2020-12-16, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Melissa Carone har ju vittnat.

https://youtu.be/ofZOWzd4YjE

Det var väl ingen domstol, utan en vanlig hearing väl? Så vitt jag vet har ingen domare hört ett enda vittne.
2020-12-16, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Aha, så du har bättre koll på konstitutionen än POTUS advokat och bättre koll än den åklagaren som krossade maffian i New York? Men då så, då finns det ju ingenting för dig att hetsa upp dig över.

Jag förstår att ni alla på den extremvänsterliberala kulturmarxistiska flanken, dvs PK-7K-globalisterna är lite nerviga även om ni försöker dölja det. Snart får vi svaret på utgången av valet. Ett tillfuskat valresultat är fortfarande tillfuskat, även om korrupta demokrater, republikaner och domare låtsas som om allt gått rätt till. Du tror att DT är en lågintelligent, narcissistisk, dålig förlorare som just nu skämmer ut sig. Jag ser något helt annat. Ni hade inga problem att utreda en av HRC uppdiktad rysk valpåverkan under 3 år men nu kan ni plötsligt inte lugnt tåla er 2,5 månader från valet för att se om allt gått rätt till. Som jag förstår det följer Trump konstitutionen till punkt och pricka.

Så här funkar det. Två timmar kan de försena det. Inget mer. Ingen Trump som president, nada.
Så snälla håll käften och gå vidare.

The next step is on Jan. 6, when both chambers of Congress meet and accept the electors’ votes. A handful of Republicans in the House have already signaled they plan to object to this. They need to find a Republican senator to potentially force a vote in Congress.

But the existence of that alternative slate doesn’t change the facts in Washington — Democrats control the House and aren’t going to overturn Biden’s election by rejecting his electors. Trump quite simply doesn’t have the votes to change anything.

Even in the GOP-controlled Senate, enough Republican senators have signaled objections to Trump’s attempts to overturn the election to make it very unlikely that the chamber would select his alternate slate of “electors” over the Biden ones the battleground states are sending.

If, somehow, the Senate did vote for the rival electors, the deadlock wouldn’t necessarily help Trump. Federal law provides for electors appointed by a state’s governor to win any split decisions in Congress. The governors of all the contested states won by Biden, Democratic and Republican, appointed electors for Biden.

The existence of the rival slates does have a technical impact though — Congress will likely have to go through the motions of rejecting them, said Edward Foley, a law professor at Ohio State University.

“They’re dead on arrival and will be treated as frivolous and hardly worth the time of day,” Foley said.

Steven Vladeck, a law professor at the University of Texas, tweeted: “Don’t be distracted by these preposterous mock electoral votes—they don’t change how anything is going to unfold, since congressional Republicans could’ve objected without them. Either way, without a House majority, all Rs can do is slow the counting down on 1/6—not stop it.”

Vladeck added: “That doesn’t mean they’re not offensive; they are. But they don’t—and aren’t going to—change any of the legal calculus going forward.”
Senast redigerad av noreplies 2020-12-16 kl. 01:54.
2020-12-16, 01:48
Medlem
HomoDeuss avatar
T.o.m AB har en nypostad artikel i frågan. Att Kipling fortfarande tror på bedragande clownen bör inte läggas någon notis vid.
2020-12-16, 01:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Aha, så du har bättre koll på konstitutionen än POTUS advokat och bättre koll än den åklagaren som krossade maffian i New York? Men då så, då finns det ju ingenting för dig att hetsa upp dig över.

Trumps advokater företräder Trumps intressen. Det är klart att de gör tolkningar som gynnar honom. Men det allra mesta talar för att de ganska ensamma.

Citat:
Jag förstår att ni alla på den extremvänsterliberala kulturmarxistiska flanken, dvs PK-7K-globalisterna är lite nerviga även om ni försöker dölja det. Snart får vi svaret på utgången av valet. Ett tillfuskat valresultat är fortfarande tillfuskat, även om korrupta demokrater, republikaner och domare låtsas som om allt gått rätt till. Du tror att DT är en lågintelligent, narcissistisk, dålig förlorare som just nu skämmer ut sig. Jag ser något helt annat. Ni hade inga problem att utreda en av HRC uppdiktad rysk valpåverkan under 3 år men nu kan ni plötsligt inte lugnt tåla er 2,5 månader från valet för att se om allt gått rätt till. Som jag förstår det följer Trump konstitutionen till punkt och pricka.

