2020-12-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag skulle agera likadant. Upp i rätten med anklagelser, få dem prövade. I ett val MÅSTE alla former av anklagelser få gås igenom, annars är det riktigt illa.
Bevisbördan ligger på Rudy/Team Trump. De har varit uppe i rätten, 50+ gånger redan, och har haft alla möjligheter i världen att lägga fram sina tunga bevismaterial, men det som visats upp i rättsalarna har varit skräp. När de pressats har de tom erkänt att de inte försöker bevisa valfusk/Fraud utan är ute efter att hitta något loophole i formalian som ska kunna kasta ut miljontals röster här och var.

Tycker att domaren i ett av PA-casen sammanfattade det bra:
"This Court has been presented with strained legal arguments without merit and speculative accusations, unpled in the operative complaint and unsupported by evidence. In the United States of America, this cannot justify the disenfranchisement of a single voter, let alone all the voters of its sixth-most-populated state. Our people, laws and institutions demand more"

Team Trump står sen på någon parkering, twittrar i raseri, eller håller timlågna tvsända förhör med randoms som får det att låta som att de har hur mycket bevis som helst, men sen nästa dag är de tillbaka i någon rättsal och då är det som i Wisconsin i förrgår "På er hemsida stod det faktikst att mail-in-ballots-lådorna stängde klockan 20:00 men de måste stängt tidigare än så för annars har man inte räknat med transporten av valsedlarna" - "jaha"

DOJ har utrett, DOJ kom fram till att de inte fått se bevis för något omfattande valfusk. Tro inte att vi här på flashback har fått se mer än vad de har gjort, de har sett allt och mycket mer, kommit fram till att det inte finns något djup i något och slängt ut det. Hade valfusk i den här skalan skett hade det varit drivor av bevismaterial nu, timmar av övervakningsfilmer som läckt ut - inte sekunder.
2020-12-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag är uppriktigt oroad över att Peking-Biden fått för sig att han kommer bo i WH.

Lyckas kinesen i USA så finns det snart inget som skyddar den fria världen.

Men du kanske anser att Kina är en del av den fria världen?

Edit: gubben har fuskat, 80 miljoner röstade inte på honom.
Jag bryr mig verkligen inte i vad du tycker om Biden, och det är inte vad tråden handlar om. Min fråga berör - ifall du nu är besvärad över valfusk(?) - varför du inte bryr dig om möjligt valfusk i senatsvalet och valet till representanthuset i samma delstater?
2020-12-12, 20:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Exakt, i domstol gäller det att ha sitt shit together och sina bevis solklara

Och det slutade med...... *trumvirvel*

Wisconsin Federal Court DISMISSES Trump lawsuit WITH PREJUDICE.

"This Court has allowed plaintiff the chance to make his case and he has lost on the merits."

Så, Trumpeten och hans gäng ligger nu 1-58 in post-election litigation.

#Winning

Att det ska vara så svårt att precisera sig när man väl får chansen?

Justice Karofsky:
Do you have allegations of fraud to bring forward before this court?

Troupis:
This whole case is about fraud.

Karofsky:
What fraud transpired?

Troupis responds with vague, philosophical nonsense. No detailed allegation.
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1337842449134346241?s=19
2020-12-12, 20:40
Medlem
squeakys avatar
Citat:
En domare som drar rasistkort.
Vad styrker hon den teorin på?

Jag misstänker att hon syftar på att Trumpetens kampanj valde två counties som har en stor andel svarta och latinos, just för deras hudfärg. Det är min teori iaf.
2020-12-12, 20:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har argumenterat friskt för att det fuskats i samtliga val i samtliga delstater.

Din frågeställning är inte korrekt.

Exakt. Frågeställaren kan bla söka efter Doug Collins som skall ha förlorat efter samma typ av fusk som Trump är utsatt för.

Dominion har varit aktivt under lång tid och har kunnat agera tunga på vågen i minst 3 val bakåt. Även stuffing har ju förekommit sedan Al Capones tid så den mer traditionella typen av fusk skall vi ju inte prata om.

Det finns ingen "blå våg" USA har blivit rödare och rödare. Detta visar inte minst minoriteternas mycket kraftigt ökade stöd för Trump i detta val.
2020-12-12, 20:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Jag bryr mig verkligen inte i vad du tycker om Biden, och det är inte vad tråden handlar om. Min fråga berör - ifall du nu är besvärad över valfusk(?) - varför du inte bryr dig om möjligt valfusk i senatsvalet och valet till representanthuset i samma delstater?

