2020-12-11, 11:56
Medlem
miikoss avatar
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/12/presstraff-om-ett-nytt-universitet/?fbclid=IwAR2GsGtYC6aJPGV_O2OllMj6DU3OarD3Ec6wrn-9zUS01PyVBSk2RLjlRrM

Såg denna nu. Om ca 30 minuter så börjar det.

Några som har några ideér vilken Högskola som ska bli ett Universitet? Eller om de tänkt att öppna ett helt nytt.

Vad jag förstår så finns det några högskolor som har tillräckligt många forskarutbildningar för att kunna bli ett universitet.
Senast redigerad av miikos 2020-12-11 kl. 12:51.
Citera
2020-12-11, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/12/presstraff-om-ett-nytt-universitet/?fbclid=IwAR2GsGtYC6aJPGV_O2OllMj6DU3OarD3Ec6wrn-9zUS01PyVBSk2RLjlRrM

Såg denna nu. Om ca 30 minuter så börjar det.

Några som har några ideér vilken Högskola som ska bli ett Universitet? Eller om de tänkt att öppna ett helt nytt.

Vad jag förstår så finns det några högskolor som har tillräckligt många forskarutbildningar för att kunna bli ett universitet.

meningslöst att ta upp enorma utländska lån så att inavlade ska kunna ha ett jobb där man plankar vad andra gjort och sagt. man kan få en utbildning på internet som är mer uppdaterad än skiten som erbjuds av svenska lärosäten. det räcker att gå till "malmö universitet" för att se att det handlar mer om att samla alla djuren på djurparken.
Citera
2020-12-11, 12:49
Medlem
Det verkar som det är Mälardalens högskola det gäller. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/nu-ar-det-klart-malardalens-hogskola-blir-universitet
Citera
2020-12-11, 13:39
Medlem
Demokraturdns avatar
Det var ju MDH som stämdes för dålig utbildning och förlorade i HD. Det är bara en tidsfråga innan alla högskolor blivit universitet eftersom de har forskarutbildningar. Borlänge Universitet, Gävle Sandvikens Tekniska Universitet, Academy of South Stockholm Sodertorn Huddinge (ASSSH).
Citera
2020-12-11, 14:20
Medlem
Klas-Vegass avatar
Man utnämner nu en högskola som inte ens har stolar till eleverna till universitet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mdh-studenten-som-far-studieavgifterna-tillbaka
Citera
2020-12-13, 16:17
Medlem
Det är ju trevligt, men jag ser inte hur det skulle lösa de problem som MDH har. De verkar ju ha haft problem i granskningar. En jag pratat med menade även att de i vissa program släpper igenom texter som är helt enkelt uselt skrivna.
Citera
2020-12-14, 01:22
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det är ju trevligt, men jag ser inte hur det skulle lösa de problem som MDH har. De verkar ju ha haft problem i granskningar. En jag pratat med menade även att de i vissa program släpper igenom texter som är helt enkelt uselt skrivna.
Fast det gör även Lund nu mer och peer-review inom humaniora.
Citera
2020-12-14, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Det var ju MDH som stämdes för dålig utbildning och förlorade i HD. Det är bara en tidsfråga innan alla högskolor blivit universitet eftersom de har forskarutbildningar. Borlänge Universitet, Gävle Sandvikens Tekniska Universitet, Academy of South Stockholm Sodertorn Huddinge (ASSSH).

de alla sämsta lärosätena med andra ord. mälardalen har ju tagit in muslimska analfabeter som ljugit om vad de egentligen kan. så har de fått ett "lärarjobb" och de anställer en annan muslim, som muslimer gör.

när studenter frågar relevanta frågor muslimen som är anställd som lärare svarar han inte och utsätter dem för olika typer av mobbning. helt öppet snackar han skit om studenterna för han själv är inkompetent. sådant bara de med lägst iq sysslar som inte är kompetenta.
Citera
2020-12-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Två fel gör inte ett rätt.
Citera
2020-12-14, 11:40
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Två fel gör inte ett rätt.
Poängen var att hela vårt utbildningsväsen är i fritt fall. Och kanske mest hos universiteten.
Citera
2020-12-14, 14:03
Medlem
Citat:
Poängen var att hela vårt utbildningsväsen är i fritt fall. Och kanske mest hos universiteten.

Aha, du tänkte så. Ja, det är illa när nivån sänks. Som jag förstår det bottnar det bland annat i att dert finns incitament för universiteten att släppa igenom så många elever som möjligt framför att ha en hög nivå? Detta då det förstnämnda ger mer pengar.
Citera
2020-12-14, 14:05
Medlem
Citat:

vad menar du egentligen med det du skriver?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in