Jag personligen är inte helt lugn, men lugnare än för ett par veckor sedan. En statskupp kan inte uteslutas. Men väldigt lite har ju gått Trumps väg. Inte heller inom de egna leden verkar stödet vara särskilt stort. Känner mig ändå ganska lugn att Trump kommer avgå eller avsättas. 95 procent säker.
Senast redigerad av Troian 2020-12-16 kl. 01:57.
2020-12-16, 02:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Men du ser något som i princip inga seriösa bedömare ser. Finns ju knappt ens någon högt uppsatt republikan som tror på valfusk.

Så jävla mycket tjat om att ryssen dödade Hillarys chanser har det knappast varit på FB. Hur stor är tråden om det?
2020-12-16, 02:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, och dessutom har senatens talman McConnell nu redan erkänt Biden som segrare och näste president. Han lär inte pudla på den punkten, eller tillåta att en mängd andra i hans flock hjälper till med någon kupp.

Som sagt, Ellis' dumheter har redan tidigare varit uppe i tråden i går förmiddags och då svarade jag, i lugn och saklig ton och med hänvisningar till en amerikansk regeringssajt som diskuterar hur det här går till, men tydligen åkte den posten senare ut. Men hennes beskrivning av hur denna joint session fungerar och Pences roll under den är grovt vilseledande.

Nämen, samme Mitch som är korrupt, har den Mitch erkänt Biden som också är korrupt, korrupta av pengar från Tja-ina? Då har du säkert rätt. Ellis säger dumheter och Trump är en korkad narcissist.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lustigt sammanträffande att Biden och McConell pekats ut för att berika sina familjemedlemmar genom fördelaktiga affärer med Kina, som i utbyte förväntar sig inflytande.

Från Wall Street Journal 2018:
Citat:
Author Alleges China Used Business Deals to Influence Families of Mitch McConnell, Joe Biden
---
In a new book, “Secret Empires: How the American Political Class Hides Corruption and Enriches Family and Friends,” conservative author Peter Schweizer argues that China has worked to gain leverage over powerful American politicians by targeting their families with investment opportunities and business deals, providing hundreds of millions of dollars in business to companies run by the families of Messrs. Biden and McConnell.

Aides to both men strongly disputed the accuracy of Mr. Schweizer’s findings, calling them “wild accusations” without “credible sourcing” and “politically motivated hit pieces.”

Lawmakers and government officials are required to disclose information about their financial dealings but not those of their extended families, and Mr. Schweizer argues China has tried to exploit that provision.
---
Counterintelligence officials have worried for years about China’s efforts to cultivate relationships with family members of those in power through business dealings, and they have warned senior officials to be mindful of such relationships, according to people familiar with the briefings.
https://www.wsj.com/articles/author-alleges-china-used-business-deals-to-influence-families-of-mitch-mcconnell-joe-biden-15211414 89?reflink=desktopwebshare_twitter

Det var ju som den kinesiske ekonomiprofessorn sa i talet som nu är borttaget från jewtube att "Kina haft sina kontakter/vänner i det allra översta toppskiktet i USAs regering sedan 90-talet. Trump lät sig inte korrumperas, men med Biden var det inga problem".

Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Så här funkar det. Så snälla håll käften
Bla bla bla

Att vara ful i munnen är ett föga övertygande retoriskt drag.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
T.o.m AB har en nypostad artikel i frågan. Att Kipling fortfarande tror på bedragande clownen bör inte läggas någon notis vid.

Ujujuj, till och med Aftonbaldet. Undrar om du själv inser syftningen i det påståendet.
2020-12-16, 02:13
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Det där är bullshit, och redan bemött tidigare i tråden av mig och andra. Ellis är grovt vilseledande i fråga om hur tilställningen den 6 januari fungerar och hur Pences roll kommer att se ut, men så jobber hon också för firma Donnie och Rudy.

Fan också, tydligen har min replik till den som tidigare drog upp Ellis' dumheter åkt ut ur tråden - jag hänvisade direkt till en amerikansk regeringssajt som förklarar hur det fungerar - men här är en annan som svarade och debunkade saken:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Själv vill jag bara snabbt lägga till att Pence givetvis inte kommer att ha den enväldiga dirigentroll som Ellis vill få oss att tro (nej, det är inte han som sitter och väljer vilka electoral slates som ska tas upp osv), samt att representanthuset och Pelosi ingalunda kommer att degraderas till legohjon under Senaten. Och att om det blir några invändningar mot någonting kring valet och elektorerna så kommer de båda kamrarna att skiljas åt och behandla dessa var för sig, enligt principen en man en röst - inte "state delegations". Varvid Pelosi och representanthuset snabbt kan stoppa eventuella dumheter. Dessutom är debatten kring sådana frågor ganska hårt tidsbegränsad.

