Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiespekulanten
så nu skyndar eu att godkänna vaccinet, då tyskland är den som pushar att man ska godkänna och detta är inte konstigt med tanken på att det rör sig om tyska läkemedelsföretag i vaccintillverkningen.
undrar om någon kan svara på dessa frågor.
1: kommer vaccinet att få bort corona, dvs ta död på den.
2: kommer man nu i början av januari kunna gå till skolan, arbete etc?
3: har hört att vaccinera inte dödar viruset och inte ens stoppar spridningen utan endast gör symtomen mildare. Alltså kommer viruset att finnas kvar länge hos oss och vi kommer behöva med jämna mellanrum vaccinera oss hela tiden.
4: hur stor är sannolikhet att man år 2021 januar-mars lättar på restriktionerna och går till det normala, eller kommer det normala att komma längre fram tex i början på hösten 2021 ?
Lyssna inte på alla galningar här inne svaren du fått är enligt mig fullständigt galna.
Här.är vad jag tror:
1. Nej den kommer finnas som alla andra säsongsinfluensor.
2. Läget kommer fortfarande vara riktigt allvarligt men till jobbet kommer du kunna gå.
3. Nej som med andra influensor så kommer äldre och riskgrupper att behöva vaccinera om sig men dom flesta av oss kommer inte behöva nytt vaccin. Viruset kommer mutera lite grann som alla andra influensor därav måste äldre vaccineras om. Kom ihåg att c-19 nästintill ofarligt för människor under 20 år och dom unga kommer bygga upp ett naturligt skydd.
4. Du får nog vänta till sommaren då vaccin och säsong dämpat smittan innan det blir rejäla lättnader.
Där har du mina svar, får vi se om man blir halshuggen av alarmisterna.