2020-12-18, 17:51
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Suck, det här är en " nothing-Burger".

Jesus titty-fucking Christ att folk ska ha så svårt att förstå.
Inte riktat emot dig Frank, utan de andra stolpskotten
Jag nämnde han Ned Foley, från Ohio University, i inlägg #25943
Han uttalade sig till Reuters i en artikel från 16:e oktober, angående dueling electors.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN2712M7?__twitter_impression=true

Han säger i artikeln att i ett scenario där kongressen mottar två elektorslistor, från en del delstater, så lutar det enligt Electoral Count Act att man går på de elektorer som guvernörerna av delstaterna har signerat och godkänt. Han skriver dock att experterna inte är helt överens om det hela.

The Electoral Count Act, often described by academics as "unintelligible," seems to favor the slate of electors certified by the state's governor, according to Ned Foley, a professor at Ohio State University Moritz College of Law.

But Foley notes that some scholars and an analysis by the Congressional Research Service have rejected that conclusion.

Academics have sketched out several scenarios.

Man avslutar den artikeln med att skriva att Foley var lite bekymrad att sannolikheten inte var noll att det kunde bli som valet 1876, då det blev ett dödläge efter det att en del delstater skickat in både republikanska och demokratiska elektorsröster till kongressen.

In 1876, dueling electors in three states were deadlocked until a deal was brokered days before Inauguration Day.

The dispute was resolved after Republican Rutherford B. Hayes became president in exchange for withdrawing U.S. troops left over from the Civil War from Southern states.

"I hope it’s a very low probability event but 1876 is a reminder that it is not zero and we have come very close to falling over that cliff in our history," Foley said

Han, Foley, kanske fick rätt där i oktober, att det i årets val kan dröja innan man med 100% säkerhet vet vem som svärs in den 20:e januari.
Senast redigerad av frank-costello 2020-12-18 kl. 18:37.
2020-12-18, 17:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
” While it was unknown what prompted the order, which a top Biden official was so far unaware of, it comes after intelligence agencies failed to meet today’s deadline on delivering a classified report to Congress on foreign interference in the 2020 election” enligt the Independent. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election-2020/biden-trump-transition-pentagon-b1776204.html

Den så omhuldade rapporten den 18 bidde inte ens en tumme än så länge.
Är detta vad som är nästa fredags sak istället för matrial law som aldrig blev av?
Eller vad är detta ett svar för?
2020-12-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är detta vad som är nästa fredags sak istället för matrial law som aldrig blev av?
Eller vad är detta ett svar för?

Tidigare i tråden satte Trumpisterna stort hopp till den rapport som enligt EO:n från 2018 skulle levereras senast idag, 45 dagar efter valet. Om jag fattade rätt så skulle den vara ett steg på vägen till att utlysa martial law enligt ttumpisterna.
Nu bidde det ingen rapportleverans idag enligt the Independent.
2020-12-18, 18:01
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kraven för att få kalla sig "professor" i USA är generellt oändligt mycket lägre ställda än i Sverige. I USA behöver man oftast inte ens vara disluterad, vilket är fullständigt otänkbart i Sverige. Detsamma gäller kraven att få kalla sig "ingenjör". Kraven på detta är höga i SVerige medan var och varannan indier och kines kan kalla sig detta trots att de bara löst kurser motsvarande gymnasiekurser och därmed fått ett diplom eller liknande.

Vad har detta att göra med valfusk? Egentligen inte väldans mycket i sig, men i just den här debatten har det handlat mycket om vem som ska få betraktas som "sakkunnig eller inte och det är en prnicipiell gräns som hela tiden ter sig flytande. I fallet Granholm, som du tar upp, säger sådana som du att man ska lita blint på hennes komptens och utan reservation, bara för att man säger det och att hon säger sig ha en tjusisg titel, medan i fall som med Dr. Shiva så ifrågasätter man allting med honom och det i syfte att misskreditera hans ifrågasättande av valet. Så ja, det hela är VÄÄÄLDIGT godtyckligt verkar det som.

