2020-12-18, 09:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Texten sitter inte på flaggan(På Trump vid skrivbordet, Dan Scavinobilden) den är ditlagd digitalt i efterhand. Den viks inte med flaggans vikningar. Det är definitivt en ledtråd.

Så jag söker på Abeyance 1775. Första resultatet Wikipedia, hit
Committee of safety (American Revolution)

Som säger:

Så, det verkar som Trump antingen uppmanar patrioterna att skapa en skuggregering, eller så menar han att de redan har en som jobbar i bakgrunden. Det hade betytt att Trump bara sitter där för att dra åt sig uppmärksamheten(vilket han lyckats väldigt bra med de senaste 4 åren).

McHenry är första ordet på flaggan. Fort McHenry var inspirationen till nationalsången i USA, och mycket mer.

Nu handlar detta om vad man kommer göra åt saken av den konstaterade kuppen som fortfarande pågår, och hur man ska hantera medias lögner.

Det står inte abeyance 1775 på flaggan. Det står:

Citat:
ABEYANCE 2014-2015

Och även om texten är ditlagd betyder det ingenting av det du påstår. Det är bara i din skalle.
2020-12-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
Från och med nu kommer lärokurvan bli brant för många.

Var öppna.

4-6% kommer hålla fast vid sina åsikter, no matter what.

Kärlek till er alla

Yep. Jag är ett exempel på det. Jag är stenhårt övertygad om att storskaligt valfusk förekommit. Det som övertygat mig är siffrorna från valet. Därmed inte sagt att jag tror på alla "bevis" som presenteras; eller ens tror på att fuskarna kommer att åka fast. Tvärtom lutar jag åt att Biden kommer att bli vald

Inget hindrar dock att man hoppas in i det sista
2020-12-18, 10:00
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Den där historien skall man nog ta med en stor nypa salt, lyssna på Bannon i ”war room” på tuben. T o m han som stödjer Trump till 100% starkt tvivlar på många mer eller mindre osannolika utsagor. Fokusera istället på här o nu i de omdiskuterade staterna där fusk genom valarbetare, korruprerade tjänstemän o politiker förekommit, låt allt annat ”brus” inte störa det viktiga, detta pga tajta tidsramar.
Tror han ligger närmare lösningen (om det finns nån lösning på uppkomna situationen?)

Bannon är bra på sitt vis, man han tillhör knappast de öppna personerna. Han är mycket kritisk till allt som inte är "stämplat". Han stödjer Trump för de konservativa värderingarna och hans aversion till Kina som han delar. Han har dock knappast högre trovärdighet än de som bekräftat serverns existens, som har mycket att förlora på att ljuga då deras arbeten beror helt på trovärdighet(advokater och underrättelseagenter t.ex)
2020-12-18, 10:08
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det står inte abeyance 1775 på flaggan. Det står:

Nej det står i meddelandet under. Det står Lexington 177 på flaggan.

Ledtrådar kräver puzzlande.

Det står inte 2015 heller så vad får du det ifrån? Vart kommer ditt citat ifrån?

Det står 2014-20? vilket kan betyda 2020 eller 2030 eller vadsomhelst.
2020-12-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Yep. Jag är ett exempel på det. Jag är stenhårt övertygad om att storskaligt valfusk förekommit. Det som övertygat mig är siffrorna från valet. Därmed inte sagt att jag tror på alla "bevis" som presenteras; eller ens tror på att fuskarna kommer att åka fast. Tvärtom lutar jag åt att Biden kommer att bli vald

Inget hindrar dock att man hoppas in i det sista

Valet och valfusket öppnade mina ögon. Sedan dess är inget sig likt för mig.

Ni kommer framöver få nyheter ni aldrig trott vara möjliga, bortsett från en mindre skara som redan vet.

Idag kommer arresteringar bli publicerade och Mike Pence tar sprutan kl. 14 - troligtvis refererad till som "The Shot That Was Heard Around The World".

Att syna valfusket har varit viktigt för opinionen. De flesta vet om det, och allt fler kommer till insikt av motstånd för vaccinet.

Biden kommer ALDRIG bli vald. Trump tar - som jag skrivit tidigare - huset, senaten och presidentskapet.

Vi kommer lära oss skilja på good and evil.

"They know it all. Sorry" George Bush SR
2020-12-18, 10:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Nej det står i meddelandet under. Det står Lexington 177 på flaggan.

Ledtrådar kräver puzzlande.

Det står inte 2015 heller så vad får du det ifrån? Vart kommer ditt citat ifrån?

Det står 2014-20? vilket kan betyda 2020 eller 2030 eller vadsomhelst.

Du har ju fått länken redan en gång.

https://history.army.mil/html/reference/campaigns.html

Det är bara att scrolla ned till botten. Vad tror du det står på remsorna egentligen? Visst kan texten vara ditlagd, men det måste rimligen vara från verkliga kampanjtexter.

Visst behövs det pusslande, och tyvärr är det många i tråden som inte kan sådant, för de har ingen sådan utbildning, och har inte intresse av att på fritiden lära sig.
2020-12-18, 10:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Har denna varit uppe i tråden? https://www.wicourts.gov/sc/opinion/DisplayDocument.pdf?content=pdf&seqNo=315283

Från 14:e december.

