2020-12-14, 23:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Länk då?

Kejsaren egna ord om att Bill ville sluta, Bill nämner det obefintliga fusket i sitt brev till kejsaren:
"Just had a very nice meeting with Attorney General Bill Barr at the White House. Our relationship has been a very good one, he has done an outstanding job! As per letter, Bill will be leaving just before Christmas to spend the holidays with his family..."

"...Deputy Attorney General Jeff Rosen, an outstanding person, will become Acting Attorney General. Highly respected Richard Donoghue will be taking over the duties of Deputy Attorney General. Thank you to all!"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1338614499981602819?s=20
2020-12-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det är ju jättebra att republikanska kongressledamöter nu lämnar GOP p.g.a Trump.

Blir bara lättare för demokraterna framöver.
Buhuhu en RINO springer gråtandes iväg! Sådana Republikaner är enbart infiltratörer. Bättre att han ersätts med en vettig Republikan!
2020-12-14, 23:48
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Kommer inte att hända nu får ni fan ge er

Vilka NI, jag är ute efter ett ärligt val och det jag har läst på innebär att valet är inte okey.
2020-12-14, 23:50
Medlem
Att Barr skulle åka ut var helt väntat, oklart vem av de båda som hann först med att säga "no more!".
2020-12-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det hände i Hawaii, det är det fallet republikanerna har hänvisat till som exmepel på att skicka 2st grupper med elektorer.

Först så såg det ut som Nixon vunnit i delstaten och Guvernören certifierade republikanernas elektorer.
Men man hade redan påbörjat en omräkning och när den var färdig så visade det sig att Kennedy vunnit delstaten.
Då samlade demokraterna ihop en ny grupp elektorer som också fick guvernörens certifiering.

Mig veterligen är det enda exemplet med 2 legitima grupper elektorer från samma stat.
Inte helt rätt, men nästan. Jag skrev ett inlägg om det tidigare i tråden.

De republikanska elektorerna och de demokratiska elektorerna samlades var för sig på samma dag och båda grupperna röstade och skrev certifikat. Guvernören signerade det republikanska certifikatet under pågående omräkning och deras röster och certifikat skickades in.

När sen demokraterna vann tvingades guvernören att signera demokraternas certifikat och deras röster och certifikat skickades in. Det blev aldrig någon protest kring detta eftersom VP föreslog en lösning som samtliga accepterade.
2020-12-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Vilka NI, jag är ute efter ett ärligt val och det jag har läst på innebär att valet är inte okey.
Högsta domstolen i USA har clearat valet så vad är nästa instans gud?
2020-12-14, 23:51
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Enligt dom videorna jag sätt så nej. Fanns någon video som cirkulerade där man kunde ta bort folk röster, och lägga till röster. Tex om någon rösta blankt, så kunde man sätta Biden på den.

Här har du filmen som visar hur lätt det är att manipulera rösterna med maskinen:

https://video.maga.host/videos/watch/244a3a41-2d0a-465d-84ed-aaa50438aa94
2020-12-14, 23:52
Medlem
frank-costellos avatar
Reuters skriver i en artikel idag att efter det att elektorerna idag har genomfört sin omröstning så är Trumps enda kvarvarande möjlighet att lyckas övertyga kongressen, d.v.s representanthuset och senaten att inte godkänna elektorerna när alla röster ska gås igenom den 6:e januari.

Det krävs då att han får med sig en majoritet, i respektive kammare, vilket man skriver kan bli oerhört svårt då demokraterna kontrollerar representanthuset, samt att en del republikaner i senaten redan erkänt Biden.

Once the Electoral College vote is complete, Trump's sole remaining gambit would be to persuade Congress not to certify the count on Jan. 6.

Any attempt to block a state's results, and thus change the overall U.S. tally, must earn majority approval from both chambers of Congress that day. Democrats control the House of Representatives, while enough Republicans in the Senate have acknowledged Biden's victory to ensure any challenge would likely fail.

https://www.google.se/amp/s/uk.mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN28O0FM

Samtidigt återtwittrar Trumps advokat Rudy Giuliani en person som säger att i ett antal delstater som demokraterna vann, så ska republikanernas elektorer även ha genomfört omröstningar, vilket på något sätt skulle påverka det hela.

HISTORIC AND UNPARALLELED - PA, GA, MI, WI, AZ, NV, and NM all had GOP electors cast votes for
@realDonaldTrump
. That preserves
@POTUS
’ right to remedy fraud with his own electors.

http://mobile.twitter.com/BernardKerik/status/1338605033739456514

Ifall det visar sig att det handlar om 'Dueling electors' så hade Reuters en artikel om det hela i mitten av oktober, med rubriken Explainer: 'Dueling electors' pose risk of U.S. vote deadlock
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN2712M7?__twitter_impression=true
Senast redigerad av frank-costello 2020-12-14 kl. 23:56.
2020-12-14, 23:53
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag såg videon, total fars alltihopa. Ställer man ner den optiska sensorn så kan man rätta röster hur man vill sen.

SKANDAL!

Har för mig jag läste att 109000 röster rättats i Fulton county.

Här är fillmen (bortagen av Youtube...):
https://video.maga.host/videos/watch/244a3a41-2d0a-465d-84ed-aaa50438aa94
2020-12-14, 23:57
Medlem
Citat:
Bill Barr har fått kicken, nu jefflar!
Vad vet vi om efterträdaren Jeff Rosen? Tar han valfusksutredningen på allvar?
2020-12-15, 00:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Bill Barr har fått kicken, nu jefflar!

Trump fick spel ikväll när inga elektorer bytte sida och gjorde ”the right thing”. Barr fick skulden när Trump fick sin fit, eftersom Barr undanhöll info från Hunters laptop till efter valet.
Senast redigerad av HomoDeus 2020-12-15 kl. 00:11.
2020-12-15, 00:05
Avslutad
Jag är inte helt insatt i hur det amerikanska valsystemet fungerar i detalj men enligt Simon Parkes så har Nevada bestämt sig för att inte stötta Biden utan kommer att ge sina "collage votes" till Trump. Utöver detta sitter Georgia och Pennsylvania just nu i möte där det lutar åt att de kommer att göra samma sak, alltså stötta Trump istället för Biden. Så detta skulle i praktiken innebära, enligt Parkes, att Trump då får 274 collage votes och kommer därmed att sitta kvar i ytterligare fyra år. I annat fall kommer det att gå till Supreme court.

https://youtu.be/iVYsA82VbSo

Senast redigerad av RobRoys 2020-12-15 kl. 00:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in