Jag skrev i mitt inlägg på vad sätt jag ansåg detta relaterade till tråden nämligen de generiska högerextremistiska åsikterna.

Nej, jag håller verkligen med om att man inte måste vara "disluterad" (sic!) för att bli professor i USA. Men detta är ej JG; hon är juris doktor från Harward School of Law.

How does that grab you, Mr. Charlie Nobody Hillbilly?

Vad som bör noteras är att detta inte heller gäller i Sverige ehuru det är praxis förutom vid konstnärliga högskolor. Du talar med en akademiker.

Det är en viktig ministerpost, energiministerposten, som bl a ansvarar för kärnvapen.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-55358332
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-12-18 kl. 18:08.
2020-12-18, 18:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tidigare i tråden satte Trumpisterna stort hopp till den rapport som enligt EO:n från 2018 skulle levereras senast idag, 45 dagar efter valet. Om jag fattade rätt så skulle den vara ett steg på vägen till att utlysa martial law enligt ttumpisterna.
Nu bidde det ingen rapportleverans idag enligt the Independent.
Haha, okey, visst är det udda man påstår saker ska komma på fredagen, som valfuskbevis, rapportera, matial law och sååå vidare...

Och sen står vi här med inget, det är som Obamabcare och allt annat, man säger saker men har inte den politiska kompetensen att genomföra dessa.

Valfusk snacket är nog det mest patetiska jag sett i mitt liv, och en nivå som inte ens når innanför domstolens första fas.

Och det bästa av allt, jag förutspådde detta som nu spelat ut sig under många många veckor och redan före det ens hade börjat.
Och det var just detta att man säger nu har vi bevis på valfusk, och sen när datumet man sade sig presentera valfusket, så är det bara helt tyst, VARJE GÅNG OCKSÅ!!!!
Undrar varför man påstår saker och sen låtsas de inte existerar, kan vara ett hål i huvudet.
För det enda det berättar är att lyssna inte på mig, jag pratar bara skit ändå.

Dock är värt och notera att jag förutspådde valfuskets skulle få bevis ett visst, och sen bara nya datum och INGA valfusk.
2020-12-18, 18:29
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är fullt möjligt att dessa videor alldrig kommer att visas i någon konventionell media, vad vet jag.
Jag är intreserad av sanningen och är till skillnad för dig inte faktaresistent.
Haha, du stavar som en kratta och skryter om din begåvning.

Videorna kommer aldrig visas i MSM. Oklippta övervakningsfilmer är observationer av verkligheten, d.v.s. fakta. Sådant som MSM och dess anhängare inte tål, då ideologin går före.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det jag refererar till är att det skrevs inte mycket mer om ev. rysk inblandning i 2016 val än ev. valfusk 2020 i oficiell media under första månaderna efter valet.
Det som publiserades gordes efter att utredningarna gick framåt och pågick under flera år.
Vi får se vad som kommer publiseras, finns det fakta bakom anklagelserna kommer det absolut att publiseras och hittas ingen så kommer det också publiseras.
Men en oficiell media med ansvarig utgivare kan inte publisera ifrågasatta påståenden som skulle kunna anses peka ut en person som begår en påstådd brottlig handlin.
När skribenter på ett anonymt nätforum är helt ointresserade av sakfrågan i denna tråden och i stället fyller den med "There is nothing to see" så kan du räkna ut hur intresserade MSM kommer vara av att bevaka fortsatta utvecklingen.

Det skulle vara kul att höra någon troende Rysslandskonspirationsteoretiker förklara hur ryska bot:ar och några 100-tal trollarbetare vänder opinionen i ett land med 330 miljoner invånare. Det är till att vara barnslig. :-D
2020-12-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Haha, okey, visst är det udda man påstår saker ska komma på fredagen, som valfuskbevis, rapportera, matial law och sååå vidare...

Och sen står vi här med inget, det är som Obamabcare och allt annat, man säger saker men har inte den politiska kompetensen att genomföra dessa.

Valfusk snacket är nog det mest patetiska jag sett i mitt liv, och en nivå som inte ens når innanför domstolens första fas.

