2020-12-10, 21:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Men som sagt så kommer det bli tufft för SCOTUS att döma något vettigt utan att ge ansvaret tillbaka till folket, one state one wote = Trump.

Ja om SCOTUS går efter konstitutionens bokstav så vinner Trump.
2020-12-10, 21:18
Medlem
crisscrosss avatar
Efter att de 23 staterna och territorierna gick in på Pennsylvania et al:s sida så har nu också Georgia, Michigan och Wisconsin lämnat in sina avfärdanden av Texas pajas-stämning:
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html

Nu kan SCOTUS avfärdande komma snabbt.
2020-12-10, 21:19
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
District of Columbia och 22 delstater ställe sig på Pennsylvania och de andra anklagade staternas sida:
California,Colorado, Connecticut, Delaware, Guam, Hawaii, Illinois, Maine, Maryland,
Massachusetts, Minnesota, Nevada, New Jersey, New Mexico, New York, North
Carolina, Oregon, Rhode Island, Vermont, Virginia, U.S. Virgin Islands, and
Washington.
https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163379/20201210144443769_Texas%20v.%20Pennsylvania%20-%20Motion%20and%20Br.%20of%20Amici%20DC%20et%20al. pdf

Haha dessa stater är de stater med stora befolkningar samt de stora ekonomierna.
Hillbillie-staterna har ingen chans .
2020-12-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Näh, det handlar om att en politiskt vald person i Texas, deras AG, har valt att starta en process för att han tycker att fel person vann.
Nej, för att han är vald på felaktiga grunder, vilket skulle innebära att Texas som delstat styrs av en felaktigt vald person, vilket är emot konstitutionen.
2020-12-10, 21:20
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Efter att de 23 staterna och territorierna gick in på Pennsylvania et al:s sida så har nu också Georgia, Michigan och Wisconsin lämnat in sina avfärdanden av Texas pajas-stämning:
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html

Vad har jag missat?
2020-12-10, 21:24
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:

Japp, läs nedan.

COMMONWEALTH OF PENNSYLVANIA, STATE OF GEORGIA, STATE OF MICHIGAN, AND STATE OF
WISCONSIN,

CONCLUSION
For the reasons set forth above, this Court should deny Texas’s motion for leave to file a bill of complaint against the name states and should deny Texas’s motion for a preliminary injunction.
,

Det var ord och inga visor.
2020-12-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EXT-15
Att göra en cherry pick och sedan killgissa ger dig inget bra argument. Läs om, läss rätt utan att killgissa.

Du förstod inte första meningen i hennes tweet eller hur? För annars skulle du inte spela dum nu.
Kom in i matchen nu eller lämna tråden.
2020-12-10, 21:26
Medlem
Wisconsin verkar ha varit den sista att lamna in sina skrivelser idag. Da ar det bara att vanta pa SCOTUS. Tror ni dom svarar idag eller blir det imorgon? Jag gissar pa att det blir papperskorgen om 3-4 timmar
2020-12-10, 21:27
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad har jag missat?
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Tror jag var före varenda nyhetsmedia med det...
2020-12-10, 21:30
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Wisconsin verkar ha varit den sista att lamna in sina skrivelser idag. Da ar det bara att vanta pa SCOTUS. Tror ni dom svarar idag eller blir det imorgon? Jag gissar pa att det blir papperskorgen om 3-4 timmar

Wisconsin har redan svarat, jag skrev det nyligen.
2020-12-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Nej, för att han är vald på felaktiga grunder, vilket skulle innebära att Texas som delstat styrs av en felaktigt vald person, vilket är emot konstitutionen.

Nej, det finns inget som tyder på att han är vald på felaktiga grunder. Hade det funnits det så hade Giuliani et al hävdat bedrägeri, vilket de aldrig gjort under ed för de vet att de inte har bevis.
2020-12-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Wisconsin har redan svarat, jag skrev det nyligen.
Jag har inte sagt nat annat. Jag sa att dom verkar vara dom sista att svara. Nu ar det bara SCOTUS vi vantar pa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in