2020-12-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Från att vara helt säkra på inbördeskrig etc etc så är det OM som gäller nu? När börjar ni kalla Trump för en feg korrupt kommunist?
Det har varit fråga OM han står för det han säger eller om han tillhör etablissemanget. Något annat har det aldrig varit tal om.

Så länge inget annat har kommit fram så kör vi på att han står för det han säger.
2020-12-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag vet svaret. Jag tror inte du vet svaret, för hade du det hade du inte använt muellerutredningen i din argumentation (och du hade inte svarat med ett nonchalant icke-svar).

Svaret på frågan är noll. Ingen har dömts för att ha påverkat det amerikanska valet i USA 2016, varken med eller utan Ryssland eller någon annat land, som ett resultat av muellerutredningen.

Flera personer har dömts för samröre med främmande makt och ett antal andra brottliga handlingar i efterdyningarna av utredningen, och det har konstaterats att främmande intressen försökt påverka valet, däremot har inget kunnat styrka Trumps direkta inblandning.

Läs på och försök vad som skrivs. Men som vanligt så försöker vissa i forumet blanda bort saker antingen för att försöka provosera alternativt att de saknar läsförståelse.
2020-12-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad menar du exakt med att rensa i träsket, vad är träsket? Svara inte något abstrakt, det måste ju vara något konkret, om det skall gå att rensa där. VAD är det som skall bort?

Nej, många anser att militären ogillar Trump.
Korrupta; domare, politiker, statsanställda, företag etc som jobbar mot republiken USA:s konstitution. Dessa måste plockas bort, Trump har lovat att han ska göra det, nu får vi se om han håller det han lovat eller om han bara spelat teater.
2020-12-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Svaret på frågan är noll. Ingen har dömts för att ha påverkat det amerikanska valet i USA 2016, varken med eller utan Ryssland eller någon annat land, som ett resultat av muellerutredningen.

Nu slirar vi lite mycket på begrepp här. Man blir inte dömd för att ha påverkat, man blir dömd för att försöka påverka. Och i den kategorin finns det flera dömda.

Papadopoulos, Cohen, Gates och Van der Zwaan är dömda specifikt i valsammanhang, sen finns det fler kopplade som har halkat dit på skattebrott och liknande istället (ex Manafort). Dessutom är det 25 st ryssar dömda i sin frånvaro för valpåverkan.

Dvs, ditt påstående "Ingen har dömts för att ha påverkat det amerikanska valet i USA 2016" är som bäst missvisande, och är förmodligen, så som jag ser det då jag vet att du har en del bakom pannbenet, en lögn i syfte att missleda folk som läser tråden.
2020-12-16, 13:09
Medlem
Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
...............
Om det är någon som står för några konspirationsteorier i denna tråd så är det vissa användare som hävdar att valfusket är en HOAX.
.................
Det är ni som tror att ALLA ljuger och att det pågår en statskupp mot Biden.
............

1. Den bästa konspirationsteorin hittills är att några Hollywood moguler byggt en exakt kopia av vita huset och att även om Trump vinner president valet så kommer CNN och alla nyhetskanaler att visa att Biden är president och ha mottagningar i "vita huset" så att alla kan förneka att Trump vann valet.

I verkligheten (2.)
2. Det ser ut som att det förhandlas massvis just nu. Ifall de inte kommer till en deal finns det tonvis med scenarion för att hantera saken. Utan någon deal kan Trump, Biden, Pence och Pelosi rent teoretiskt fortfarande bli Presidenter och "förhandlingen" som mest kan dra ut till någon gång i Mars.

2020-12-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

1. Den bästa konspirationsteorin hittills är att några Hollywood moguler byggt en exakt kopia av vita huset och att även om Trump vinner president valet så kommer CNN och alla nyhetskanaler att visa att Biden är president och ha mottagningar i "vita huset" så att alla kan förneka att Trump vann valet.

I verkligheten (2.)
2. Det ser ut som att det förhandlas massvis just nu. Ifall de inte kommer till en deal finns det tonvis med scenarion för att hantera saken. Utan någon deal kan Trump, Biden, Pence och Pelosi rent teoretiskt fortfarande bli Presidenter och "förhandlingen" som mest kan dra ut till någon gång i Mars.

Elller hur! "Svara inte"?

När har jag svamlat om några av dessa konspirationsteorier du nämner? Hollywood? En kopia av Vita Huset?

Seriöst? Aldrig hört talas om. Vi tar uppenbarligen del av helt olika nyhetsflöden, det är ett som är säkert.

Tycker det är viktigare att framhålla vad som sker i USA nu och varför.

Antar att vi alla väntar med spänning på att få veta mer hur långt man kommer idag och kanske få en liten hum om hur lång tid det kan ta. Samtidigt så får man ju ta i beaktning att det är mycket material att gå igenom och det ska bli intressant att se vad man finner ut av dominion maskinerna i Arizona.

