2020-12-14, 12:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Nja, det här stämmer inte. Republikanerna satsade hårt på att registrera nya väljare och hade bättre mobilisering. Det visade sig inte vara så många republikaner som inte röstade på Trump. Han tappade någon procent av de republikanska väljarna, men vann överraskande många i väljargrupper som normalt inte röstar republikanskt. Det där att han skulle tappa så många röster från kvinnor i de förorterna stämde heller inte. Tappet bestod istället av röster från vita manliga väljare. Skillnaden var dock främst i fem städer där ett massivt antal av poströster kom in och mycket färre röster sorterades bort än vad som normalt sker utifrån vad som är normalt när poströstning tillämpas för första gången eller när det sker inom områden med s k "low-information voters". I princip alla röster godkändes oavsett kvaliteten på dem och det var det som avgjorde. En stor del av de här rösterna kom dessutom in i processen på ett tveksamt sätt. Han blev absolut bestulen på segern utifrån hur poströsterna behandlades. Sedan kanske han förtjänade det då han borde ha förberett sig för det med förebyggande åtgärder på ett helt annat sätt. Istället väntade han och satte in sina pajasadvokater efteråt. Biden blir dock inte långvarig på posten. Han är nog borta innan sommaren.

Att repubikanerna gjorde bättre ifrån sig i andra val tyder på att republikaner hade tröttnat på Donald Trump.

Vi har också i tråden gått igenom valutfallet, och demokraterna gick framåt i mängder av städer. Att det tjatas om städerna i swingstater är för att det är de enda som konspirationsteoretikerna orkar titta på.
2020-12-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Jag utbildar dig så att du kan bilda dig en mer sanningsenlig bild.
https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q

Det är bra att du länkar det där, men du förväntar väl ingen sans och logik hos vissa användare?

Ska bli väldigt spännande inatt kl 2 svensk tid, då får vi veta om DJT går raka vägen in i Vita Huset eller om det krävs Martial Law.

Måste vara jävligt svettigt som politiker i USA nu, röstar du in DJT så kommer korruptionen upp till ytan då folket kommer kräva att allt utreds och väljer du att inte göra det så kommer militärpolisen och hämtar upp dig till förhör.

Misstänker att det sker en massa förhandlingar bakom låsta dörrar nu. Väldigt många är nog villiga att sälja ut allt och alla mot åtalsimmunitet. Förväntar mig inget mindre av dessa ormar som talar med kluven tunga.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-14 kl. 12:50.
2020-12-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Att repubikanerna gjorde bättre ifrån sig i andra val tyder på att republikaner hade tröttnat på Donald Trump.

Vi har också i tråden gått igenom valutfallet, och demokraterna gick framåt i mängder av städer. Att det tjatas om städerna i swingstater är för att det är de enda som konspirationsteoretikerna orkar titta på.

Det här var det dummaste jag läst på flashback någonsin.
Trump är tveklöst den mest populära republikanen i historien.
2020-12-14, 12:52
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det är bra att du länkar det där, men du förväntar väl ingen sans och logik hos vissa användare?

Ska bli väldigt spännande inatt kl 2 svensk tid, då får vi veta om DJT går raka vägen in i Vita Huset eller om det krävs Martial Law.

Måste vara jävligt svettigt som politiker i USA nu, röstar du in DJT så kommer korruptionen upp till ytan då folket kommer kräva att allt utreds och väljer du att inte göra det så kommer militärpolisen och hämtar upp dig till förhör.

Misstänker att det sker en massa förhandlingar bakom låsta dörrar nu. Väldigt många är nog villiga att sälja ut allt och alla mot åtalsimmunitet. Förväntar mig inget mindre av dessa ormar som talar med kluven tunga.
Tror du china-joe lägger sig inatt?
2020-12-14, 12:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg

Det här var det dummaste jag läst på flashback någonsin. Trump är en av de mest illa omtyckta republikanerna någonsin. Han förlorade presidentvalet i november 2020 med enormt stora siffror, sett till popular vote. Breda massor av republikaner fullständigt avskyr mannen, som förstört deras parti.
2020-12-14, 13:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg

^^

https://en.wikipedia.org/wiki/1972_United_States_presidential_election

Nixon gjorde slarvsylta av McGovern, vilket tyder på att han vid tillfället var fruktansvärt mycket mer populär än vad Trump var vid valet i år.

Faktum är också att antalet människor som röstade på Nixon var relativt sett fler än de som röstade på Trump. USA hade då en befolkning på ca. 205 miljoner, men idag 330. Skalar man upp 1972 års valresultat med 330/205 finner man att de 47,1 M förvandlas till 76 miljoner. Då ska man också tänka på att valdeltagandet var mycket lägre.

Reagans vinst 1984 var också otroligt överlägsen, och gör man samma där hade Reagan då haft 79 M röster.

Så det du påstår stämmer inte, och alldeles särskilt inte med tanke på att han förlorade och att Biden fick 7 miljoner röster fler. Den tveklöst med populäre republikanen i historien borde väl ändå ha haft en chans att vinna i valet?
2020-12-14, 13:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Precis. Helt sjukt att vanliga arbetare fått det bättre, att fler får jobb, färre sitter i fängelse, vanligt folk fått mer makt osv. Det måste givetvis åtgärdas.

Det har ju kommit fram underlag som visar att hela ekonomin har brakat ihop under den store affärsmannens styre. Man talar om recension inom tillverkningsindustrin. Katastrof för jordbrukssektorn. Tillbakagång för stålindustrin. T o m antal arbetstillfällen som skapats var 15% lägre för pajasen under hans första 3 år jämfört med Obamas.

Helt klart måste det åtgärdas. Vilket folket sagt att de vill.
2020-12-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Det har ju kommit fram underlag som visar att hela ekonomin har brakat ihop under den store affärsmannens styre. Man talar om recension inom tillverkningsindustrin. Katastrof för jordbrukssektorn. Tillbakagång för stålindustrin. T o m antal arbetstillfällen som skapats var 15% lägre för pajasen under hans första 3 år jämfört med Obamas.

Intressant. Kan du ge några exempel på något som trump orsakat och vad som orsakade det.
2020-12-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Före eller efter Corona?
2020-12-14, 13:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Har för mig att texas sa stopp till dominion och smartmatics maskiner. Så vad svammlar du om nu?

Är det smartmatic då som manipulerat om det inte är dominion? Eller någon annan människa manuellt?

https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q
När slutade smartmatic och dominion att sälja sina röstfuskstjänster då?

Vilka stater har använt smartmatic i år?
2020-12-14, 13:37
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det här var det dummaste jag läst på flashback någonsin. Trump är en av de mest illa omtyckta republikanerna någonsin. Han förlorade presidentvalet i november 2020 med enormt stora siffror, sett till popular vote. Breda massor av republikaner fullständigt avskyr mannen, som förstört deras parti.

Han är både mest omtyckt och minst omtyckt, beroende på vem man frågar.
2020-12-14, 13:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Varför skulle jag påstå det? Jag menar att det är väldigt märkligt att det är stora "störningar" en sådan här dag.

Detta är en tråd om det påstådda valfusket i USA och du sa att det skulle vara skulle pågå en massiv "audit" av google. Så jag antog att detta hörde ihop.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in