag reagerar på att FHM "ger sig" på små barn, snart kommer de att börja klättra på väggarna. Samtidigt tillåts det fullsatta centrum, caféer och restauranger där en och annan 70-plussare (de som om någon ska vara försiktiga just nu) sitter och avnjuter sin fika. Ska de ingripa och begränsa folk så kanske ska de först börja där. De kan inte spela själva eftersom idrottsanläggningar (även fotbollsvallar) stänger från och med imorgon...
Senast redigerad av starshipp 2020-12-19 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in