2020-12-13, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Kanske på måndag om det här rör sig om samma ärende.

Judge to conduct hearing on whether to lift protective order, release Antrim County results

Ska bli intressant att se om det är något av värde.
Kan vara bra och kan även vara skräp, dock väldigt intressant att se vad dom har hittat 👍
2020-12-13, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om man hittar en felaktig signatur i efterhand, från vem skall man dra bort en röst?
Vad tror du själv? Onödig fråga.
2020-12-13, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det har snackats om det tidigare här. Förklaringen är att när man förtidsröstar på plats så registreras det som en mail-in ballot som man får ut, fyller i och lämnar in direkt på plats. Det är alltså inget konstigt i att man har samma datum på utskick och mottagande.
Sent ute här men...de som returnerades innan de skickades då? Enligt killen jag länkade till så fanns även flera sådana.

Allt under förutsättning att man litar på det han säger och vad man ser i videon.
2020-12-13, 05:15
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det är ändå sympatiskt att du faktiskt tror det, och att du skulle nöja dig med det beskedet. Men nej, det enda han vill att dom gör är att hitta något jävla sätt som han kan vinna på, hur det än går till. Det är det enda han har i skallen, mer komplicerad eller statsmannamässig än så är han inte. Det blir ingen concession där, inte.

Det var precis samma jävla visa för fyra år sedan, med den lilla skillnaden att han inte behövde dra den här processen då:

https://www.politico.com/story/2016/10/donald-trump-accept-election-230098

Det citatet är ju bara typisk trumphumor och kampanjhype.

Tror du verkligen att Trump Är en maktgalning som endast vill ha åt sig makten?
Om han inte var säker på att något fuffens skett så hade han accepterat detta valresultatet, det är jag säker på.

Är han en dålig förlorare? Ja, det är han nog, men han är ingen galning.
Trump är en patriot, en envis sådan, på gott och ont.
2020-12-13, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Skillnad på ogillad och hatad. I Sverige ogillar de flesta Trump, men inte på hatnivå. I USA är Trump älskad, medan en minoritet ogillar honom och ännu färre hatar honom. Polariseringen är i själva verket mellan Trump och etablissemanget. Slit er loss från globalisternas alster och kanske ni får en mer balanserad verklighetsuppfattning!

Ni fbare här i tråden är knappast representativa bland vanligt folk i ert Trumphat. Ni är lite speciella 🤭
Vem bryr sig om Sverige/Flashback? Jag nämnde inte ett ord om det.
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Edit Fakepolls..igen? Ni är ju inte kloka.
Fakepolls? De som alltså visade sig ha rätt? Absolut, fortsätt ropa "FAKE" på allt du inte gillar och fortsätt bli förvånad du Sen har du missat att Trump tycker polls är helt OK nu, han twittrade om dessa senast för ett par dagar sen: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1336385153929793536
Det är morning consults siffror han syftar på där - som har Trump på Disapprove @ 53% (ungefär som valresultatet!)
2020-12-13, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Vi har gått igenom detta 250 gånger redan, du verkar ny? Lagen är postad hur många gånger som helst.
Ni är ju lata inhoppare, googla vem "snubben" är så förstår du att det inte är vilken "snubbe" som helst.
Ni har verkligen för lite insyn i valet om ni inte ens har kommit fram till att allt material skall sparas enligt lag.
Typiskt vänsterfolk, obildade lata jävlar.
Så du menar att du ville citera lagen men efterssom att den varit uppe så många gånger redan så tog du någon helt random snubbe som pratar om något annat (efterssom att han pratar valsedlar och inte kuvert) och citerade? Jag gillar hur du tänker!
2020-12-13, 06:33
Medlem
Stig-Britts avatar
ELECTION NIGHT ERRORS - HOW DID THAT HAPPEN?
https://rumble.com/vbu6xh-election-night-errors-how-did-that-happen.html

Sidney Powell länkar till denna på Twitter. Jag tycker den är intressant, och det som visas har varit uppe tidigare.

