2020-12-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Absolut. Två veckor utan att träffa andra än familjen. Fruktansvärt, vilket trauma.

Det handlar inte om att de inte får träffa andra än familjen men hundar ska man rasta flera gånger om dagen borde gälla detsamma för barn.
Citera
2020-12-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att Melodifestivalen fick köra med publik när det redan var känt att vi hade corona i Sverige, var en skandal. I det fallet går det inte heller att skylla på någon samhällsnytta som måste vägas in (som i fallet med de öppna skolorna och daghemmen). Melodifestivalen är hundra procent onyttig, och kanske rentav skadlig för intellektuella funktioner, utveckling av musikalitet och god smak hos barn och unga, o.s.v..

Det var mycket buzzwords som "evidensbaserade" åtgärder etc. vid tidpunkten.
Försiktighetsprincipen, not so much.

Det var ett bisarrt beslut, och jag gjorde en octa-facepalm när jag insåg regimens beslut kring detta. När jag förstod att det inte fanns folkligt stöd för att omedelbart stoppa det kommande brottet så blev jag mest trött.

Jag undrar lite varför det kallas skandal när regimen är ansvarig, men grovt vållande till annans död om en vanlig medborgare vore ansvarig.

Vidriga mördarsvin, våra politiker och ansvariga myndigheter är.
Citera
2020-12-11, 22:47
Medlem
bullerbyns avatar
Så nu ska vi inte åka bil heller, förutom avrådan för kollektivtrafik. Ska man gå in 2 mil till jobbet?!? Vad lever vi i för jävla u-land?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQyPJA/vardplatserna-snart-slut-pa-sjukhuset-undvik-att-aka-bil
Citera
2020-12-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ungdomarna lär sig mer när de pluggar på distans. Det ger bättre studiero än stökiga klassrum. Meritvärdet ökade och ungdomarna fick bättre betyg och genomsnittligt bättre resultat på nationella prov som ändå företogs i skollokalerna, så de bättre betygen tillkom inte genom "fusk". De oroliga föräldrar som hemskolade sina barn i våras kan vittna om de var klara med läroplanen långt innan terminen slutade. Många frågade sig vad de sysslar med i skolan om dagarna egentligen, då det fanns så mycket tid över.

Notera dock att tonåringar mår sämre av att inte ha sitt normala sociala umgänge än vad mindre barn gör. Detta beror på att de är inne i fasen där börjat bryta sig loss från föräldrarna för att på sikt skapa sig en egen familj.
Citera
2020-12-11, 22:50
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Så nu ska vi inte åka bil heller, förutom avrådan för kollektivtrafik. Ska man gå in 2 mil till jobbet?!? Vad lever vi i för jävla u-land?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQyPJA/vardplatserna-snart-slut-pa-sjukhuset-undvik-att-aka-bil

...och inte klättra i berg. Han glömde att tillägga, att vi ska låta adventsstjärnorna hänga kvar i fönstren efter jul, så att inte stolen går sönder och vi bryter benet eller fotleden när vi faller, och blir en belastning på ortopedkliniken...
Citera
2020-12-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det handlar inte om att de inte får träffa andra än familjen men hundar ska man rasta flera gånger om dagen borde gälla detsamma för barn.

Karantän betyder att man inte träffar utomstående. Det är fullt möjligt att leka i naturen från morgon till kväll.
Citera
2020-12-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ungdomarna lär sig mer när de pluggar på distans. Det ger bättre studiero än stökiga klassrum. Meritvärdet ökade och ungdomarna fick bättre betyg och genomsnittligt bättre resultat på nationella prov som ändå företogs i skollokalerna, så de bättre betygen tillkom inte genom "fusk". De oroliga föräldrar som hemskolade sina barn i våras kan vittna om de var klara med läroplanen långt innan terminen slutade. Många frågade sig vad de sysslar med i skolan om dagarna egentligen, då det fanns så mycket tid över.

Det där håller jag inte med om, eleverna tappar extremt mycket av distansundervisning. Diskussioner, samarbete med andra människor, socialträning är bara några delar som tappas vid distansundervisning. Elever som har svårt att läsa och skriva tappar ännu mer .
Citera
2020-12-11, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Notera dock att tonåringar mår sämre av att inte ha sitt normala sociala umgänge än vad mindre barn gör. Detta beror på att de är inne i fasen där börjat bryta sig loss från föräldrarna för att på sikt skapa sig en egen familj.

Dagens "tonåringar" kommer hursomhaver ej skapa nån familj innan dom är trettio.

Så det är mest krokodiltårar från dig.
Citera
2020-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Det dog 30 i Litauen idag. Å det dog 160 i Sverige.
Kom tillbaka imorgon så jämför vi igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Tonåringar har dock vanan inne att ses och höras on line via FaceTime, Snapchat etc
Citera
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
fan det här är intressant, detta är mycket värre än i våras - undrar vad regeringen gjort för att förbereda sig för detta...

Regeringen har inte gjort nåt för att förbereda sig alls då FMH och Tegnell i spetsen sagt att Sverige kommer inte bli drabbat av en andra våg eller lindrigt. Skrämmande att nån ens har nåt som helst förtroende för vår sittande clown regering, och våra dagis till myndigheter.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag minns själv när jag var nio-tio år och åkte hem själv med buss. Gick ut med hunden. Gjorde mackor och drack ett glas mjölk. Så jävla dumma är inte barn att dom inte klarar sig hemma med någon form av instruktion.

Barn är i och för sig väldigt olika men jag minns också att jag var hemma ibland själv på eftermiddagarna i den åldern utan att jag fick något "trauma". Samma sak med min 10-åriga dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in