Jag läste det hon skrev igår måndag, och översatte det idag. Jag utgår från en artikel ifrån reuters där man skriver att det finns en chans att Trump lyckas vända på det den 6:e januari, även om chansen eller risken, beroende på hur man ser på det, är liten.
With Trump’s legal challenges floundering, the president’s dim hopes of clinging to power rest in persuading Congress not to certify the Electoral College vote in a special Jan. 6 session - an effort all but certain to fail.

Sålunda finns scenariot kvar att Trump blir omvald. Sedan vilken infallsvinkel republikanerna kommer att använda sig av för att försöka få Trump omvald kan man bara spekulera över.

Jag såg en artikel häromdagen från oktober, där Reuters tar upp om "dueling electors", vilket på sätt och viss liknar den uppkomna situationen, i och med att republikanska elektorer samlades igår i del jämna delstater, som hade utropat demokraterna som segrare.

Man tar i artikeln upp vad som händer när kongressen tar emot de olika elektorsrösterna, en från republikanerna och en från demokraterna i de jämna delstaterna. Ifall både representanthuset och senaten enas om en sidas elektorer så är fallet klart. Kommer representanthuset och seneaten fram till olika slutsatser så skriver man att läget då blir osäkert.

Man skriver att enligt "Electoral Act" så väger i detta fallet demokraternas elektorer mycket tyngre är republikanerna. Men det ska inte vara helt säket enligt en person som artikeln hänvisar till, Ned Foley, en professor i Ohio. Man tar därefter upp en del scenarior som kan inträffa.
Citat:
Both chambers of Congress could accept the same slate of electors, which would almost certainly put the matter to rest.

The chambers could also split, which is more likely if the Republicans retain control of the Senate and Democrats hold onto their House majority.

If lawmakers cannot agree on a set of electors, the country will find itself in uncharted territory.

The Electoral Count Act, often described by academics as “unintelligible,” seems to favor the slate of electors certified by the state’s governor, according to Ned Foley, a professor at Ohio State University Moritz College of Law.

But Foley notes that some scholars and an analysis by the Congressional Research Service have rejected that conclusion.
Academics have sketched out several scenarios.

Man avslutar den artikeln med att citera Foley, där han drar en parallel till det amerikanska presidentvalet 1876, där presidenten först kunde utses efter det att ett avtal hade slutits, strax innan presidenten svors in. "Han ska ungefär ha sagt att han hoppas att sannolikheten är låg, men att 1876 påminner oss om att den finns, och vi är väldigt nära att återupprepa det hela.
Citat:
“I hope it’s a very low probability event but 1876 is a reminder that it is not zero and we have come very close to falling over that cliff in our history,” Foley said.

Jag förskte hitta information om det har något med det Ellis skrev, d.v.s att i en omröstning i representanthuset så räknas inte alla medlemmarna av representanthuset, utan endast en röst per lagstiftande församling per delstat, d.v.s sammanlagt 50 röster.

Det närmaste jag var att hitta något dokument som berörde en sådan omröstning var ifall ingen av kandidaterna, Trump eller Biden, får en majoritet av elektorerna den 6:e januari när kongressen samlas. Så här skriver man på sista sidan i dokumentet här nedan.
In the event that no candidate has
received a majority of the electoral votes for President, the election is ultimately to be decided by
the House of Representatives in which the names of the three candidates receiving the most
electoral votes for President are considered by the House, with each state having one vote.

https://fas.org/sgp/crs/misc/RL32717.pdf
Senast redigerad av frank-costello 2020-12-16 kl. 02:30.
2020-12-16, 02:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Trumps advokater företräder Trumps intressen. Det är klart att de gör tolkningar som gynnar honom. Men det allra mesta talar för att de ganska ensamma.

Jag personligen är inte helt lugn, men lugnare än för ett par veckor sedan. En statskupp kan inte uteslutas. Men väldigt lite har ju gått Trumps väg. Inte heller inom de egna leden verkar stödet vara särskilt stort. Känner mig ändå ganska lugn att Trump kommer avgå eller avsättas. 95 procent säker.

