2020-06-10, 10:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är som ett barn som är arg på de vuxna. Det är helt enkelt så att de det angår, inte haft skäl att meddela dig dödsorsaken.

Jag har inte heller kunskap om varför hon dog. Det är helt i sin ordning, ingen konspiration befaras.
Så, du kallar dig själv den vuxna i rummet fast du fortsätter att svara utan nån som helst tillförd kunskap.
Jag har redan motiverat VARFÖR jag vill veta. Hon var en offentlig person, vars uppehälle vi betalat för i decennier. Alltså angår det oss. Det kallas allmänintresse, din jävla sosse.
Citera
2020-06-10, 18:10
Medlem
NoTruces avatar
Blir det något minnesmärke någonstans i staden, och i så fall var?
Citera
2020-06-11, 20:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så, du kallar dig själv den vuxna i rummet fast du fortsätter att svara utan nån som helst tillförd kunskap.
Jag har redan motiverat VARFÖR jag vill veta. Hon var en offentlig person, vars uppehälle vi betalat för i decennier. Alltså angår det oss. Det kallas allmänintresse, din jävla sosse.
Ja, du har berättat om en stor sammansvärjning med Paolo Roberto bland de drabbade o.s.v. Men om nu ingen som vet vill berätta för dig om orsaken till Kristina Lugns död, vad ska du göra då? Du kan ju inte t.ex. tvinga ambulanspersonal och läkare att bryta tystnadsplikten.

Jag föreslår att du lägger dig ner på golvet och sprattlar och skriker tills mamma kommer.
Citera
2020-06-12, 08:43
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ja, du har berättat om en stor sammansvärjning med Paolo Roberto bland de drabbade o.s.v. Men om nu ingen som vet vill berätta för dig om orsaken till Kristina Lugns död, vad ska du göra då? Du kan ju inte t.ex. tvinga ambulanspersonal och läkare att bryta tystnadsplikten.

Jag föreslår att du lägger dig ner på golvet och sprattlar och skriker tills mamma kommer.
"De" har inte tystnadsplikt. Det är bara läkare som har det av dem du nämnt. I stort sett alla andra inblandade, släktingar, vänner, ambulanspersonal, polis, journalister (som nu visar hur partiska de är ideologiskt) osv kan och ska tala fritt om allt som är av allmänintresse. Jag har inte berättat om någon konspiration. Du läser helt enkelt bara som en kratta och min mamma är död sen flera år.
Det finns ett allmänintresse, men det gäller inte kultureliten och kvinnor. Benny Fredrikssons öde är mer försumbart, liksom Paolo Robertos.
Citera
2020-06-12, 23:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
"De" har inte tystnadsplikt. Det är bara läkare som har det av dem du nämnt. I stort sett alla andra inblandade, släktingar, vänner, ambulanspersonal, polis, journalister (som nu visar hur partiska de är ideologiskt) osv kan och ska tala fritt om allt som är av allmänintresse. Jag har inte berättat om någon konspiration. Du läser helt enkelt bara som en kratta och min mamma är död sen flera år.
Det finns ett allmänintresse, men det gäller inte kultureliten och kvinnor. Benny Fredrikssons öde är mer försumbart, liksom Paolo Robertos.
Så du framhärdar alltså i ditt bitchande?

"Det finns ett allmänintresse". Ja visst, det finns många som är intresserade, men om ingen vill berätta så
. Om någon som känner till omständigheterna kommer in i tråden och drar hela historien på ett trovärdigt sätt, ja då vet vi. Om det inte händer eller om ingenting kommer ut någon annanstans, så förblir vi ovetande.

Ska det vara så svårt att förstå, att du inte kan bitcha och snyfta fram detaljerna om Kristina Lugns död? Den ligger i andras händer och om ingen av de vuxna vill hjälpa dig, förblir du hjälplös.

I övrigt har du fel i alla detaljer, utom de som rör dina familjeförhållanden. Där litar jag på dig helhjärtat.
Citera
2020-06-14, 12:34
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Så du framhärdar alltså i ditt bitchande?

"Det finns ett allmänintresse". Ja visst, det finns många som är intresserade, men om ingen vill berätta så
. Om någon som känner till omständigheterna kommer in i tråden och drar hela historien på ett trovärdigt sätt, ja då vet vi. Om det inte händer eller om ingenting kommer ut någon annanstans, så förblir vi ovetande.

Ska det vara så svårt att förstå, att du inte kan bitcha och snyfta fram detaljerna om Kristina Lugns död? Den ligger i andras händer och om ingen av de vuxna vill hjälpa dig, förblir du hjälplös.

I övrigt har du fel i alla detaljer, utom de som rör dina familjeförhållanden. Där litar jag på dig helhjärtat.
Vad bra att du är här för att reda ut allt åt oss vanliga okunniga människor.

Men tack för att du puffar upp tråden åt mig.
Citera
2020-12-17, 23:29
Medlem
Fint K Special ikväll.
Citera
2020-12-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Fint K Special ikväll.

Ja, det va intressant.
Hon va en skön personlighet. Hon kunde ha fått leva några år till tycker jag.
Citera
2020-12-17, 23:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81
Ja, det va intressant.

Ja hon var oförarglig men så värst framgångsrik författare var hon inte om man ser till försäljningssiffrorna på det hon skrev!
Hon hade svultit ihjäl om hon skulle levat på det hon sålde!
Citera
2020-12-18, 15:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Så jävla skönt med människor som whatsoever ser ut som dom vill, är som dom vill, säger och gör som dom vill helt utan att ge avkall pga människors behov av att spy ur sig åsikter och försöka tillrättalägga till någon slags norm.

Kristina Lugn var sig själv fullt ut.
Ett tag (utöver mobbing i barndomen också) ett tillåtet hackkyckling-offer. Hon sa ett ord i minuten, kedjerökte och hade en yvig röd frisyr i vinden. Ren vuxenmobbing!

Men hon stod på sig. Hon vann. Till sist.
Idag inser man hennes storhet som underbar människa och fantastisk poet och dramatiker.

Vad lär vi oss av det? Stå på.
Låt aldrig dom jävlarna ta dig !

Se; -K-Special Dokumentär, SVT-Play, ”Lugn bara Lugn”.

Citera
2020-12-18, 16:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Så jävla skönt med människor som whatsoever ser ut som dom vill, är som dom vill, säger och gör som dom vill helt utan att ge avkall pga människors behov av att spy ur sig åsikter och försöka tillrättalägga till någon slags norm.

Kristina Lugn var sig själv fullt ut.
Ett tag (utöver mobbing i barndomen också) ett tillåtet hackkyckling-offer. Hon sa ett ord i minuten, kedjerökte och hade en yvig röd frisyr i vinden. Ren vuxenmobbing!

Men hon stod på sig. Hon vann. Till sist.
Idag inser man hennes storhet som underbar människa och fantastisk poet och dramatiker.

Vad lär vi oss av det? Stå på.
Låt aldrig dom jävlarna ta dig !

Se; -K-Special Dokumentär, SVT-Play, ”Lugn bara Lugn”.

Och när ni ändå är igång: läs hennes dotters artikel om varför hon inte ville medverka i filmen:
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/darfor-sa-jag-nej-till-filmen-om-kristina-lugn/
Citera
2020-12-18, 16:46
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81
Ja, det va intressant.

Nej, hon var vidrig. Borde ha slagits ihjäl för många år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in