Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
https://minfil.org/I1Y5Hed7b7/pack.zip

Förhören i zipfil

Funkar det inte får jag försöka igen.. det här är första gången jag använder minfil.

Håll till godo!!

Det här är ju så pinsamt, men jag laddade upp zip-filen men nu funkar inte länken längre. Är det någon som laddade ner denna som kan lägga upp den igen? Jag har tappat bort CD:n
Citera
2020-08-27, 18:04
Medlem
Någon som har länk till ljudfilerna från rättegången? Finns inte kvar på Youtube..
Citera
2020-12-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iorhund
Någon som har länk till ljudfilerna från rättegången? Finns inte kvar på Youtube..

https://anonfiles.com/ven508vepa/pack_zip

Turligt nog hade jag den kvar
Citera
2020-12-06, 14:36
Medlem
"Som jag berättade, det jag återberättade, det va ju ändå liksom, jag berättade det jag kom ihåg, sen är det grejer emellan allt jag har berättat i min egen berättelse som jag har glömt bort eller vad man ska säga..."

Babbla kan svinet göra, tror jag hörde "Helt enkelt" 500 ggr.
Citera
2020-12-09, 11:33
Medlem
K-G Myhrberg, vilken jävla kung, rösten på han är helt magisk! Speciellt när han talar klarspråk med kräket, ren magi. Kan lyssna om och om igen på den sekvensen, tröttnar aldrig!

Du har bekräftat på åklagarens frågor att du har ljugit för polisen.
- Ja, första förhöret så fort jag kom in erkände jag.

Du har bekräftat för åklagaren att du har förmått dina kompisar att ljuga.
- Ja, jag bad de iallafall och de sa inte emot.

Du har haft som jag fattat det oerhört svårt att svara på vissa frågor ifrån åklagarens sida.
- Vet inte vad du syftar på men det är ditt tycke det.

- Billy, det är många som är helt övertygad om att det är du som har tagit livet av Tova. Skulle det inte kännas bättre att erkänna det? Stå för vad du har gjort och få någorlunda frid i sinnet!
Citera
2020-12-09, 11:55
Medlem
Riktigt tragiskt fall. Som iallafall fick någon sorts rättvisa tillsist, svenskt sett.

Hade detta varit hemma i Bosnien...Jadu, behöver nog inte tala om vad som hänt då.

Som en tjej i Malmö jag kände lite back in the days, en iransk tjej på 18 år, som var med en turk på 20 år. Dagen fadern förstod att killen slagit henne...Två dagar senare låg turken på sjukhus en bra tid framöver.

Tyvärr har inte skandinaver detta mindset, undantagsfall såklart. Dock något återkommande jag märkt, som i sin tur leder till att svenska flickor mördas.

Tova, du har det bra i himlen iallafall, det vet vi. Himlen är till för alla goda <3
Citera
2020-12-10, 15:27
Medlem
Suecokids avatar
Någon som sitter inne på FUP?
Försökt ladda ner det jag hittat i tråden, men verkar trasiga.

Kikade på lite avsnitt igår och idag från viaplay-serien, fastnade på detta fall. Oerhört sorgligt. Hoppas vidret somnar av ren ånger & skam, kväll efter kväll, tillsammans med världens äckligaste dagar på kåken!!!

Kan man läsa hela hennes dagbok nånstans? Bilderna på hennes skador man fick se ifrån avsnittet såg helt förskräckliga ut. Måste ha misshandlat henne i stort sett varje dag, lite när han kände för det...

Om han nu mot förmodan blir släppt någon gång långt in i framtiden så är han...Gammal, fet, noll vänner, noll framtid, en ren jävla nolla som lika gärna kan bränna upp sig själv i sin jävla tunna.

Nån som vet om folk attackerat han i fängelset? Kände sig ju uppenbarligen hotad då han avslöjades med en egenslipad kniv i cellen, man kan ju hoppas.
Citera
2020-12-10, 15:34
Medlem
Suecokids avatar
Tova får ju aldrig mer uppleva livet, det går inte att jämföra nånstans såklart.

Dock njuter jag att han förmodligen idag känner en sådan enorm ÅNGER. Aldrig få hänga med polare, mecka bilar, bilträffar, alkohol, tjejer, ha sex, festa & allt därtill.

Istället sitter han inspärrad som värsta sortens avskum, tillsammans med värsta ångesten.
Citera
2020-12-10, 15:55
Medlem
Suecokids avatar
Om ni vet något inlägg där FUP:en funkar att ladda ner så får ni mer än gärna länka
Senast redigerad av Suecokid 2020-12-10 kl. 16:43.
Citera
2020-12-10, 16:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Om ni vet något inlägg där FUP:en funkar att ladda ner så får mig mer än gärna länka dit
Om du har målnummer kan jag kolla om jag har nåt i molnet
Citera
2020-12-10, 16:47
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du har målnummer kan jag kolla om jag har nåt i molnet

Tusen tack, håller tummarna att du har den

Kammaråklagare Christer Sammens är tillgänglig för media efter häktningsförhandlingen i tingsrättens lokaler. Han nås även på telefon 010-562 68 36 klockan 15-16.30.Målnummer Hudiksvalls tingsrätt: B 1071-17
Citera
2020-12-10, 16:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Tusen tack, håller tummarna att du har den

Kammaråklagare Christer Sammens är tillgänglig för media efter häktningsförhandlingen i tingsrättens lokaler. Han nås även på telefon 010-562 68 36 klockan 15-16.30.Målnummer Hudiksvalls tingsrätt: B 1071-17
Kanske finns mer men detta är vad jag hittade:
https://docdro.id/wCBHZqB
https://docdro.id/8vcXR7y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in