Finns det några svar på vad det är vi ser i videon? Hur kan rösterna minska med så mycket? Är det slarvfel alltihop som sedan korrigeras? Hur kan det vara så mycket slarv? Har det sett likadant ut tidigare val?
2020-12-13, 08:01
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
ELECTION NIGHT ERRORS - HOW DID THAT HAPPEN?
https://rumble.com/vbu6xh-election-night-errors-how-did-that-happen.html

Sidney Powell länkar till denna på Twitter. Jag tycker den är intressant, och det som visas har varit uppe tidigare.

Finns det några svar på vad det är vi ser i videon? Hur kan rösterna minska med så mycket? Är det slarvfel alltihop som sedan korrigeras? Hur kan det vara så mycket slarv? Har det sett likadant ut tidigare val?

Lite allvarligare svar Britta. Har inte haft ljudet på än men... Videon är ju från valvakan från CNN. Siffrorna är inte från rösträkningen utan röstrapporteringen. Siffrorna går inte direkt någonstans men har mellanlandat hos Edison. Jag hade CNN på, vet att dom hade problem med skärmen. Vet inte hur det såg ut på andra kanaler. Ingen automatisk rapportering dock.

Har ett val slutat tex 2505000-2495000 så är det lite konstigt att någon frågar efter halvtidsresultat. Lite oroad kan man bli för Sidney Powell, så jäkla dum kan hon väl omöjligt vara.

Mike Pence
Senast redigerad av DonaldTrummp 2020-12-13 kl. 08:04.
2020-12-13, 08:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Lite allvarligare svar Britta. Har inte haft ljudet på än men... Videon är ju från valvakan från CNN. Siffrorna är inte från rösträkningen utan röstrapporteringen. Siffrorna går inte direkt någonstans men har mellanlandat hos Edison. Jag hade CNN på, vet att dom hade problem med skärmen. Vet inte hur det såg ut på andra kanaler. Ingen automatisk rapportering dock.

Har ett val slutat tex 2505000-2495000 så är det lite konstigt att någon frågar efter halvtidsresultat. Lite oroad kan man bli för Sidney Powell, så jäkla dum kan hon väl omöjligt vara.

Mike Pence

Jag hajar att det är röstrapporteringen och inte räkningen (fast räkningen pågick också samtidigt, man började rapportera innan räkningen var klar - som ju är brukligt). Det jag försöker förstå är:

1. Vad beror det på att man drar bort röster i så stora antal från kandidaterna ibland?
2. Är det vanligt att man gör det vid val (röstrapportering)?
2020-12-13, 08:25
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Jag hajar att det är röstrapporteringen och inte räkningen (fast räkningen pågick också samtidigt, man började rapportera innan räkningen var klar - som ju är brukligt). Det jag försöker förstå är:

1. Vad beror det på att man drar bort röster i så stora antal från kandidaterna ibland?

Trötthet, stress och slarv på nyhetskanalen. Reportern som sammanställer räknar fel, eller tittar på fel siffror. Det hände vid fler tillfällen under valvakan.
2020-12-13, 08:26
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

1. Oftast att man korrigerar felaktigheter. Till exempel i Michigan så råkade ett county rapportera 153710 röster på en kandidat istället för 15371 och när man upptäckte det försvann massvis med röster. Alternativt kan det vara konstigheter i Edison's process. Det finns inget centraliserat rapporteringsystem utan Edison har massa anställda som försöker luska fram siffror från diverse källor. Vissa ställen rapporterar siffror någonstans på internet på ett eller flera ställen, vissa ställen har de folk ute vid rösträkningscentralerna som försöker ta redo på siffror och ibland kanske de ringer runt och frågar och letar. Det är lätt hänt att man råkar dubbelrapportera siffror för att man får in från flera håll och när det åtgärdas försvinner röster.
2. Ja, det händer hela tiden. Det får bara inte så mycket uppmärksamhet eftersom det oftast inte finns massa konspirationsteorier som försöker hitta på anledningar till att det förekommit fusk.
2020-12-13, 08:27
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Trötthet, stress och slarv på nyhetskanalen. Reportern som sammanställer räknar fel, eller tittar på fel siffror. Det hände vid fler tillfällen under valvakan.

Tack, men det här är bara gissningar - vi kan lika gärna lägga till "valfusk" som en gissning då. Jag är inte intresserad av gissningar. Vet du om det sett likadant ut i andra val?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in