Verkar som att domstol i Wisconsin beslutat att det var olagligt att begära att få rösta brevledes med permanent handikapp som ursäkt, om man inte är så handikappad att man inte kan röra sig från hemmet, och att dessa 200k röster inte skall räknas. Borde ge segern till Trump...

I therefore concur in part, joining the majority in its conclusion that individual electors must make their own determination as to whether they are indefinitely confined or disabled under Wis. Stat. §6.86(2). I would go no further.

The state Supreme Court ruled in favor of elections officials and Biden in that case later Monday.

“The plain language of (state law) requires that each elector make an individual assessment to determine whether he or she qualifies as indefinitely confined or disabled for an indefinite period. A county clerk may not 'declare' that any elector is indefinitely confined due to a pandemic,” Chief Justice Patience Roggensack wrote for the majority.

The majority decision stated if voters falsely claimed they were indefinitely confined “their ballots would not count.” But the court did not give license to throw out large numbers of ballots without making determinations about the status of each individual voter, as Trump has sought in his separate lawsuit.
https://eu.jsonline.com/story/news/politics/elections/2020/12/14/wisconsin-supreme-court-leaves-voters-decide-confined-status/6539363002/
2020-12-18, 10:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Bannon är bra på sitt vis, man han tillhör knappast de öppna personerna. Han är mycket kritisk till allt som inte är "stämplat". Han stödjer Trump för de konservativa värderingarna och hans aversion till Kina som han delar. Han har dock knappast högre trovärdighet än de som bekräftat serverns existens, som har mycket att förlora på att ljuga då deras arbeten beror helt på trovärdighet(advokater och underrättelseagenter t.ex)

Instämmer. Om nu Powell ska dra folk i domstol för korruption, valfusk etc så faller ju hennes trovärdighet om hon stått i MSM och basunerat ut massa lögner och hitte-på. Det är ju inte heller så att hon nämnt servrarna i en bisats utan hon har ju verkligen stuckit ut hakan och sagt att de numera är i säkert förvar. Om nu Powell är koko, varför skulle Trump ha med henne att göra? Varför skulle Lin Wood och Guiliani ha med henne att göra? Tror folk på allvar att Trump, Wood, Powell och Guiliani är impulsiva, lågintelligenta, oskickliga dilettanter?
2020-12-18, 10:21
Medlem
Citat:
Nja, just nu ser den ut att gå till Biden eftersom certifieringen är klar och elektorerna röstat. Det krävs akltiv inblandning från en domstol för att ändra på den saken. Visst kan man hoppas men det gäller att vara ärlig om utgångspunkten.

Vad som är rätt och riktigt är inte alltid samma sak som det som verkligen händer...
Ordning och reda - militärkupp på fredag! Ja, åtminstone om man får tro mytbildningen i denna tråd...

Eller om det var senare under veckoslutet, men jag kunde inte motstå referensen till en urgammal slogan för tv-serien om Robinson Crusoe...
2020-12-18, 10:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Den där historien skall man nog ta med en stor nypa salt, lyssna på Bannon i ”war room” på tuben. T o m han som stödjer Trump till 100% starkt tvivlar på många mer eller mindre osannolika utsagor. Fokusera istället på här o nu i de omdiskuterade staterna där fusk genom valarbetare, korruprerade tjänstemän o politiker förekommit, låt allt annat ”brus” inte störa det viktiga, detta pga tajta tidsramar.
Tror han ligger närmare lösningen (om det finns nån lösning på uppkomna situationen?)

Jag har lyssnat på Bannon och han känns i stort vederhäftig, men jag köper inte allt han säger. Powell däremot tycker jag enbart säger sådant jag kan köpa. Hon sticker verkligen ut hakan och jag har svårt att tro att hon skulle våga/kunna göra det utan att ha på fötterna. Det tycker jag talar för att 1. sakerna stämmer och 2. att hon har rätt i det hon påstår.
2020-12-18, 10:29
Medlem
Citat:
AP är disinfo som ljuger dig rakt i ansiktet. För det första, 11 ytterligare röster för Trump ligger långt utanför de godtagbara gränserna som är 1 fel på 250 000 röster satta av FEC. Detta är alltså oroande många fel som visas återigen på 3:e recounten.

För det andra är det på tok för sent att kunna få någon rätsida på saken då eventuellt fuskande med maskinerna har kunnat "begravts" via påfyllnad i efterhand med fake-valsedlar i kartongerna som räknas för längesen. Enbart en signaturverifiering kan hitta detta, men någon sådan har inte gjorts.
Nej du har fel igen gränsen för rösträknandet är inte en på 250 000 det borde vem som.helst fatta . 11 på 11500 röster är strax under 0,01 %. En väldigt låg felmarginal.
Ni bryr er inte om sanningen utan hittar på.nya lögner för att passa erat narrativ
2020-12-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Samt Kalifornien.

Precis. Då försvinner 55 electoral votes för Biden i ett bräde.

Men det har väl inte varit en audit i Mi innan man kontrollräknade rösterna? Så länge man fortfarande räknar om samma fuskröster så kommer det ju antagligen stämma.
The Michigan Bureau of Elections will reportedly conduct a statewide risk-limiting audit of ballots cast in the 2020 election.

De är inte klara vad jag vet men det spelar nog ingen roll för när de är de och inte hittar något så kommer ni bortförklara det ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in