2020-12-10, 21:53
Medlem
Arizona kommer att hålla en hearing om valfusk imorgon, och vittnen kommer att förhöras:
https://twitter.com/MarkFinchem/status/1337076568351330304

Apropå Arizona, statistikexperten Bobby Piton påvisar att det är statistiskt omöjligt för Biden att ha vunnit Arizona. Som det är nu så har fler människor röstat på Biden än vad det funnits befolkningsökning sedan 1998!

Citat:
Absolutely breathtaking systemic [sp] fraud is what I see when I look at Arizona’s results. The number of ballots cast was 3,420,565 in 2020 versus 1,037,550 in 1998. The Great State of Arizona had 2,383,015 MORE people vote in 2020 vs 1998.

The number of people in the Great State of Arizona grew by 1,756,241 by my estimate. The Bogus estimate is showing that the population of the State grew by 2,216,503. WOW. This is SUPER DUPER IMPRESSIVE.

The Great State of Arizona had every SINGLE NEW PERSON added to its population VOTE – 100% of all new Arizonans that entered the State since 1998 voted (so no one under 18 must have entered) + 166,511 More People Voted than the population growth; hence the creation of Phantom Sleeper Voters.

https://www.youtube.com/watch?v=hU1VBRA4ihk
2020-12-10, 21:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ta inte fram popcornen, du kommer att sätta dom i halsen.
Det är större chans att Trump läser en bok än att Högsta Domstolen skulle befatta sig med det här fuskverket. Det är en vulgär media-show för att peppa naiva trumpanhängare, inget annat.

Håll med om att det är imponerande att få med sig 17 delstater i sin vulgära media-show?

Somliga ser honom som en ensam övergiven galning.
2020-12-10, 21:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror det ska bli rättegång också. Ted Cruz var viss på tal för att anföra Texas stämning i HD. Men exakt hur proceduren går till i sådana här unika mål har jag ingen aning om.

Jo, men jag tänker att SCOTUS måste ju hinna läsa alla staters invändningar och ta ställning till dem, eller är det bestämt att det blir rättegång redan? Jag har sett tweets med innebörden att SCOTUS ska höra fallet, men jag tror imorgon kommer någon domare att bestämma om det ska gå vidare med rättegång.

Jag har skummat några invändningar från staterna och alla verkar köra att det blir fel om man diskvalificerar röster blah blah. Alltså bestrider dom allihopa fel saker när dom hänvisar till sin egen delstatslag och att Texas skulle ha fel angående respektive stats delstatslag.

Hela grejen är ju att de stater som gjort lagändringar på delstatsnivå inför detta val har gjort dessa ändringar ickekonstitutionellt. Men dom verkar alla tycka att konstitutionen är mindre viktig än att valet skall godkännas för det vore taskigt att diskvalificera massa röster. Buuhuu.

Men som jag sa förrut, dömer SCOTUS efter konstitutionens bokstav vinner Trump.
2020-12-10, 21:56
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vilka stater då?

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163379/20201210144443769_Texas%20v.%20Pennsylvania%20-%20Motion%20and%20Br.%20of%20Amici%20DC%20et%20al. pdf
2020-12-10, 21:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Dessa stater och territorier:
California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Georgia, Guam, Hawaii, Illinois, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Wisconsin, Minnesota, Nevada, New Jersey, New Mexico, New York, North Carolina, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont, Virginia, U.S. Virgin Islands och Washington.

Klassiskt blå stater.

Ytterligare en splittring i USA.

De går in och leker domare.
2020-12-10, 21:57
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
En fråga: Vilka institutioner i delstaterna som har stämt PA m fl är det som är ansvariga för stämningen? Guvernör, delstatssenat eller delstatskongress?
Givetvis gäller frågan också de som bestrider stämningen.
Det gäller båda sidor att det är Attorney General å statens vägnar hos alla tror jag. De kan inte ta beslut i andra organ så snabbt tror jag, ska utlysas i förväg etc. Iaf i de flesta stater
2020-12-10, 22:00
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, men jag tänker att SCOTUS måste ju hinna läsa alla staters invändningar och ta ställning till dem, eller är det bestämt att det blir rättegång redan? Jag har sett tweets med innebörden att SCOTUS ska höra fallet, men jag tror imorgon kommer någon domare att bestämma om det ska gå vidare med rättegång.

Jag har skummat några invändningar från staterna och alla verkar köra att det blir fel om man diskvalificerar röster blah blah. Alltså bestrider dom allihopa fel saker när dom hänvisar till sin egen delstatslag och att Texas skulle ha fel angående respektive stats delstatslag.

Hela grejen är ju att de stater som gjort lagändringar på delstatsnivå inför detta val har gjort dessa ändringar ickekonstitutionellt. Men dom verkar alla tycka att konstitutionen är mindre viktig än att valet skall godkännas för det vore taskigt att diskvalificera massa röster. Buuhuu.

Men som jag sa förrut, dömer SCOTUS efter konstitutionens bokstav vinner Trump.

Ja det där en jäkla balansgång, för ingen medborgare blir nöjd och det bästa vore ett helt nytt val för då och endast då kan landet som är så delat förenats.
Medlem
BREAKING NEWS:

I Georgia har det nu slagits fast att röstsedlarna "fixats". Den tidigare misstänkte Ralph Jones är antingen inblandad i detta eller så vet han om vem som är det.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-exclusive-thousands-ballots-georgia-likely-cured-illegally-ralph-jones-sr-probably-knows-in volved

Donald Trump har nu anslutit sig till Texas-stämningen:

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163234/20201209155327055_No.%2022O155%20Original%20Motion %20to%20Intervene.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=L0LcH-GyUoo

SCOTUS svämmar för övrigt över att stämningsansökningar rörande valfusket. Här finns en lista på mål som registrerats som inkomna till SCOTUS:

https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Apropå Arizona, statistikexperten Bobby Piton påvisar att det är statistiskt omöjligt för Biden att ha vunnit Arizona. Som det är nu så har fler människor röstat på Biden än vad det funnits befolkningsökning sedan 1998

Det är nog intressantare att veta hur många med rösträtt/registrerade, hur högt valdeltagande. Hur många röstade på Biden och hur många på DJT. Skostorlek kan man nog lämna därhän.

Mike Pence
2020-12-10, 22:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Docked for No. 22O155
This Court should deny Texas’s motion for leave to file a bill of complaint.

Ska jag förklara eller förstår du själv?

Dom är rädda för att domstolen tar upp det här.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-10 kl. 22:07.
2020-12-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
SCOTUS svämmar för övrigt över att stämningsansökningar rörande valfusket. Här finns en lista på mål som registrerats som inkomna till SCOTUS:

https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html

Det är viss skillnad på en inlaga och ett mål.
2020-12-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
26 stater tycker man ska avfärda stämningen så med din logik kan SCOTUS då inte ta upp fallet.
Nej, 25 delstater. D.C är ingen delstat. Sen är det skillnad att tycka lite allmänt och att vidta juridiska åtgärder, vilket dessa inte gjort men som Texas et al. däremot HAR gjort!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in