Och det bästa av allt, jag förutspådde detta som nu spelat ut sig under många många veckor och redan före det ens hade börjat.
Och det var just detta att man säger nu har vi bevis på valfusk, och sen när datumet man sade sig presentera valfusket, så är det bara helt tyst, VARJE GÅNG OCKSÅ!!!!
Undrar varför man påstår saker och sen låtsas de inte existerar, kan vara ett hål i huvudet.
För det enda det berättar är att lyssna inte på mig, jag pratar bara skit ändå.

Dock är värt och notera att jag förutspådde valfuskets skulle få bevis ett visst, och sen bara nya datum och INGA valfusk.

För dem är det viktiga inte att man gör något utan att det ser ut som att man gör något.
Det ser ut som att man hävdar valfusk men när det blir skarpt läge så drar man tillbaka.
2020-12-18, 18:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
För dem är det viktiga inte att man gör något utan att det ser ut som att man gör något.
Det ser ut som att man hävdar valfusk men när det blir skarpt läge så drar man tillbaka.
Det beteendet får de att se rätt obildade ut.

Men nu får vi ta oss förbi martial law emot valfusket.
2020-12-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Arizona kommer att hålla en hearing om valfusk imorgon, och vittnen kommer att förhöras:
https://twitter.com/MarkFinchem/status/1337076568351330304

Apropå Arizona, statistikexperten Bobby Piton påvisar att det är statistiskt omöjligt för Biden att ha vunnit Arizona. Som det är nu så har fler människor röstat på Biden än vad det funnits befolkningsökning sedan 1998!

https://www.youtube.com/watch?v=hU1VBRA4ihk

Bobby Piton håller på att samköra telefonnummer som har använts och har hittat ett gigantiskt systematiskt valfusk.

https://twitter.com/BobbyPiton3
2020-12-18, 18:40
Medlem
Tok-Franss avatar
"SolarWinds hackers broke into U.S. cable firm and Arizona county, web records show"

Lite väl tidigt att avfärda Kraken.

https://www.reuters.com/article/usa-cyber-idUSKBN28S2B9
2020-12-18, 18:49
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Trump ska för två timmar sedan ha uppmanat Georgias guvernör Kemp att kalla till ett sammanträde, för vad han gissar har nått med presidentvalet den 3:e november och det efterföljande juridiska spelet att göra

Governor
@BrianKempGA
of Georgia still has not called a Special Session. So easy to do, why is he not doing it? It will give us the State. MUST ACT NOW!

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1339938332223139840

Väl ändå rimligt att ordergivning inte sker via twitter??

Rätt oklart vad han vill Kemp skall göra.
2020-12-18, 18:50
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror inte att Dominion har någon särskild roll i det påstådda valfusket. Möjligtvis kan det vara så att maskinerna felar ibland, och att de felar mer åt ett håll än ett annat, men det är i sig lätt att förklara tekniskt. Det betyder såklart inte att det är oproblematiskt.

"Röstfusket" består nog snarare i att man låtit människor rösta som egentligen inte skulle få det. Jag tror det är ett jättestort slarv med vem som får och inte får rösta, och jag tror att det är till Democrats fördel, och jag tror att de vet det.
Ja, eftersom röstfusk i maskinerna inte överlever handräkning så vore enda vitsen med att använda en sådan funktion att kunna injicera valsedlar bland de färdigräknade. Frågan är vad firma Ruby/Shay sysslade med när de smugglade USB-minne.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det jag fortfarande är intresserad av är påståenden om förifyllda "pristine ballots" och att det skulle skrivits ut röstsedlar i Kina. Jag tror den är svår att motbevisa. Hur visar man i efterhand att något inte gjorts i Kina!? Det går ju inte, så istället får vi lägga mer bevisbörda hos dem som påstår att det skett.
I början cirkulerade historien om att pappret som skickats ut till officiella tryckerier för röstsedlar var kodat. *Det* hade varit något. Kul gubbe den där Steve Pieczenik som tydligen tyckte att en dag i rampljuset var mer värt än att trovärdigheten för resten av livet... :-D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in