Det här är inte klart en bra bit in i Januari månad, min magkänsla säger det iaf.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-16 kl. 13:31.
2020-12-16, 13:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Korrupta; domare, politiker, statsanställda, företag etc som jobbar mot republiken USA:s konstitution. Dessa måste plockas bort, Trump har lovat att han ska göra det, nu får vi se om han håller det han lovat eller om han bara spelat teater.
Det var som väntat en lång lista. Men dessa personer jobbar troligen framförallt för konstitutionen, det tillhör deras uppdrag och anställningar. Är de korrupta så skall det bevisas och dömas i domstol. Man plockar inte bort folk utan bevis, utan dom.

Ser du inte att det som du säger visar att Trump är maktfullkomlig? Och han har ju de facto plockat bort folk som han kommer på kant med, inte för att de inte följer konstitutionen utan därför att de har andra uppfattningar än Trump. Det är de som inte är hundraprocentigt lojala mot Trump som får gå.

Såsom Krebs, som sa att valet var säkert. Han fick gå.
Såsom Barr, som efter en utredning hos justitiedepartementet sa att det inte fanns tecken på valfusk.

Dessa har inte jobbat mot konstitutionen, de har snarare varit ärliga och trogna mot den. Det är Trump som jobbar mot konstitutionen! Det är Trump som underkänner väljarnas domslut och kallar det för valfusk! Det är oförskämt!
Det är Trump som vill ogiltigförklara miljoner röster!

Han har inga som helst grunder för påståendena om valfusk, att valet var riggat osv.
Enda anledningen till att han tjurar som ett barn är att han inte vann.

Vad är det för krake till karl? Han är ju löjlig!
Senast redigerad av humanlife 2020-12-16 kl. 13:32.
2020-12-16, 13:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det här är inte klart en bra bit in i Januari månad, min magkänsla säger det iaf.

Ja, en vild gissning är väl...20/1?
Då är det i a f klart i ren objektiv mening. Sen lär väl Trump med språkröret Alex Jones fortsätta åtminstone fram till nästa val.
2020-12-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Då är det i a f klart i ren objektiv mening. Sen lär väl Trump med språkröret Alex Jones fortsätta åtminstone fram till nästa val.

Här tolkar vi lite som vi vill mitt inlägg.

Påstår inte NI att allt redan är klart? Är inte Biden President Elect och det råder väl inga tvivel om att han kommer att inta Vita Huset 20/1?

Tiden får utvisa vad som händer framöver, men den 20/1 så lär vi garanterat veta vad som gäller.

Edit: Titta på denna dokumentär och bilda din egen uppfattning om det har skett ett valfusk eller inte:

https://www.ntd.com/2020-election-investigation-who-is-stealing-america_540191.html
2020-12-16, 13:44
Medlem
Citat:
Elller hur! "Svara inte", skit ner dig serru!

När har jag svamlat om några av dessa konspirationsteorier du nämner? Hollywood? En kopia av Vita Huset?

Seriöst? Aldrig hört talas om. Vi tar uppenbarligen del av helt olika nyhetsflöden, det är ett som är säkert.

Tycker det är viktigare att framhålla vad som sker i USA nu och varför.

Antar att vi alla väntar med spänning på att få veta mer hur långt man kommer idag och kanske få en liten hum om hur lång tid det kan ta. Samtidigt så får man ju ta i beaktning att det är mycket material att gå igenom och det ska bli intressant att se vad man finner ut av dominion maskinerna i Arizona.

Det här är inte klart innan nyår, min magkänsla säger det iaf.

Kan bara hålla med dig, utredningarna kommer inte vara färdiga i år, skulle inte förvåna mig om det om utredningar i ärendet kommer att fortlöpa hela vägen in till nästa val.
Sen vad de kommer att mynna ut i är osagt, bevis på valfusk eller folk som kommer att dömmas för förtal och ev. mened?
Framtiden får utvisa, men jag tror inte att detta kommer att självdö den 20/1
2020-12-16, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Laptop from hell.
10% big guy
Dominion smartmatic
https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q&t=10s

Nej du det har bara börjat.
2020-12-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Kan bara hålla med dig, utredningarna kommer inte vara färdiga i år, skulle inte förvåna mig om det om utredningar i ärendet kommer att fortlöpa hela vägen in till nästa val.
Sen vad de kommer att mynna ut i är osagt, bevis på valfusk eller folk som kommer att dömmas för förtal och ev. mened?
Framtiden får utvisa, men jag tror inte att detta kommer att självdö den 20/1

Där är vi helt eniga. Sitter DJT kvar efter 20/1 så lär det ta ett bra tag innan man är klar med att rensa träsket, vinner Biden valet så är det inte så mycket att dryfta om egentligen.

Biden kan inte vinna valet med ett valfusk är ett som är säkert och det är vad alla kommer få på svart eller vitt huruvida demokraterna är skyldiga till allt som påståtts ha skett.

Jag har väldigt svårt att se att bevisen man hävdar att man har inte kommer att utredas i slutändan. Det är därför man höjer lite på ögonbrynen i denna tråd, vissa (inkl du) ger intrycket av att en utredning inte behövs och skulle man köra på det spåret så intar Biden Vita Huset med en befolkning på över 50% som tror att han har fuskat sig in.

ALLA borde vilja att detta utreds och att det råder inga tvivel om hur valet gått till either way. Fast ni håller väl inte med mig om detta.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-16 kl. 13:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in