Det har nog fuskats i Amerikanska valet under alla år, men tillskildnad från Peking-Biden har det aldrig tidigare gjorts på den här skalan. Det som är oroande är vem som tjänar mest på att Peking-Biden "vinner"

Ps, samma regim har finansierat fusket.
2020-12-12, 20:44
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Att det ska vara så svårt att precisera sig när man väl får chansen?

Justice Karofsky:
Do you have allegations of fraud to bring forward before this court?

Troupis:
This whole case is about fraud.

Karofsky:
What fraud transpired?

Troupis responds with vague, philosophical nonsense. No detailed allegation.
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1337842449134346241?s=19

Ja, när de väl får en plattform att lägga fram sina bevis så blir de extremt blyga och vill egentligen inte säga så mycket för de vet att.
1. De kommer att bli utskrattade av sina kollegor
2. De vet att de kommer att förlora och en advokats Winn/Loss ratio är extremt viktig…
3. De vill inte fläcka ner sin byrå med sånt här trams.
Senast redigerad av squeaky 2020-12-12 kl. 20:49.
2020-12-12, 20:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jag misstänker att hon syftar på att Trumpetens kampanj valde två counties som har en stor andel svarta och latinos, just för deras hudfärg. Det är min teori iaf.

Var inte det ett ganska grundlöst antagande?
Hon verkar inte ha en objektiv inställning.
2020-12-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det jag reagerar på är att hon inte ens har nämnt när hon tänker avgå, jag menar någon form av framförhållning borde man ju ha som blivande VP.

Det behöver hon ju inte ens säga eftersom det sker per automatik.
Sen lär hon ha pratat med Kaliforniens Guvernör om när han kan få fram efterträdare men det sker ju mellan dem inte via media.

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Trump har folkligt stöd, det har inte Biden annat än från kriminella grupper som är betalda för att skapa kaos. Trump drog tusentals människor på sina valmöten medan Biden höll ett par tre möten där det nästan var fler journalister än sympatisörer. Biden är en globalist och folk flest har tröttnat på globalismens effekter. Det här är de politiska vindarna om du inte har noterat det.

Biden höll ju inga vanliga rallies pga av corona. Till skillnad från Trump så ville han nämligen inte smitta och ta död på folk.
Därför höll de digitala rallies.

Trumps folkliga stöd är inte så stort som du tror. Ca 74miljoner röstade på honom.
Det är bara 31% av de röstberättigade.
Biden fick ca 7miljoner fler röster än Trump.

306 mot 232 elektorsröster och 7miljoner färre röster för Trump.
Alla hans fall i rätten utkastade.
Det är de vindar som blåser.
2020-12-12, 21:01
Medlem
Jag hörde att Rudy Giuliani går in som särskild åklagare innan den 20:e januari. Om jag uppfattade saken rätt så har han 22 vittnen på att Joe Biden har tagit emot pengar av Kinas kommunistiska parti (Chinese Communist Party).
2020-12-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det behöver hon ju inte ens säga eftersom det sker per automatik.
Sen lär hon ha pratat med Kaliforniens Guvernör om när han kan få fram efterträdare men det sker ju mellan dem inte via media.

Biden höll ju inga vanliga rallies pga av corona. Till skillnad från Trump så ville han nämligen inte smitta och ta död på folk.
Därför höll de digitala rallies.

Trumps folkliga stöd är inte så stort som du tror. Ca 74miljoner röstade på honom.
Det är bara 31% av de röstberättigade.
Biden fick ca 7miljoner fler röster än Trump.

306 mot 232 elektorsröster och 7miljoner färre röster för Trump.
Alla hans fall i rätten utkastade.
Det är de vindar som blåser.

Som sagt ingenting är klart ännu och MSM utser inte presidenter. Biden kommer aldrig att bli president vilket du bittert kommer att behöva inse inom en inte alltför avlägsen framtid. Biden och Harris är marionetter och ingenting annat.
2020-12-12, 21:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det har nog fuskats i Amerikanska valet under alla år, men tillskildnad från Peking-Biden har det aldrig tidigare gjorts på den här skalan. Det som är oroande är vem som tjänar mest på att Peking-Biden "vinner"

Ps, samma regim har finansierat fusket.
Jag antar att du tyckte demokraternas "tjat" om Ryssland under 4 år var tröttsamt!?
Jag är benägen att hålla med dig i så fall.
Nu ska vi alltså ersätta Ryssland med Kina under 4 år?!
Och vad jag kan se, på ännu tunnare grunder.

När du påstår att det aldrig tidigare har fuskats på denna skala, vad exakt grundar du det på för fakta?
Eller är det din "magkänsla"? Det kan ju inte vara baserat på objektiva fakta (som t.ex. domslut) i alla fall. Det vore klädsamt om du skrev att du spekulerar i stället för att presentera det som fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in