Citat:
Ursprungligen postat av
baruba
Går i funderingarna om man ska köpa sig en sladdlös skaft/handdammsugare, men förstår att det inte är lönt att köpa nån av de billigaste utan men får ändå kosta på litegrann så jag har väl kikat på modeller under 4000 och hoppas hitta nåt bra erbjudande i mellandagarna eller kanske lättare begagnat.
Är en värt pengarna?
Robotdammsugare är ej aktuellt, så har jag sagt det.
Frågan är då om nån har erfarenhet av dessa och vill komma med lite input och kanske nåt tips/råd om någon specifik modell, eller kanske nån ni har varit missnöjd med?
Dyson är såklart det stora märket och som alla kinesiska märken försöker kopiera, frågan är då om Dyson är så mycket bättre eller om det finns nån likvärdig fast till bättre pris.
Den lite äldre Dyson V8 faller in under budgettaket så den får väl agera måttstock.
Har försökt läsa runt lite och roborock samt xiaomi (roidmi, dreame, jimmy) verkar ju ha ett par modeller som fått bra betyg men hur bra är dem egentligen?
Dyson är givetvis det bästa du kan få i princip men jag har provat både electrolux och bosch. Minns ej exakt modell men låg runt 2000 kr. tycker det gör jobbet men kan ej jämföras med dyson.