2020-12-11, 17:56
Medlem
Republikanska delstatskongresser är utsatta för press mot sina egna.

Jag tror delstatskongresserna viker sig utser INTE Biden-elektorer. De vill inte vara osams med sina egna.Texas är oerhört mäktiga för republikaner. Största republikanska delstaten.
2020-12-11, 17:57
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Jag tror de brukar köra fredagsmötet mellan 10-12 am så klart om en kvart. Sen ska nåt biträde skriva ett beslut och sen ploppar det upp här:
https://www.supremecourt.gov/orders/ordersofthecourt/20
Bara köra ctrl-R på den sidan....

Kommer SCOTUS svara idag eller?
2020-12-11, 18:00
Medlem
20 republikanska stater skall få svar av SCOTUS som består av 6 republikaner och 3 demokrater.

Spännande.😀😀
2020-12-11, 18:01
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det räcker inte. Vinner Trump så blir det kravaller. Vinner Biden så KANSKE det blir kravaller. Detta faktum tror jag påverkar hur HD dömer.

Just detta tror jag att man innerst inne faktiskt kommer att ta i beaktande. Man sitter i en rävsax hur man än dömer, men minst problem blir det om man ger avslag, så att inte våldsvänstern, big tech och MSM går bananas.
2020-12-11, 18:02
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Du kan som så många andra babbla om valfusk. Trump har ju nästan hjärntvättat en del republikaner genom sitt twittrande och gapande om fusk. Det har ju konstaterats att inget valfusk har förekommit. I varje fall inget att tala om. Trumps attityd visar vad han är för en usel människa. Biden är den rättmätige vinnaren av presidentvalet oavsett vad Trump och hans anhängare tycker + korkade flashbackare. Det är inget "tyvärr".

Hej Mr "Det har konstaterats".

Du är medveten om att det fortfarande pågår vittnesförhör och utredningar? Då kan det väl knappast ha konstaterats någonting mer än vad du tror eller läst någonstans.
2020-12-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det räcker inte. Vinner Trump så blir det kravaller. Vinner Biden så KANSKE det blir kravaller. Detta faktum tror jag påverkar hur HD dömer.
Vinner Texas så följer SC konstitutionen.
Förlorar Texas är det samma sak som att säga att sagda konstitution inte gäller längre, vilket får till följd att Trump inför Martial Law, militären tar över och skyddar därmed konstitutionen med ett nyval i de delstater som inte kan presentera sitt resultat tillförlitligt.
2020-12-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Just detta tror jag att man innerst inne faktiskt kommer att ta i beaktande. Man sitter i en rävsax hur man än dömer, men minst problem blir det om man ger avslag, så att inte våldsvänstern, big tech och MSM går bananas.
Världens starkaste militärmakt har inga problem med soyboys.
2020-12-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145

Jag tror att Texas är blytung i detta sammanhang som samlat 20 delstater. SCOTUS kommer att gå Texas tillmötes.
2020-12-11, 18:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Nytt i TX-fallet:

BRIEF OF STATE OF NEW CALIFORNIA
AND NEW NEVADA STATE AS AMICI
CURIAE IN SUPPORT OF PLAINTIFF’S
MOTION FOR LEAVE TO FILE BILL OF
COMPLAINT

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163497/20201211110907446_TX-v-State-LeaveReply-2020-12-11.pdf

"New California" samt "New Nevada" deltar som käranden... vad är detta!?
2020-12-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vinner Texas så följer SC konstitutionen.
Förlorar Texas är det samma sak som att säga att sagda konstitution inte gäller längre, vilket får till följd att Trump inför Martial Law, militären tar över och skyddar därmed konstitutionen med ett nyval i de delstater som inte kan presentera sitt resultat tillförlitligt.

Exakt👍Då deklarerar Trump Martial Law. Detta sker direkt!
2020-12-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Ehh, nej. Texas och de andra har - framförallt enligt ett republikanskt synsätt - bestämt att det är upp till varje stat. Alternativet är att gå efter "popular vote" och det vet vi att det är inte GOPs synsätt och det vore också fullständigt förödande för GOP då man sedan oerhört lång tid inte har en chans att vinna ett val som inte premierar mindre folkrika stater.
Exakt, men med det argumentet följer också att de beslut som fattas inom den och den delstaten inte ska drabba andra delstater, vilket det ju med detta gjort, så jo, man är väldigt konsekvent.
2020-12-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nytt i TX-fallet:

BRIEF OF STATE OF NEW CALIFORNIA
AND NEW NEVADA STATE AS AMICI
CURIAE IN SUPPORT OF PLAINTIFF’S
MOTION FOR LEAVE TO FILE BILL OF
COMPLAINT

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163497/20201211110907446_TX-v-State-LeaveReply-2020-12-11.pdf

"New California" samt "New Nevada" deltar som käranden... vad är detta!?
Folk som vill gora dela CA och NV i tva. Dom gillar inte att CA och NV ar Dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in