2020-12-14, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag förstår inte riktigt din poäng.

Domarna är ju rädda för riots av blm.

Det är därför inga domstolar står på Trumps sida tror du? Men att riskera värre repressalier än uppror genom att strunta totalt i lagar och regler samt konspirerat mot presidenten är ingenting som kan anses vara skrämmande för domare?
Så länge ingen bryter tystnaden ja.
Ingen vågar peka ut elefanten i rummet.

Grupptrycket är starkt och alla är inte tillräckligt självständiga.
2020-12-14, 09:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Så länge ingen bryter tystnaden ja.
Ingen vågar peka ut elefanten i rummet.

Grupptrycket är starkt och alla är inte tillräckligt självständiga.

Och elefanten i rummet är? Blm? Tycker att domarna verkligen vågat peka på det faktum att Trumps advokater inte kan argumentera för sin sak.
2020-12-14, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Du resonerar som Hassan på P3, när det skulle komma in 10000 tyska bögar om vi gick med i EU.

Alla kineser är inte spioner.

Nej men 0,2% kineser kanske är spioner?
2020-12-14, 10:01
Medlem
Någon föreslog här i tråden att delstaternas legislaturer (och republikanerna där) skulle kunna slå spelet över ända genom att utse egna set av elektorer som är för Trump, och därmed trotsa att det i dessa stater är guvernörens uppgift att utse elektorer i enlighet med valresultatet. Dessa Trumpvänliga elektorer skulle sedan kunna ta över och kuppa igenom Trump när EC håller sin slutliga omröstning.

Inget särskilt troligt scenario skulle jag säga (det har inte inträffat på ett par hundra år att guvernören och parlamentet i en delstat har skickat var sin uppsättning elektorer) men om vi antar att det skull inträffa i någon delstat så måste det väl göras offentligt, idag? Det går inte att utse en uppsättning "alternativa elektorer" för en delstat i hemlighet och sedan hålla det hemligt i veckor framåt - och utseendet av elektorer skall enligt federal lag göras idag i samtliga delstater.

Om det inte under det närmaste dygnet visar sig att parlamentet i några delstater har tagit detta mycket ovanliga steg, så bör det alltså betyda att det inte blir några "double slates" med elektorer från något håll, utan bara det vanliga och väntade. Och då bör Biden vinna med den tydliga övervikt i elektorskollegiet som vi redan känner till sedan några veckor.
2020-12-14, 10:02
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Tänk om det visar sig att företag som Dominion har blivit infiltrerat eller Hunter Bidens affärer med Kina avslöjas. Inte helt osanolikt.

Jo det är det. De enda som garanterat undersökt alla möjligheter att Dr Prof Trump och hans kuppmakare. Var så säker på att det försökt med allt som är möjligt för att manipulera valresultatet, men själva inte funnit någon tillräckligt säker väg.
Då får han försöka skylla på att motståndaren gjort det och dessutom gjort affärer med Kina.

Varför låter den store hereden Erdogan fortsätta tvätta pengar utan represalier. Hur vad det nu med DiaperDon affärsintressen som kunde skadas om han blev arg på honom?
Rota där det behövs istället
2020-12-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
När har jag sagt det? Jag sa konspirationsteorier bara, men fint att du automatiskt lägger till ordet högerextrema.

En spion för mig är någon som har blivit ertappad med att spionera, inte för att ens namn står på en suspekt lista. Att Ericsson tex skulle ha över 300 kinesiska spioner som jobbar hos dem är absurt om inget annat.

Varför är det absurt?
2020-12-14, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och elefanten i rummet är? Blm? Tycker att domarna verkligen vågat peka på det faktum att Trumps advokater inte kan argumentera för sin sak.
Allt valfusk som skett, det är för många med fingrarna i syltburken.

Allt pekar indirekt på massivt valfusk.

Polisen brukar till exempel veta mer än vad de kan bevisa.
Det är samma sak här.
2020-12-14, 10:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Hur gick det för 10% Joe i natt, höll han något tal om elektors-kollegiet?

Jag hittar inget någonstans.
2020-12-14, 10:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Idag blir det till att korka upp skumpan, när äntligen Trumpens snack om valfusk kommer att kunna begravas för gott. Idag är nämligen dagen då Electoral Collegue samlas för att rösta.

De samlas i respektive delstat. De flesta delstater livestreamar röstningsförfarandet. Mötena sker mellan kl 10 ET och 19 ET, dvs mellan klockan 16 och 01 svensk tid. Det lär bli ett snabbt avgörande eftersom tre av de fyra omdiskuterade staterna ligger i första tidszonen, Wisconsin en timme efter.
2020-12-14, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Varför är det absurt?

För i så fall är Ericsson världens sämsta bolag. Du tror inte man har koll på alla som jobbar med företagshemligheter?
2020-12-14, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

För det var inte måndag igår.
2020-12-14, 10:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Du är en dag fel. Det är inatt, efter att elektorskollegiet har röstat, som han håller sitt tal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in