Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Har du någon källa där man kan läsa om det?
Jag har läst det tidigare i denna tråden men den är rätt mastig att hitta saker i.
Först var min tanke att antikroppstester reagerar på andra former av corona virus, alltså de som ger förkylningar. Men det skrevs en del om att man sett mängden bilar utanför sjukhus i Wuhan och att sökningar på kinas motsvarighet till google ökade och detta var i augusti 2019.
Kan vara så att viruset kom från djur på deras djurmarknad men låg spridning under hösten för att eskalera när de fick kallt och mer vinterklimat. Alltså från människa till djur och muterade och sedan smittade människor i Wuhan.
Tycker att pusslet blir mer komplett av detta. Givetvis mina egna teorier.
Att det skulle komma från ett labba är ju tänkbart där man testat vaccin mot denna typ av virus och det kommit ut, men lite väl konspiratoriskt.
Just aktuella smittan på minkar där viruset muterat var avgörande biten för min teori.
Även att det finns de som är mer eller mindre immuna mot viruset och de som bara får symptomatisk smitta.
Men detta borde givetvis avhandlat av virusforskare och troligen bortförklarats.
Dock ser jag en röd tråd i det.
Jag hittade länken till 2011
https://www.lakemedelsvarlden.se/vanlig-forkylning-kan-ge-antikroppar-mot-covid-19/
Antikroppar mot covid-19 hos icke smittade
För att bekräfta detta fynd analyserade de över 300 blodprover som samlats in åren 2011-2018, långt före pandemin. I så gott som samtliga prover fanns antikroppar som reagerade mot coronavirus som ger vanliga förkylningar. Men i ungefär fem procent av proverna fanns också antikroppar som reagerade även mot sars-cov-2.