Vi lär bli varse inom veckor eller definitivt inom en dryg månad. Naturligtvis företräder Ellis sin klients intressen, men nu talar vi inte om någon pundare med några gram på fickan eller misstänkt rattfylla. Om inget fusk begåtts i den utsträckning som skulle påverka valutgången så begår hon karaktärsmord på sig själv just nu. Vem skulle vilja anlita henne i framtiden om hon låter sin klient piska en död häst eller slänger bra pengar efter dåliga? Vad skulle Powell, Wood, Giuliani ha att vinna på att sabba sina karriärer och sina fantastiska rykten om Trump bara vore en lågintelligent, narcisstisk dålig förlorare? Tjäna någon miljon till sista 2,5 månaderna i sin karriär om allt bara vore en lögn? Att de hjärntvättade vänsterpuckona i tråden och aktivisterna tror det må så vara men lite mer eftertänksamma borde kanske fundera ett varv till.

Tror du att de EO och eventuellt kommande militärdomstolarna samt undantagstillstånd bara är en bluff? Att utbyggnaden av Guantanamo och utökade alternativ till capial punishment bara är en bluff? Att man satt 20.000 väl valda män ur de 17 IC att övervaka valet är en lögn?
2020-12-16, 02:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vi lär bli varse inom veckor eller definitivt inom en dryg månad. Naturligtvis företräder Ellis sin klients intressen, men nu talar vi inte om någon pundare med några gram på fickan eller misstänkt rattfylla. Om inget fusk begåtts i den utsträckning som skulle påverka valutgången så begår hon karaktärsmord på sig själv just nu. Vem skulle vilja anlita henne i framtiden om hon låter sin klient piska en död häst eller slänger bra pengar efter dåliga? Vad skulle Powell, Wood, Giuliani ha att vinna på att sabba sina karriärer och sina fantastiska rykten om Trump bara vore en lågintelligent, narcisstisk dålig förlorare? Tjäna någon miljon till sista 2,5 månaderna i sin karriär om allt bara vore en lögn? Att de hjärntvättade vänsterpuckona i tråden och aktivisterna tror det må så vara men lite mer eftertänksamma borde kanske fundera ett varv till.

Tror du att de EO och eventuellt kommande militärdomstolarna samt undantagstillstånd bara är en bluff? Att utbyggnaden av Guantanamo och utökade alternativ till capial punishment bara är en bluff? Att man satt 20.000 väl valda män ur de 17 IC att övervaka valet är en lögn?

Den som arbetar med att företräda andra har mycket att tjäna på att den visar sig lojal mot den de företräder.
2020-12-16, 02:25
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
"Oh Volodya, you stuck the knife in my back?!"

Kostar väl inte så mycket att vara lite hövlig.
Ryssarna står ju som bekant på samma sida som Kina. EU, Wall Street, Big Tech, Soros och Mainstream Media agerar på samma sida. Trump och "We the people" står ensamma och skall försvara sig mot kommunismen. Ja, det är så "patrioterna" uppfattar läget om jag förstår rätt. Verkar väl lite överdrivet kanske. Lite "kommunism" i USA hade väl inte skadat? Nej, inte det nej. Då blir det kanske "Segra eller dö" som gäller snart då. "We the people" vägrar att gå i kinesiskt ledband. Kineserna skall ej bestämma över USA. Intressant.
Senast redigerad av KABUN 2020-12-16 kl. 02:37.
2020-12-16, 02:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men du ser något som i princip inga seriösa bedömare ser. Finns ju knappt ens någon högt uppsatt republikan som tror på valfusk.

Så jävla mycket tjat om att ryssen dödade Hillarys chanser har det knappast varit på FB. Hur stor är tråden om det?

Du av alla är nog väl medveten om att både demokrater såväl som republikaner är korrumperade. Alla i senaten och alla i huset måste svära trohet till Israel före USA. Applåderna visar bara hur utbrett det är. Det är samma människor som ligger bakom allting inklusive valfusket, och amerikanska folket är till stor del medvetna om det, mycket mer medvetna än vi i Europa är numera.
https://www.youtube.com/watch?v=0KMVhb57RqI
2020-12-16, 02:29
Medlem
Troians avatar
Citat:

De kan ju kanske få en tjänst inom Trumpkonglomeratet efteråt, exempelvis. Men vet inte om det behöver sabba karriären så mycket att företräda en pajas.

Nåväl, du har säkert mer koll än vad jag har. Begriper tyvärr inte alls ditt sista stycke.

Skulle ändå förvåna mig mycket om Trump blir president. Det verkar också vara den gängse uppfattningen bland de som förstår sig på alla turer etc..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in