2020-12-17, 02:21
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=intenog|73983007]Finns ingen FUP ännu. Arvid och Marcus är häktade sedan 4 veckor tillbaka. Det väntas åtal imorgon kl 11. Då kommer FUP.[/QUOTE

Blir garanterat omhäktningsförhandling.
Brukar ta månader halvår eller mer att utreda. Kö hos NFC.
Hur länge har de vart häktade? Sedan 17 och 18 november enligt inlägg. Inte sett några handlingar från tingsrätten i tråden.
Citera
2020-12-17, 02:32
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vilken underhållande tråd.
Tänk vilka nötter det finns och jag hoppas på en kul fortsättning.
Mamman har redan släckt ner sina vänner och det finns säkert en bra anledning till detta. Många på listan är säkert kunder.

Jag blir mest fundersam över föräldrar som skyddar sina kriminella barn både de på Östermalm som detta och de i orten som försvarar sina barn som är gängkriminella och springer omkring m skjutvapen.
Det här visar att det är samma skit och samma inställning oavsett var man bor.
Man bryr sig inte om andra människor.

Intressant!
Ni som har koll berätta gärna mer....
Varför är målsägarna anonyma?

Du menar att hennes vänlista var offentlig innan och att hon nu ändrat det eller har listan alltid varit dold?

Någon som har länk till de inblandades facebook inklusive den här mamman ni pratar om?
Citera
2020-12-17, 03:48
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
En Fup kan vara sekretemarkerad men går alltid att få ut. Oftast har de kört svart i pdf. Öppna i adobe. Kommando redigera sen läs.
Var är efternamn08. Hens gebit

Krickedixan frågade varför målsägande var under sekretess, mitt svar avgränsades till det. Förundersökningen är inte avslutad, därmed råder förundersökningssekretess.
Citera
2020-12-17, 03:52
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topol-M
Tack, det är min tanke oxå.
Gamla poliser och lösnäsor från militären är väl dom enda med myndighetskontakter som kommer undan med ljusskygga åtgärder.

Jag vill minnas att det framkom i och med att en skola(!) i södra Sverige använt dem i någon kapacitet och artikeln drog en parallell till "VDns privatspanare".

Epitetet "gamla poliser" när det gäller fd NI och RKP, well... Du får stå för den .
Citera
2020-12-17, 06:23
Medlem
[quote=Pandalina4|73983188]
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Finns ingen FUP ännu. Arvid och Marcus är häktade sedan 4 veckor tillbaka. Det väntas åtal imorgon kl 11. Då kommer FUP.[/QUOTE

Blir garanterat omhäktningsförhandling.
Brukar ta månader halvår eller mer att utreda. Kö hos NFC.
Hur länge har de vart häktade? Sedan 17 och 18 november enligt inlägg. Inte sett några handlingar från tingsrätten i tråden.

De är båda under 21 år. Marcus är född 00 och Arvid född 01. Eftersom de är under 21 så klassas de som ungdomar och får inte vara häktade för länge. Häktning ska bara användas om det verkligen behövs och inte någon längre tid. Dessutom har dessa två restriktioner.

I inlägg 2 i tråden ligger ett dagboksblad.
Senast redigerad av intenog 2020-12-17 kl. 06:26.
Citera
2020-12-17, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Du menar att hennes vänlista var offentlig innan och att hon nu ändrat det eller har listan alltid varit dold?

Någon som har länk till de inblandades facebook inklusive den här mamman ni pratar om?

Marianne Östlunds vänlista var öppen tills nyligen.
Citera
2020-12-17, 10:53
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Det vet inte jag och varför undrar du vad jag menar?
Det var någon innan som sa att den var offentlig så vill du veta något så hänvisar jag dig till den personen och du har även redan fått svar på det ser jag.

Ofta släcks vänsidorna ner när trafiken på Facebook ökar. Ser inget ovanligt idet och där finns säkert många köpare och folk som fått betala för både det ena och andra ,då sonen verkar ha varit aktiv i sin business.

Vi väntar med spänning på FUP som med all säkerhet kommer att bli en underhållande läsning.
Senast redigerad av Krickedixan 2020-12-17 kl. 10:59.
Citera
2020-12-17, 12:07
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Jag vill minnas att det framkom i och med att en skola(!) i södra Sverige använt dem i någon kapacitet och artikeln drog en parallell till "VDns privatspanare".

Epitetet "gamla poliser" när det gäller fd NI och RKP, well... Du får stå för den .

Japp! Det står jag för då det är ett företag uppbyggt kring "gamla" eller före detta poliser som besitter just dom kunskaperna en utredare behöver.

Sen vet jag inte om det är f.d. NI eller andra dörrsparkare som jobbar där annat än med personskydd.
Citera
2020-12-17, 12:24
Medlem
micro113s avatar
[quote=intenog|73983792]
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

De är båda under 21 år. Marcus är född 00 och Arvid född 01. Eftersom de är under 21 så klassas de som ungdomar och får inte vara häktade för länge. Häktning ska bara användas om det verkligen behövs och inte någon längre tid. Dessutom har dessa två restriktioner.

I inlägg 2 i tråden ligger ett dagboksblad.
Nej, under 18 år så får de inte vara häktade för länge. 20-21 åringar sitter häktade som andra och bedömningen görs utifrån huruvida häktning är skäligt eller inte. Åldern är betydelselös.
Citera
2020-12-17, 14:15
Medlem
CyberIngmars avatar
Här har vänstermedia som ges statliga bidrag möjlighet att gräva och avslöja. Det var någon vänstersajt som jag inte minns namnet på som lade ut Soran Ismails namn när Bonniers och public service mörkade. Nu har vänstern chans att visa på överklassens kriminalitet och korruption.
Citera
2020-12-17, 14:36
Medlem
Framställan om förlängd åtalstid
COB-TM553211-20
Frihetsberövande
BERÖRD
PERSON
Karlsson, Marcus, 20000211-4858
BROTTSGRUND Ext ärendenr: 5000-K1393857-20 Försök till grov utpressning
12 november 2020 på Jägarmästargatan i Stockholm
BESLUT/
MOTIVERING/
KOMPL
UPPGIFTER
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Förlängning begärs därför till 4 januari 2021.
Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd
restriktioner. Vid en omhäktningsförhandling bör misstänkt
kunna närvara per videolänk. Kontakta häktet för att få
telefonnumre
Citera
2020-12-17, 14:37
Medlem
TSM - Funktionsbrevlåda avdelning 4 Handläggare
Från: Sekreterare <sekreterare@advokatmassi.se>
Skickat: den 17 december 2020 09:48
Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 4 - TSM
Ämne: Re: Brev från Stockholms tingsrätt i B 18539-20
Hej,
Medges ej, önskar omhäktningsförhandling antingen imorgon, fredag, 13.30-15.30 eller idag runt 15.00 tiden.
Med vänlig hälsning
Amanda Kjellingland
Sekreterare/Paralegal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in